Ja precies, dat denk ik ook hoor! Daarmee is subjectiviteit en de herkomst uit sales/marketing ook belangrijker dan of het nou precies de hoogste kwaliteit of prijs moet zijn. Het kan samen vallen, maar hoeft inderdaad niet. Zoals jij zegt, het kan ook gaan om hoe bijzonder iets is… maar alleen bijzonder is dan weer niet genoeg… heb zelf een keer een heel bijzondere one of a kind frankenwatch gebouwd, maar die is zeker geen high end
Dat uurwerk is gewoon ingekocht bij La Joux Perret, zoals er een ETA in een Tissot zit. Misschien dat ze bij A&S zelf de striping erop hebben gezet, maar dat is verre van high-end.
High-end staat bij mij voor iets dat een ander niet zomaar kan kopiëren.
Een 8 Seconds Remontoire bijvoorbeeld.
Of een perpetual calendar en moonphase in een 4.05 mm dik uurwerk met maar 276 onderdelen.
Rolex en high-end is altijd nee. Het zijn simpele horloges, gebouwd om generaties lang mee te gaan. High-quality zeker.
Ik persoonlijk noem doordachte en goed uitgewerkte techniek in combinatie met een hoge graad van afwerking een high end horloge.
Helaas komen bij mij zowel Rolex als Omega niet daarvoor in aanmerking, deze horloges zitten uitstekend in elkaar en zijn best netjes afgewerkt maar wel massaproductie uurwerken.
De getoonde Arnold&Son of een @stefanketelaars dat is naar mijn mening dan wel weer high end.
Groeten Jeroen
Voor mij is high-end horlogerie. Een merk/model waar alles in samen komt.
Gekozen materialen. (Hoeft niet een unieke/exotische materiaalsoort te zijn als de afwerking en finish maar high-end is)
Uurwerk in-house. Of een goed/mooi ingekocht uurwerk. Zwaar gedecoreerde en aangepaste uurwerken verdienen hier ook wel een plek imho. Zwaar gedecoreerde uurwerken zonder zicht op het uurwerk vindt ik dan weer zonde van het werk, leuk voor de horlogemaker met een dichte caseback.
Fit en finish naar hoge standaard.
Overall Design. Case dial hands band sluiting enz…
Simpel; high-end binnen de Omega collectie.
Dus een subcategorie? Dat moet dan ook voor de Sinn gelden
High end is toch met name de hoeveelheid (handmatige) afwerking / decoratie ?
Misschien aangevuld met de complexiteit van het (in-house) uurwerk.
Rolex is fabrieksbouw, dus dan per definitie geen highend.
Ja, want dat zeg ik nergens. Daarom verbaasd.
A&S is van La Joux Perret en de horloges worden ook door La Joux Perret gemaakt.
High end zit simpelweg niet aan een merk gekoppeld. Sommige merken hebben alleen highend andere merken hebben highend modellen. Highend betekent niets anders hoger segment. Dat kan op verschillende manieren: techniek, afwerking, prijs, ontwerp, etc.
Ik denk dat een horloge als het al in al deze segmenten in het hoger segment zit, als high end kan worden gekenmerkt. Wanneer dat is en voor welke modellen dat geldt? Geen idee. Maar zo heeft GS high end afwerking en die springdrives kun je ook moeilijk niet highend noemen. Maar het horloge als geheel? Geen idee.
Ja, zekers… classificatie high-end heeft er wat mij betreft alles mee te maken met welke low-end je het vergelijkt…
En Citizen heeft ze allebei gekocht, maar het blijven kant en klare uurwerken en dat is voor mij niet high-end.
Ik denk dat je hiermee wel antwoord op je topic hebt, het is erg subjectief!
High end heeft ook wel weer een beetje met duurzaamheid te maken denk ik kwa service interval bijvoorbeeld. Zoals een high end auto waarvan je zegt dat er vele kilometers mee gereden kunnen worden vanwege de high end kwaliteit
Alsjeblieft.
De lijst van 18 februari 2022.
Rolex is dus “High End” wat luxury betreft.
Arnold&Son een stapje hoger met “Ultra” luxury.
Casio Duro, high end at low costs; secondewijzer raakt de markers perfect, dat lukt de meeste dure merken niet.
Welke paarse broek stagiair heeft dit nu weer gemaakt .