Nu weet je gelijk wat ik als stagiair allemaal deed
Zie het
Als het horloge grotendeels dan niet geheel door vakmanschap vervaardigd is, dus niet dmv een voor ingesteld machinaal park. Gewoon handarbeid .
Het handmatig vervaardigen moet van dien aard zijn dat het “kunst” is.
Detailwerk moet in den puntjes kloppen, de afwerking dient perfectie te zijn al dan niet te benaderen.
Het heeft geen drol met smaak of prijs te maken mijn inziens…
Grrrr.
@Henk,
Hartelijk dank voor het delen. Aangezien ik nu eindelijk weet dat Rolex op hetzelfde niveau als Hublot staat, vrees ik dat mijn Daydate maar op een plek thuis kan horen:
Uiteraard gelijk mijn Richard Mille killer omgedaan want ultra luxury:
Hommages zijn nooit veel soeps.
En wel netjes afval scheiden in vervolg he.
Can’t be touched.
Lexus zou ik weer wel een high end merk noemen. Sta je nog minder vaak bij de garage. Al was het alleen al om de haal-en-breng service van Lexus.
Zelfs de inhoud van jouw vuilnisbak is meer waard dan mijn hele collectie, dat is the high end life…
Dat ook wel, is uiteraard ontegenzeggelijk veel R&D en geld in geïnvesteerd qua machinerie maar elke aangeklede Bonobo die op de startknop kan drukken kan daar een nog niet geassembleerd horloge mee ‘maken’.
Ik heb serieus altijd gedacht dat “high end” op de prijs sloeg.
Misschien omdat ik geen high end horloges heb. Of is mijn Speedmaster high end? Of mijn Navitimer?
Ik blijf hier leren.
Wat vind jij?
Prijs even los laten, want je hebt net geleerd dat dat niet de leidende factor kan en mag zijn.
Ik denk in de wereld van HF niet, nee want hier weten we altijd wel iets waar meer moeite en/of vakmanschap in zit.
Geen inhouse uurwerk kan hier al geen high end zijn.
In de echte wereld, absoluut high end!
2 kunstwerkjes van hoge kwaliteit waar ook nog eens een dik verhaal aan kleeft waardoor het meer en meer high end lijkt en IS. He man, pak ze er eens bij en bekijk ze eens! Genieten hoor van al die pracht . Dik high end zeg ik in de echte wereld.
Ja, op jou navitimer ben en blijf ik jaloers.
Voor mij was het high end. Ik had nog nooit zo’n goed gemaakt horloge gehad.
Zegt de man met een rosé gouden Navitimer 01.
Ik wil je niet teleurstellen… maar denk wel dat Arnold & Son de low-end van ultra luxury is… hihihihi
Alles afhankelijk van je referentiekader. Hier op HF ligt dat ietsje hoger dan gemiddeld denk ik.
Laat je even weten wanneer je die zak in je kliko aan de weg zet?