Bleek achteraf een waardeloos verhaal te zijn.
Ik neem nog een slok, en stop ermee.
Als we nou met zn allen (de hele horlogewereld) eens wat minder interesse in Rolex tonen en even niet tonnen/miljoenen gaan neerleggen voor die vintage dingen,mischien worden ze dan weer betaalbaar voor iedereen
Te beginnen bij PP dan?
Dat rijst ook de pan uit ja
12k voor een simpele Calatrava die nog niet eens vintage genoemd mag worden.
Het is gewoon een hoop dikdoenerij…dat hele Rolex en Patek …
Zucht…
Haha… nee, niet mee eens. Zijn vooral hele fijne horloges…zeker Rolex!
ja …ze geven zo fijn de tijd aan
Gekheid…ik heb jaren een Rolex Date 1500 gehad en tot de dag van vandaag spijt van de verkoop.
Maar dan met staal/14k folded oysterband.
Ook dat ja
Ja, gewoon een heel mooi horloge! Als je ervan houdt tenminste. Ik hou ervan en andere mensen mogen van andere dingen houden. Voor mij zijn dit soort dingen geen onderwerp van discussie, omdat ze zeer subjectief zijn
Ik vind het bij lange na niet de mooiste rolex,maar het was mijn eerste ‘‘Rolex’’ en vond mezelf helemaal het mannetje.
Daarvoor had ik natuurlijk wel een verzameling,maar die ging niet verder dan een simpele 70s omega.
Na deze eerste Rolex kwamen er meer en was ook niet meer te redden ( in 2009 bijna alles verkocht)
Dat hangt er van af. Als de persoon in kwestie niet toerekeningsvatbaar is en ik misbruik maak door op dat aanbod in te gaan, ben ik strafbaar (en terecht) en is m’n oude sok gewoon weer een oude sok.
Wel grappig, deze discussie. Het is het levende bewijs dat de Rational Choice Theory gewoon zo dood als een pier is. Ik heb wel erg zin gekregen om een JLC aan te schaffen…
Ik vind hem niet zo mooi… sterker nog… ik vind hem eigenlijk best lelijk… lijkt wel een replica van een 3 verschillende bekende horloge merken die ze in 1 horloge hebben gepropt!
vertel…
Patek
JLC
VC
Dit is een horloge uit 1954… Is het wel eens bij je opgekomen dat veel horloge(merken) zich blijkbaar juist hebben laten inspireren door o.a. dit model? En het daarom “wel een replica van een 3 verschillende bekende horloge merken die ze in 1 horloge hebben gepropt” lijkt?

Het was toen eigenlijk een beetje een standaard…als je toen een tripledate moonphase wou,zag dat er zo uit.
Net zoals het Oyster patent van Rolex …dat is de diver standaard.
lol ik quote mezelf
Allemaal hommages van elkaar
Zie je!?..de jonkies van tegenwoordig hebben geen benul van de historie van hun eigen hobby
Verdachte dial van die LeCoultre…
Die Patek is eigenlijk wel vetter dan die Rolex!