1932 (volgens wiki dan)
In 1856 werd het merk Eterna opgericht en in 1932 werd een dochteronderneming opgericht die zich alleen maar bezig hield met het vervaardigen van uurwerken en die dochteronderneming heette Eta.
wiki quote.
By 1932, Eterna had set up a subsidiary company, ETA SA, to make movements for itself and other Swiss watch companies.
Wel je huiswerk doen he Marijn?
Ik doe niets anders dan Wikipedia citeren. Geen idee wie er gelijk heeft. Wikipedia zegt 1926.
Het is mijn topic dus ik heb gelijk…punt.
.
.
.
.
.
Gekheid.
Eta was vroeger een onderdeel van Eterna.
Het merkteken van Eterna ( de 5 stippen) staat voor het lagersysteem van de rotor wat zij uitgevonden hebben en wat nu nog steeds gebruikt word in de Eta uurwerken.
Oké
Je hebt gelijk idd, toch een ETA uurwerk.
Ik dacht vanwege die codering dat het een AS-je was, my bad. Dat ETA toen al wel bestond, wist ik wel. Maar Tudor gebruikte destijds nog niet alleen ETA’tjes, daarom dat ik “nog niet” schreef.
Ik vergis me ook regelmatig, door elkaar scherp te houden worden we samen slimmer!
Dat maakt dit forum juist.
“Water Resistente” Dan moet je toch echt met een andere JLC aan komen poepen degene die jij gepost hebt gaan ook gewoon kapotstuk onder de douche…
Maar mooi zijn ze wel. Alleen geen vergelijking met de Rollie in de OP.
Groeten,
Noel.
Hahaha… Ja, op papier doen ze 5 bar. Da’s beter dan mijn “vintage” poljotteke die als het ware water aanzuigt, zelfs in droge omgevingen.
Ik snap niet dat anno 2017 er nog mensen zijn die horloges maken die géén 100m WR hebben. Echt krankzinnig. Zeker een horloge van 10K zou een spatje moeten kunnen hebben, toch?
Zou dat betekenen dat het huidige Eterna haar eigen uurwerken tegen winst moet inkopen? Want het is toch grappig dat Eterna van een stel Hong Kong Chinezen is tegenwoordig, terwijl ETA op is gegaan in de Swatch Group.
Nee, Eterna is weer opnieuw begonnen met het produceren van ebauche’s voor zichzelf en bedrijven die over willen stappen van het gebruik van ETA. Zoek anders eens naar Eterna 39, een zeer interessant modulair uurwerk.