Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Ja rookten gewoon in huis, maar als ik dan in de ochtend mijn bed uit kwam, rook ik echt die vieze peuken ondanks dat ik rookte.
Maar moet eerlijk zijn, ik rookte als een ketter maar niet over mijn longen. Natuurlijk komt er wel rook in je longen natuurlijk, maar mijn vrouw rookte echt over haar longen. Dus moet even doorbijten tot de troep uit haar lichaam is. Ze heeft iedere dag hoofdpijn, ik heb fysiek nergens last van.

6 likes

Toppers zijn jullie :+1:

1 like

Totaal niet. Vooral niet als je iets (los van de verslavende stoffen) al praktisch je hele leven doet.

Wat mij helpt is de volgende gedachten; ik doe toch niet altijd iets waar ik zin in heb? Veel dingen wat ik wel zou lusten, doe ik niet. Dan zou mevr. Nash erg boos worden en ik niet lang een rijbewijs hebben🤣.

Ik geef mezelf een compliment, elke keer als ik die zucht weerstand biedt. Ik zie het als een spel, die ik aan het winnen ben :smirk:.

Owja, mocht je terugvallen. Weet het verschil tussen een terugval en een uitglijder. Je kunt uitglijden, vet kut en onhandig. Echt balen.
Maar je bent niet ‘terug bij af’. Hooguit een paar zetten en een deuk in je ego. Na die uitglijder meteen weer doorpakken met stoppen.

Een terugval komt door de denkfout; ik heb gefaald, zie je wel, het lukt niet etc. Etc. De junk in je praat jezelf naar beneden en de negatieve spiraal gaat door. Vervolgens weer een pakje halen.

Nee, mocht je uitglijden (zeker alles aan doen om dit te voorkomen, want het is niet makkelijk om dit verschil te pakken), opstaan en doorgaan. De race gaat door. Niet opgeven. Liefdevol tegen jezelf zijn.

Aanvulling; Nee ben niet terug gevallen maar ik maakte deze fout bij eerdere stoppogingen in mijn leven. Ik weet nu goed hoe het niet moet, dus ben overtuigd dat het nu lukt. En lukt het niet, zet ik door tot het wel lukt. Stoppen met stoppen is geen optie meer, al is het om ooit nog een goude dames kast van @Crowned te kopen.

6 likes

Precies dit.
Een keer vallen betekent ook niet dat je voortaan moet blijven liggen.
Opstaan en door .
Je moet maar zo bedenken.
De enige sigaret die je niet meer op moet steken is de volgende.

5 likes

Ha, ik moet mijzelf gewoon afremmen mijn vrouw vindt alles best wat ik doe, zolang ik de pensioen pot maar met rust laat :smiley:
Ik zie het niet als een spel, maar een keiharde wedstrijd die ik moet winnen. Ken nogal moeilijk tegen mijn verlies :wink:

Ik zie een terugval echt als een zwakte van mijzelf, zoals ik eerder schreef ben ik eerder gestopt door mijn sport en daar kon ik ook niet tegen mijn verlies. Maar ja, ook toen kon ik niet alles winnen dus harder trainen, opstaan en weer doorgaan. De wil won het toen van de zwakte, dus moet nu ook gaan lukken. En ach in 2024 zal er zeker nog wel 1 of … horloges komen :grin:

Maar mocht ik toch een moment van zwakte krijgen, krijgt iedereen het te horen en mogen ze mij op mijn donder geven :mechanical_arm:

7 likes

De ergste teleurstelling is de teleurstelling in jezelf… Ik word zowaar nog filosofisch.:grin: gaat naar de schuur om een tegeltje te maken.

2 likes

Ik had een week pleisters. Die vergat ik na een week. Had een vreselijke pestbui maar dat was het dan ook… Dat is 13 jaar geleden.

Waar je voor uit moet kijken, tenminste, dat is mijn ervaring, is dat je in het begin echt het verschil voelt. Ademen. Frisse lucht. Je ruikt zelfs het douchewater… Echter. Wat een listig moment is, is als je lichaam op een gegeven moment went aan de nieuwe situatie en het euforische gevoel eraf gaat. Dan komt dat nicotine monstertje weer naar boven…

2 likes

Ik ben benieuwd. Voor mij was het met drank gevaarlijk, maar ik ben al paar keer dronken geweest zonder te roken dus dat zit goed.

Die hele euforie die jij opnoemt herken ik mijzelf niet in. Ben gewoon verder gegaan met m’n leven en ja je ruikt beter waardoor ik ook die stink lucht van Pernis beter ruik😂

1 like

Dit kan impliceren dat je huidige vrouw een kostbaar exemplaar is, of dat je toenmalige vrouw ca. 50% van de bezittingen mee heeft genomen/alimentatie vangt…

2 likes

A propos, ik rook een dozijn sigaren per jaar, gewoonlijk na goede etentjes. Daarmee stoppen zet geen zoden aan de dijk, het is ook geen verslaving. Sigaren rook je ook niet over de longen.

Sigaretten heb ik nooit gerookt.

1 like

Of de Maas in Maastricht. Gadverdamme ja.
Nee, dat ruiken is geen pluspunt :rofl:.

De energie toename en ademhalen zonder ‘moeite’ (klinkt gek maar ben met moeite ademen gewend ondertussen en ben pas 32) is echt een cadeau.
Ik heb meer tijd om te poetsen, wat tevens allergenen van huisstofmijt en de dieren afneemt. Mijn longen voelen weer zoals 10 jaar terug. En dat, op dag vijf.

Ben benieuwd wat de astma verpleegkundige volgende week zegt en of het ook terug te zien is op de metingen.

9 likes

Ongeacht of het meetbaar is: als jij je beter voelt, dan is dat al pure winst.

3 likes

Doe ff normaal!
Gewoon NIET roken.
Ook niet een haaltje, of een sigaret.
NIET!
1hi3ue

1 like

@Nash @fredpanarai1 @Assie62

Goed bezig! Keep going! :pray:t3::hugs:

3 likes

Dit dus! Zijn er nog meer leden bezig? Ook die natuurlijk heel veel succes! Levert behalve financieel natuurlijk ook gezondheid en tijd op!

8 likes

En uiteindelijk… stopt iedereen met roken, 10 minuten na de crematie.

5 likes

Je bent 32… Als je moeite hebt met ademen zou roken sowieso geen optie moeten zijn. 32 is nog mega jong man, maar het voelt alsof je 60 bent…

Nu doorpakken en stoppen met die onzin. Dit moeten je “goede” jaren zijn.

4 likes

Geldt dit ook voor wiet?

Dat is mijn vaste grap, ooit nog 1 keer lekker roken :grin:

1 like

En als op 1-10 stoptober begint lopen jullie mooi 2 weken op de rest van Nederland voor.
Chapeau dame en heren.

3 likes