Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

En vergeet aub niet dat je smaak terugkomt als je smaakpapillen niet meer constant verdoofd zijn.
Ik weet nu nog, na heel ruim 25 jaar, hoe lekker ik mijn eten na een paar dagen begon te vinden.

5 likes

Mijn vrouw is geen kook wonder, dus op dat vlak had ik beter kunnen blijven roken.

Hoop niet dat ze stiekem meeleest :thinking:

10 likes

Dat dus ook, maar we zijn in dit topic ondertussen bezig om elkaar van de nadelen van roken, en de voordelen van stoppen te overtuigenen daar horen dit soort nare statistieken ook bij.
Van vergoelijken en wegkijken is nog nooit iemand beter geworden.

3 likes

:rofl::rofl:

Mooi hoor, ik heb jaren hetzelfde gedaan, en 7 horloges gekocht, kun je zien wat je normaal in rook liet opgaan

Groet
Jan

3 likes

[quote=“Hof, post:274, topic:473281”]
Het grootste euvel is dat ik me afvraag, wat ga je doen in plaats van roken. En dan niet eten of iets, maar iedere keer in die 6 tot 7 minuten. En dat over een hele dag…

Ga een glas water drinken, loop een trap twee keer op en af en drink weer een glas water.
Krijg je weer de behoefte om te roken, herhaal deze actie.
Echt, het helpt.

4 likes

:mechanical_arm:

1 like

1 like

Volhouden

2 likes

Dat absoluut, niets is onmogelijk :muscle:t2:
En ik ga het ook zeker doen en volhouden dit keer :grin:

2 likes

Ja daar heb je gelijk in, iedere dag zoek ik weer een ander excuus en dat is niet de instelling. Dus ik zal er gewoon voor moeten gaan. als een koude :turkey: :sunglasses:

4 likes

Top Ferry, dank voor je goeie motivatie :sunglasses: respect voor hoe jij en @Assie62 het oppakken en volhouden. Weet zeker dat jullie het kunnen.
Maar serieus 3 Pakjes per dag? Dan is zo ineens stoppen wel een hele prestatie. En dan gaan jullie veel extra tijd over houden.
Voor mij is roken altijd een vlucht momentje of een rust momentje, net hoe je het wilt zien. Alleen de meeste van mijn werkzaamheden zijn buiten, dus dan is het ook makkelijker om ff snel tussendoor een sigaret te pakken.
Toen ik eerdere pogingen tot stoppen deed kocht ik gewoon niet meer.
Immers, wat je niet hebt kun je ook niet gebruiken :grin: maar ja, dan ben je weer ergens naartoe onderweg…
Ik ga ff deze periode administratief afmaken en er dan een punt achter zetten :sunglasses: ik hou je zeker op de hoogte :+1:t2:
En jullie, ga zeker zo door met het stoppen van de verslaving kunnen we onze hobby bekostigen :rofl:

6 likes

Nee vervanging ga ik zeker niet zoeken, dan is het eind zoek namelijk . En kauwen hou ik zowiezo niet van, voel ik me net zo een koe :see_no_evil:
Ik zal me weer wat vaker in de sportschool gaan begeven. Zat daar voorheen 5 dagen in de week en nu niet meer. Zelf de personal trainer die ik toen 1 dag in de week had appt me nog steeds waar ik nu blijf. Maar die sigaretten demotiveren mij in heel veel dingen dus dag is al meer dan genoeg reden om te stoppen. Dank voor je motiverende bericht.

1 like

Die periode heb ik ook gehad, door lollies ben ik gestopt met in huis en in de auto roken. Dus dat was al een grote stap voor die tijd. :grin: Denk dat ik die nu ook maar weer ga kopen, misschien met whisky smaak, vang ik 2 vliegen in 1 klap :sunglasses:

3 likes

Als roker zijnde moet je daar niet aan denken :rofl: Maar als stoppende roker vind ik het helemaal nog niet zo een gek idee. Dus ik hou deze er ook even in. Thanks :+1:t2:

2 likes

aanvulling
ga naar de wc
Ga weer naar de wc
Herhaal deze actie.

4 likes

Hoe gaat het vandaag bij de heren en dame die gestopt zijn?

2 likes

Zucht is minder frequent, maar wel een stuk heviger! Aantal momenten bijna een sigaret van iemand aangenomen, maar toen dacht ik weer aan mijn slechte long conditie.

Energie is veel meer. Heb het gevoel dat ik 25% meer lucht krijg. Heb veel meer tijd over (die minuten per peuk tellen op, bizar.
Los van langer leven… je dagen zijn nu, tegenwoordige tijd, langer. Bizar wat een verspilling dat roken.

10 likes

Gaat nog steeds goed, asbakken stonden ernog. Zijn nu pleite, maar eerlijk, had best wel trek in een peuk. Maar dat is niet vreemd toch, maar houden het vol :mechanical_arm:

10 likes

Rookte jullie ook in huis? Zo ja, dan zal je het over een paar dagen echt opvallen, je reukzin verandert echt snel…

1 like