Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen Als je echt gestopt zou zijn na een jaar..

Na een beetje heen en weer over stoppen met roken in het Het grote horlogegerelateerde “domme” vragen topic II en om @fredpanarai1 een beetje te helpen, laat hier zien wat je kunt of denkt misschien te willen kopen als beloning voor een jaar gestopt te zijn. Op horlogegebied liefst, zodat het het on topic blijft. En misschien kunnen de rokers die het in stoptober gaan proberen hier een beetje steun vinden aan elkaar, rokers, ex rokers, iedereen. Hierbij een plaatje van wat ik kocht met de besparing van 1 jaar zonder roken.

237 likes

Mooi ding! En goed gedaan, nieuwe jaarlijkse traditie?

6 likes

Top! Hou het wel zo, he? Ik heb ook net zitten rekenen. Na ong. 8 jaar nu gestopt te zijn, waarschijnlijk mijn hele collectie van betaald….

11 likes

Top man! :+1::+1::+1:

2 likes

Loopt snel op.

29 likes

Gefeliciteerd! Ik zit op iets meer dan 1,5 jaar, dus weet hoe lastig het is/kan zijn.

Dit is zeker een mooie extra motivatie toch!

7 likes

Heb nooit gerookt, en heb daarmee 60.000 euro uitgespaard. Doet me beseffen dat ik mijn horloge collectie eigenlijk best wel eens mag uitbreiden.

106 likes

Gefeliciteerd met het stoppen! (En natuurlijk met de mooie NA!)

2 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe verworvenheid!!
Ziet er bijzonder fraai uit.
Prachtige wijzerplaat!!

Ik wens je er dan ook een fijne “Rookvrije” tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

8 likes

Wat kost een jaartje stevig roken ongeveer dan? Pakje per dag? Tientje ofzo? Laatste keer dat ik een pakje kocht hadden we nog Guldens :sweat_smile:
365x10= best een dure hobby eigenlijk. Damn.

3 likes

Netjes @Pieterswatch! Dat probleem heb ik zelf met whiskey, al voelt dat nog niet als een verslaving… :laughing: ongemerkt is er toch een klein kapitaal in gaan zitten als ik het zo eens uit reken.

4 likes

Wat ontzettend knap en een heel fraaie beloning!

2 likes

En een mooi horloge als aandenken aan alle extra tijd die je nu in gezondheid kunt doorbrengen…

Ik heb ooit iemand verloren aan mondkanker door het roken, dat wens je je ergste vijand niet toe, trust me.

2 likes

Da’s nog eens een mooie conversie. En een extra motivatie om de rookwaren te laten voor wat ze zijn. Gewoon zorgen voor een stevige short list met opties om je verzameling uit te breiden. Veel plezier van het rookvrij genieten van je NA!

3 likes

Het kwam op een slof shag per maand, in NL was dat vorig jaar 150 euro, ons omringende landen iets goedkoper…

2 likes

Toch raar eigenlijk… Ik rook al meer dan 40 jaar niet meer en daarvoor voornamelijk pijp en sigaren, maar toch heb ik lang niet zoveel mooie, dure horloges als uit de bedragen die hierboven genoemd worden, zou moeten volgen :thinking:

4 likes

Wat is de stand van zaken eigenlijk @fredpanarai1 ?
Weer voor €2000,- sigaretten ingekocht die eerst opgestookt moeten?
Of wordt de spaarpot nu gevuld? :blush:

1 like

De foto’s van mondkanker stonden volgens op sommige verpakkingen. Wat mij opviel is, is dat je als roker die waarschuwingen compleet negeert… Hoe raar ook, mijn redding was covid. Ik was er erg ziek van, dagen niet gerookt en vervolgens helemaal niet meer begonnen, ook mede door mijn behandelend arts die een week voor ik covid kreeg, bij controle voor iets anders, er echt op hamerde om te stoppen.

5 likes

Goed bezig.
Je kunt er veel leuke dingen van doen.
Maar het meest belangrijke is dat je toch nog kans maakt op gezonde longen.

11 likes

1200 sigaretten in 50 dagen? :flushed:
Het zal ook wat frisser ruiken nu, qua adem, kleding, auto en woning…

5 likes