Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Jij hebt niet veel vertrouwen in het gezond ouder worden, begrijp ik.

Ik ben op wilskracht gestopt , heb wel het beroemde boek van Allen Carr gelezen . Daardoor zet je net wat makkelijker de schakelaar in je hoofd om
Het grootste deel van de zgn verslaving zit gewoon tussen je oren.

Ik heb btw al meerdere mensen gesproken die heel goed geholpen waren met hypnotherapie .

2 likes

Gewoon iets niet meer doen.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Sprak toevallig gisteren een arts uit de verslavingszorg.
Werkt met GHB-afhankelijken.
Niet normaal. Dertig-, veertigers die de behandeling starten met 320 mg Diazepam meen ik per dag! :flushed:

Wil maar zeggen, dat stoppen met roken, moet lukken met een flinke dosis Hollandse doorzetting… :facepunch:t2:

1 like

Schijnt ook aan longkanker overleden te zijn, bizarre twist.
Gestopt blijven wordt met de jaren steeds makkelijker, goed gedaan Bamestra.

Aan alle gestopten: hou vol :+1:. Het wordt alleen maar beter, fijner en leuker.

2 likes

Voor velen dus kennelijk best moeilijk.
Met dank aan de sluwe tabaksindustrie.

1 like

En de omgeving waarin je bent opgegroeid. Waar vroeger “voor de pak” de sigaretten in een glaasje op tafel stonden. Waar bijna iedereen rookte… ( het was normaal )

3 likes

Tuurlijk. Maar wel te doen.
Gewoon een stuk Oud Hollandsche doorzetting laten zien uit de tijd dat de mannen van ijzer waren en de schepen van hout.
Als stopper kom je het Kleine Monster tegen, moment van aandrang dat ca. drie minuten duurt.
Er is ook nog het Grote Monster en dat gaat de stopper redenen influisteren waarom het helemaal niet erg is om nog één keertje…
Nou.ja, dat dus.
Trap er niet in!

4 likes

Ik snap hem, ik ben in 1990 al gestopt, kouwe kalkoen.

1 like

Mijn eerste sigaretten waren de caballero zonder filter van mijn vader, samen met zijn zware vannelle die altijd op voorraad in de kast lagen. Iedereen rookte destijds… Tegenwoordig in mijn omgeving niemand meer.

2 likes

Inderdaad.
Enkel geven de cijfers van het cbs wat anders aan.
Na een jaar rookt ongeveer negentig procent van iedereen die het op enkel wilskracht doet weer

1 like

Inderdaad. We hadden twee weken geleden een familiereünie, ong 45 pax. Twee rokers.

1 like

De stoppers hier zitten bij de tien procent achievers ! :boom::100:

2 likes

That’s the spirit :+1:.

Ik heb laatst de podcast ‘Verslaafd gemaakt’ geluisterd. Ging over vapen en roken. Verschillende onderwerpen worden besproken en diverse leeftijden komen aan het woord en ik vond het bizar om te horen om welke reden mensen beginnen met vapen 🥲 een paar staan hieronder …

1. M’n vrienden doen het dus ik ook maar
  2. M’n dochter bood me een vaper aan en zo ben ik begonnen
  3. Ik kreeg er 1 van mijn vader (arme meisje rookte niet eens sigaretten)
  4. Het is een hype (fomo)

Njah, de dag dat ik bij Defensie begon ben ik ook begonnen met roken om stoer over te komen :rofl: Maar ik vond deze podcast wel een interessante :+1:t2:

Het zal wel aan mij en mijn vrouw liggen maar wij merken echt geen verschil met de reuk en de smaak, zijn nu toch al ik 7 en ega 6 dagen zonder peuken. Ik heb vooral in de avond laat nog die behoefte naar een peuk, mijn vrouw echter een stuk vaker. Na elke handeling stofzuigen of i.d trek in een peuk. Maar we gaan gewoon door, nog 4 dagen dan bellen onze coaches. Haha, kunnen wij zeggen, O wij zijn al de 18e en de 19e gestopt. Maar zonder dolle, makkelijk is het echt niet, maar we zetten door. Zal heel lastig worden met de vakantie, maar als een havik zal ik zorgen dat er geen peuken gekocht worden :wink:.
Ben wel benieuwt wie het voornemen heeft om 1 oktober te gaan stoppen, samen staan we sterk :mechanical_arm:

13 likes

Die nicotine behoefte wordt langzaam steeds minder… het is vooral ( wat je zelf al aangeeft ) de gewoonte…
Maar het is voornamelijk een gewoonteverslaving.

Als jullie de vakantie overleven, dan lukt de rest ook! :pray:t3::hugs:

Keep going! :pray:t3::pray:t3:

1 like

Ha dat zal wel moeten, want het gaat natuurlijk over besparen en daar er straks tijdens de vakantie 2 horloges op mij liggen te wachten van een paar k. Zal ik toch wel moeten besparen en anders wordt het ieder dag brood eten :grin:

1 like

Joh,

Dat dus.

Ik zou zeggen, sluit je allemaal hier aan.
Als ex roker, en tegenwoordig anti roker volg ik dit topic met veel plezier en interesse.
En bedenk allemaal wél.
Je hoeft maar één peuk niet meer op te steken.
En wel., de volgende.

3 likes

Nee jochie, het gaat over gezondheid en levenskwaliteit.
Besparen is maar bijzaak.
Wel een prettige bijzaak, maar toch, bijzaak.

2 likes

Nou knulletje, zoals je wel weet heb ik genoeg horloges gekocht toen ik rookte, dus voor het geld hoef ik niet te stoppen. :wink:. Wat betreft onze gezondheid, de tijd zal het uitwijzen.
Voor mijn gevoel heb ik nog net zo veel lucht als voorheen, maar ik stop gewoon omdat ik het zat ben. En ik zal niet gaan zeiken hoor als een ander er voor kiest om toch te roken, je maakt zelf je keuzes toch. Ander voordeel, hoef niet iedere keer te denken, heb ik mijn peuken bij me en mijn aansteker of verdorrie dondert weer mijn as op de grond.
Maar zou leuk zijn als er op 1 okt. meer willen stoppen, met ieder zijn eigen argumenten waarom die stopt. O ja, en natuurlijk wel het geld opzij zetten voor een horloge :wink:

2 likes