Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Gewoon beginnen met roken en over een jaartje of vijf weer stoppen.

2 likes

Oke toch een +1 voor de monnik :smiley:

2 likes

Dat is waar. Ik stopte ook met roken toen ik het lastig begon te vinden dat mijn rook de slaapkamers van de buren binnendrong.

Proficiat iedereen, ikzelf nu 5jaar gestopt :muscle:

2 likes

Ik ben 13 oktober 1993 gestopt na een jaar aanrommelen met light sigaretten, pleisters en kauwgum. Zou iemand kunnen uitrekenen wat ik ondertussen heb bespaard? Ik rookte bijna 2 pakjes Marlboro per dag. Volgens mij een mega duur horloge.

1 like

Volgens mij toen richting 4 gulden. 1.8 euro.
Nu standaard pakje 9 euro. Laatste jaren sterk gestegen. Dus ga uit van 9 euro per dag gemiddeld. 3285 per jaar maal 30 a 31 jaar. Kleine ton.

Uitgaande 4.5 euro gemiddeld maal 2 per dag

1 like

Een mooier excuus om een mooi horloge te kopen is er niet!

1 like

Je kan weer beginnen hoor. Zelfde slof kost in Luxemburg € 115 in plaats van 250plus.
Hou je ook geld over :ok_hand:

*[quote=“Phyl, post:840, topic:473281, full:true”]
Volgens mij toen richting 4 gulden. 1.8 euro.
Nu standaard pakje 9 euro. Laatste jaren sterk gestegen. Dus ga uit van 9 euro per dag gemiddeld. 3285 per jaar maal 30 a 31 jaar. Kleine ton.

Uitgaande 4.5 euro gemiddeld maal 2 per dag
[/quote]

Wow, wat koop je voor een kleine ton? Een vreemd idee.

1 like

En zo is het Petra en ook niet te vergeten als je opgroeit in een familie waarbij iedereen gokt! En ik spreek echt uit ervaring, maar ik wist op tijd de knop om te zetten.

4 likes

Ik ken de prijzen in Luxemburg. Kwam er wekelijks.

En dan altijd te horen krijgen dat je makkelijk praten hebt omdat je alles kunt eten zonder aan te komen.
Nee vetklep, ik kan alles eten zonder aan te komen omdat ik dat 99% van de tijd niet doe, 3x per week 10 tot 25km hardloop ook als ik geen zin heb en mezelf heb aangeleerd dat chips en ander ongezond eten gewoon echt slecht voor je is.
Dat kost soms tering voel moeite maar dat zie je niet met je vette klep.

En dan beledigd zijn.

5 likes

:sweat_smile:

1 like

Even over de laatste posts. Ik ben dit topic niet gestart om te horen hoe fantastisch ik ben dat ik gestopt ben met roken. Alle andere dingen die er nu bij worden gehaald over obesitas en alcoholisme onder andere zijn mijn inziens niet nodig en denigrerend naar mensen die hier mee vechten. Iedereen heeft zijn eigen demonen en als jij hier iets van vindt, prima maar laat mensen in hun waarde.Ps ik ben geen alcoholist en heb ook geen overgewicht.

8 likes

Excuus voor de off topic reactie.
Sowieso kudos voor het stoppen, dat is een echte prestatie.

1 like

Dank je. Ik schrok toch een beetje van je post. Het kwam zo hard over terwijl je op mij toch altijd genuanceerd en redelijk overkomt. Ik herken je reactie wel een beetje. Heb die zelf ook weleens.:slightly_smiling_face:

1 like

Hij was ook hard. Ik doelde ook niet op iemand specifiek hier in het topic maar meer op ervaringen die ik in het dagelijks leven soms ervaar.

Fijn dat dat gezien wordt. Ik probeer er vaak op te letten hoe iets overkomt en me niet door emoties te laten leiden.

3 likes

Fatshaming. Grensoverschrijdend gedrag dit.

Gezellige volslanke mensen!

1 like

Ik had hier graag een antwoord op willen gegeven, helaas is het 2024 en niet ‘done’ om je ongezouten (of gezouten) mening te uiten zonder iemand te beledigen of gebanned te worden.
Laat ik het dan zo zeggen: Je zit er naast.

1 like

Gezellig een sigaretje roken

Gezellig een drankje doen.

Ziehier een belangrijke oorzaak van veel problemen.

2 likes