Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Ik zit nu op 330 dagen. Afgelopen vakantie zag ik wel heel erg tegenop. Op het terras gezellig roken en drinken.

Maar ik heb gewoon een lading horloges besteld :slight_smile: probleem opgelost → ik had weer iets anders om me op te verheugen :slight_smile:

7 likes

Ik hou de dagen niet bij, nieuw startpunt was 17 september 2023 en dat hou ik in gedachten. Echter Assie rookt nog steeds, wel minder dan voorheen. Tja kan haar niet vastbinden, ze moet er zelf voor kiezen.

5 likes

Ik ben gestopt op 25 juni 2020

7 likes

Ben je overgestapt op pruimtabak?

:rofl:

3 likes

Samen met mijn ega Maria ergens midden 1986 gestopt met paffen.
In 2000 een week gerookt ivm overlijden van mijn moeder. Daarna nooit meer een sigaret aangestoken.

6 likes

Ik ben over een aantal uren 8 jaar gestopt. Een ‘besparing’ van €46k.

16 likes

10 maart 2020 gestopt na 35 jaar roken. Mijn vriendin had astma, de keuze was snel gemaakt. 5 dagen later ging de wereld op slot. 2 jaar later getrouwd, geen dag spijt van gehad, al ruikt de sigarettenrook nog steeds heerlijk. Geen idee hoeveel horloges ik van de besparing heb gekocht maar een deel ging naar de bruiloft.

11 likes

20 oktober 2022 gestopt op de geboortedag van m’n zoon! Was voor mij een prima motivatie om niet met een peuk achter de kinderwagen te lopen.

7 likes

Gelukkig :joy: :+1:t2:

2 likes

In 1978 gestopt met het drinken van alcohol;
In 1990 gestopt met roken;
In 2024 gestopt met teveel eten.
Prima keuzes :+1:.

9 likes

Knappe prestatie @PaulRush !
Dat is zo lang gestopt met roken als toen ik het levenslicht zag :grinning:

Minder of in ieder geval minder ongezond en gezonder gaan eten inmiddels gestart met mijn vriendin.

Roken sinds de geboorte van mijn dochter (2) niet meer.

Alcohol met feesten en partijen nog wel.

4 likes

In mijn geval ga ik een jaar stoppen met patatjes stoofvlees…,spreek jullie over 303 dagen

10 likes

Ik ben me aan het oriënteren op weer een horloge. Na het starten van dit topic ongeveer een jaar geleden. Heb nu meer budget aangezien een slof zware Vannelle nu bijna 250 euro kost en ik er 12 per jaar rookte. Het is wel een bedrag hoor als je het zo leest. 3000 euro per jaar.

5 likes

Dat word een groot gemis, sterkte alvast.

2 likes

Dank je, jij gaat ook lekker :+1:.

2 likes

Vind het wel grappig dat mensen die zijn gestopt met roken, sterk zijn gaan minderen met alcohol of mensen die 50 kilo o.i.d. zijn afgevallen als ze ergens ruim boven de 110 kilo zaten en dit ook weten vol te houden, worden overladen met complimenten, high-fives en boksjes, terwijl degenen die nooit gerookt hebben en altijd netjes op gewicht zijn gebleven en zelden te diep in het glaasje hebben gekeken, en dus hun hele leven de diverse verleidingen, reclames en advertenties en vooral ook groepsdruk hebben kunnen weerstaan toch een minstens zo grote prestatie hebben geleverd… :wink:

10 likes

Ik denk niet dat het zo ligt. Allerlei omstandigheden dragen bij tot verslaving: aanleg, omgeving (je hele familie rookt en zuipt), inkomen (laag inkomen = meer stress = meer neiging om te grijpen naar middelen om die stress te reduceren). Mooi dat het je lukt om niet overmatig in te nemen, maar dat heb je niet helemaal aan jezelf te danken.

15 likes

Ik snap wel wat je bedoelt, maar een

is het natuurlijk niet. Ophouden met iets waaraan je verslaafd bent geraakt is vele malen moeilijker dan er nooit aan beginnen. Het tweede is simpelweg verstandig handelen en wellicht niet toegeven aan een verleiding her en der. Het eerste is stukken moeilijker dan een simpele beslissing maken en je er aan houden. Het is niet voor niets een verslaving ipv een gewoonte

7 likes

Groepsdruk, dus

Dat is met stoppen (en afvallen) natuurlijk precies zo.

Ik ben trots op je.