Update:
Weten jullie het nog 17 september 2023 gestopt, vanaf die datum 20 kg aangekomen. Trouw naar diëtist geweest en geluisterd, maakte niets uit.
Van alles geprobeerd, diëtist heeft zelfs contact met huisarts opgenomen, die wist het ook niet meer. Afgesproken dat ik na de vakantie begin met het keto dieet, kijken of dat wat oplevert. Ik word/werd vooral dikker bij mijn pens. Nada geld overgehouden, nieuwe garderobe iedere keer aanvullen. Zeg wel eens tegen de diëtist, had beter door kunnen roken (geintje). Voordeel is zeker dat ik meer lucht en smaak en reukvermogen heb. Tis alleen jammer voor Assie leven met een Walrus met een dikke pens
Jaja, zo meet je o.a je BMI. Heb nu in de wc een spiegeltje zodat ik Japie kan zien
Tot de volgende update, hopen zo slank als tante Sidonia
Kijk, dampen is uitgevonden door verstokte rokers. Die kregen last van het roken en toen ze begonnen waren ze al flink middelbaar. Stel, dat dampen toch kanker veroorzaakt, dan is er nog niks aan de hand, want deze groep oudere ex-rokers moet dan toch zo onderhand gaan hemelen.
Dampen is mi niet iets voor verstookte rokers van middelbare leeftijd. Die stoppen en hopen dat de schade nog te beperken is, of gaan door en nemen de consequenties. Het vapen is een probleem bij de jongeren voor wie het stoer, cool of iets anders is. Net zoals mijn generatie ging roken.
Helaas Petra ben ik het hier niet mee eens, dampen/vapen is ontwikkelt door de tabaksindustrie. Tabak werd/is duur en de schoorsteen moet letterlijk en figuurlijk blijven roken in de tabaksindustrie.
Je weet, ik neem nooit iemand de maat als die rookt. Heb zelf heel veel jaar anderen ermee lastig gevallen, dus wie ben ik om een roker/vaper aan te spreken om hun rook/vape gedrag. Kan alleen mijn ervaringen vertellen met een goede intentie.
Maar het is te simpel om te zeggen dat het vooral ouderen betreft, de tabaksindustrie heeft het juist op de jongeren en de mensen met een kleine beurs gemunt. Daarom kwamen zij met het vapen met smaakjes.
En het is zoals @Jurk zegt, nog te vroeg om met keiharde data te komen op langere termijn. Zelf ben ik blij dat geen van mijn kids rookt, ben daarover altijd eerlijk geweest naar hun toe. Het zal idd onze tijd wel duren, maar laten we hopen dat er in de toekomst een rookvrije generatie komt. Maar ik vind ook dat de overheid net zoveel aandacht aan alcohol mag geven daar dat maatschappelijk wel geaccepteerd is. Zelfde ook voor het gebruik van diverse middelen op festivals, ach ik klinkt nu net zoals een arts en dat ben ik echt niet, mocht er aan getwijfeld worden
Het klinkt goed, maar denk toch echt dat de tabaksindustrie daarachter zit. Die zien voor het eerst weer het roken toenemen, los van het massale vapen.
Die kant-en-klaar / wegwerpvapes / smartvapes met spelletjes zijn echt te zot voor woorden.
Ze manipuleren kinderen, gewoon in en in slecht.
Daarnaast bevatten ze ook nog eens lithium ion accu’s die gewoon in het milieu worden gepleurd en met grote regelmaat ook vuilniswagens in de fik zetten.
Criminele rotzooi. En omdat het allemaal in de illegaliteit gebeurt ontbreekt ook elke vorm van controle op veiligheid en kwaliteit. Daar schiet het beleid toch wel echt tekort.
Ik ben intussen een jaar of 10 gestopt. Ik zie mezelf echter niet als gestopt, maar gewoon als een niet roker.
Elk jaar doe ik in gedachte € 2400,- in een potje ( 400 pakjes x € 6,- toennik stopte. )
Eerste jaar kocht ik een Oris,
Nu heb ik het even wat minder met horloges, dus zal het “potje” voorlopig blijven stijgen.
De tabaksindustrie is er later op gesprongen, ja. Het begon met die Juul. Peperduur en slecht apparaatje met peperdure vullingen. En de tabaksindustrie is niet te vertrouwen.
2008 gestopt met roken. 2020 gestopt met drinken. Tussen 2020 en 2022 35 kg afgevallen. Ik bespaar helemaal niks. Wegens te ruim zittende alles de laatste jaren hele garderobe vervangen en een serieuze kleding ‘verslaving’ opgelopen.