Mijn wekelijkse inname bestaat uit een goed glas wijn bij de vrijdagse buiten de deur lunch.
In het geval we in diezelfde week nog eens buiten de deur gaan eten komt daar per keer nog een glas bij.
Ik kan daar intens van genieten.
Zeker, helemaal mee eens.
Maar hoe denk je dat het vroeger was voor niet rokers in een restaurant of zelfs maar een bedrijfskantine als je lekker zat te eten en rondom je werden de asbakken gevuld?
Dat was inderdaad walgelijk. Zelfs voor veel rokers.
Brood vooaral wit, pastas, witte rijst en suikers zijn vaak boosdoenders.
Alsook gewoon zout, liever keltisch of himallayazout .
spelt brood /zuurdesem is doenbaar.
Kan het weer on topic?
Heb even zitten rekenen. 50 jaar niet roken, daar kon ik dit horloge van kopen:
Alsmede een auto van hetzelfde merk
En, wanneer kunnen we het bewonderen?
Zolang je in een calorieën tekort blijft val je af.
Niet eens. Ik damp sinds 4 augustus 2017 en ik ben meteen gestopt met roken. Ik kon veel beter ademhalen, traplopen enzovoort. En ik ben nog maar heel af en toe verkouden. Dampen heeft dus voordelen En het is ook goedkoper: ik heb al vele horloges kunnen kopen doir de besparingen.
Dampen, of vapen zoals hetdoor de tegenstanders wordt genoemd, is (een heel groot) stuk minder ongezond dan roken.
Ha Petra, moet je wel erbij vertellen dat jijzelf de vloeistof maakt. Dus weet wat er in gaat. Maar uit onderzoek (ligt er ook weer aan door wie) blijkt dat vapen slechter zou zijn. Maar wie van ons weet wat er allemaal in een peuk wordt gestopt of in de vloeistoffen van ook sigaretten fabrikanten. Ik zou het niet weten, veroordeel ook niemand die rookt of vaped. Heb begrepen dat ze nu ook iets van poeder hebben om op te snuiven met nicotine (heb het dus niet over coke) maar wat daar ook nog meer in zit dan nicotine gaan ze ons niet vertellen. En ik bespaar niets, koop gewoon meer horloges . Maar ik vind het van Assie heel knap dat ze het nog steeds volhoudt door niet te roken
Zeker heel knap. Ze is vast wel aan een horloge toe na zo’n opoffering.
Wellicht, in maart op vakantie koop ik er natuurlijk weer 1. En wie weet wil Assie ipv een gouden armband een mooi horloge hebben, ze heeft een heel andere smaak dan ik. Gaat meer jou kant op qua smaak
Ik ga een voorzichtige opmerking maken en totaal niet bedoeld om te bijten maar stoppen met roken een opoffering noemen gaat mij te ver.
Iemand bijstaan die in het proces zit van stoppen, dat kan wel een hele opoffering zijn.
Ik ben ruim 2 jaar geleden gestopt met roken. Beste beslissing ooit. En missen doe ik het ook niet. Kilo`s zijn er niet veel bij gekomen. Na het avondeten eet ik niks meer. Ik drink voornamelijk water. ( en espresso. ) Zo goed als geen alcohol. En ik wandel vrij veel.
Ik zal ergens rond de €3000,- bespaard hebben. Maar ik hou het lekker bij mijn CWC G10.
Tuurlijk…
Nog steeds leuk
Ik hoop het voor iedereen! Maar ben bang dat het nog te vroeg is om de lange termijn effecten daarvan te kunnen vaststellen. Nogmaals ik hoop het voor iedereen.