Dit horloge kopen of niet?

Ik heb interesse in dit horloge. Doen of niet? Kunnen de experts op dit forum me meer vertellen over dit horloge? En met name over het calibre 3330 movement? En hoe deze zich verhoudt t.o.v. de andere binnenwerken van Omega?

Gelijk zou ik ook jullie voorkeur voor de kleur wijzerplaat willen weten.

Ik vind het een moeilijke keuze. Vind ze alledrie wel mooi eigenlijk.

8 likes

Niet doen. Die subregisters zien er uit als eieren.

Ik zou een moonwatch halen.

19 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

1 like

Bij de op onderste zijn ze gewoon rond. Bovendien ovale subregister vind ik niet echt bezwaarlijk.

Te groot voor mijn dunne polsen.

Zou ik een fois halen.

Van je 3 voorbeelden vind ik de zwarte (3e) het mooist.

1 like

Sluit me aan…

Want?

1 like

Ik vind die ovale subdials mooier dan de ronde. Misschie niet echt gebruiksvriendelijk op een chronograaf maar wie gebruikt deze functie nou echt.

Qua kleur zou ik voor de … tiffany gaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mooier

Dat ziet er meer uit als een normale speedmaster maar is wat kleiner.

Ik vind de Fois (moest ik even opzoeken) eigenlijk meer op zo’n plastic swatch horloge lijken. En de subdials staan echt dicht opelkaar, niet mooi.

Denk dat dit echt enkel door persoonlijke voorkeur en passen beantwoord kan worden.
Dat gezegd te hebben, zwart

Zelf weten.

1 like

Weet niet of je ergens kunt passen!? voor de rest mooi horloge hoor.

13 likes

Die vond ik juist hoger op de pols liggen dan een normale moonwatch

Voor de zomer zou ik voor de licht blauwe gaan. Prachtig met die donker blauwe bezel en wijzers

1 like

Ach, het is bijna pasen :upside_down_face:

1 like

Niet waar. Fois MEET kleiner, maar dat komt enkel door afwezigheid crownguards. Effectief zelfde maat kast.
On topic: waarom zitten die inkepingen in de tachy? Rare subdials. ALS je een kleinere speedmaster maakt, maak dan gewoon een kleinere speedmaster. En ALS Omega iets aan de afmetingen van de Speedmaster zou willen reduceren, laat ze dan in vredesnaam ietsvan de DIKTE afhalen, voordat men begint aan de diameter. 🤷 Als horloge: prima. Als Speedmaster: nog niet misschien. Beetje als alcoholvrije wijn. Als zoetig drankje: prima. Als wijn? Niet in de verste verte.

1 like

Ik vind ze erg mooi. Over het uurwerk kan ik je niets vertellen, hopelijk iemand anders hier wel. Mij spreekt de zwarte het meest aan maar misschien kan je zelf het beste kiezen op basis van wat je al hebt in je collectie.

Ik zie overigens suggesties voor andere horloges langs komen en dat jij dit horloge boven die suggesties lijkt te verkiezen, volgens mij is het dan duidelijk dat je er gewoon een wilt hebben :grinning:. Ik zou, mits je kunt achterhalen of het uurwerk betrouwbaar is, er gewoon voor gaan!

Benieuwd naar de foto’s als je heb in bezit hebt!

Waarom heeft de middelste (blauwe) een andere chronograaf sec wijzer ivm de ander twee getoonde varianten?

Ik vind de lichtblauwe (1) COOL dus doen!