Dit horloge kopen of niet?

Lijkt totaal niet op de Speedy, maar ik heb het wel altijd een mooi horloge gevonden, de zwarte.

Prachtig horloge, mooie foto’s ook!

1 like

Ik poll hem even voor je.

• Lichtblauw
  • Donkerblauw
  • Zwart

0 stemmers

Tiffany vind ik ook het mooist. Lekkere felle kleur en lang niet zo saai.

De vraag van TS was niet “welke kleur”. De vraag was Wel/Niet.
Shameful Edit: onderaan wil hij ook de voorkeuren voor de kleur weten. Lees eens verder dan de titel! :roll_eyes:

Oh meen je niet. Mijn welgemeende en oprechte excuus hiervoor.
Ik heb zijn vragen opgesplitst in losse onderdelen om zo de voorkeuren van HF, zijn vraagbaak inzichtelijk te maken.

Ik heb me toegespitst op

Een poll leek me prima middel.
Gewoon omdat ik het uiterlijk van horloge leuker vind dan de binnenkant. Dank voor je feedback en ik zal me volgende wat meer genuanceerd uitdrukken.

Ik bedoel eigenlijk mand.

6 likes

Je hebt gelijk, ik heb niet goed tot het eind gelezen. Schaamie bamie voor mij. :flushed:

1 like

Wel net de prijs gezien: 5400 euro. Daar kun je een hoop moois voor kopen! En het komt in de buurt van NOG veel mooier moois. Deze, voor dit geld echt never nooit niet.

De onderste, betere subdials qua vormgeving en ik vind het datumvenster van de onderste ook mooier.

Automaat toch? Zou juist ook een reden kunnen zijn om niet te kiezen voor een moonwatch.

Als je de Moonwatch te groot vind en je een voorkeur hebt voor een automaat, kan je ook nog eens kijken naar de Speedmaster Reduced. Heeft veel meer het design van de Moonwatch en is bovendien goedkoper.

Ik persoonlijk vind het voorgestelde model (heeft die überhaupt wel een naam?) qua design niet mooi. Ik vind de eieren, datumvenster en inkepingen slechte keuzes. Qua afwerking en brouwkwaliteit zal het wel top-notch zijn, daar ben ik van overtuigd. :ok_hand:
Volgens mij heeft dit model ook een tijdje in het blauw gestaan? :face_with_monocle:

3 likes

Reduced is toch niet meer nieuw leverbaar?

(Ik kan er naast zitten)

Ikzelf koos 27 jaar geleden ook heel bewust voor automaat Speedmaster.

De inkepingen vind ik trouwens wel een punt van aandacht. Nog niet er over uit of ik ze mooi vind.

Excuus, ik wist niet dat dat een must was. Maar idd niet nieuw. Nu is het horloge wel veel verkocht dus hij is nog genoeg te vinden in hele goede staat. Sowieso als hij naar Omega gaat voor een service wisselen ze het uurwerk uit dus is hij weer als nieuw. :ok_hand:

Ik vind ze alle 3 prachtig! Ik heb de speedmaster, maar ik vind dit een mooi alternatief hoor. Het is iets speelser en het formaat ligt denk ik mooi op de pols. Prijs vind ik wel fors.

Is volgens mij een goed uurwerk geen problemen van bekend.

1 like

Is dit zo?
Heb je hier meer info over? Maakt het mogelijk een interessant horloge daar ik overal hoor dat service nogal problematisch is van de reduced.

Pakweg 21 MoonSwatches :joy::+1:

Als er weer voorraad is😂

Service van het uurwerk van de Reduced is idd vrijwel niet te doen. Als je de Reduced laat servicen bij Omega krijg je een gedrukt plastic pasje met het serienummer en de datum van service erop. Met daarbij de vermelding wat er is gedaan. Ik heb onlangs een servicepasje gezien met de vermelding: “Mvt. exchange” daarop. Waarschijnlijk omdat Omega het uurwerk zelf ook niet kan servicen (of het zou teveel tijd kosten) dus vervangen ze het complete uurwerk maar.

Edit: Dat uitwisselen van een nieuw uurwerk had ik trouwens ook al bij mijn Seamaster met quartz uurwerk bij een volledige service. Dat doen ze bij Omega wel goed. :muscle:

2 likes

Is dit goed? Of zegt dit juist wat over het gebruikte uurwerk… Als deze uurwerken niet meer te krijgen zijn/gemaakt worden, heb je toch een uitdaging…

2 likes

Ik moest even glimlachen, Bas. :smile: Je hebt gelijk hoor! Nee het is niet goed, maar daar is Omega vast zelf ook wel achtergekomen, want deze uurwerken worden in nieuwe modellen ook niet meer gebruikt. Vast met een reden. Hopelijk kunnen ze er nog genoeg produceren voor toekomstige services. Anders wordt het idd lastig.

1 like

Ik heb voor de zwarte Speedmaster 38 gestemd
En vind persoonlijk de Tissot PRX Chronograph ook wel een kanshebber, heeft een beetje Omega vibe maar een tikje strakker, is wel 42mm

1 like

Als je een kleine(re) Speedmaster zoekt een tip: Omega Speedmaster FOIS (first one in space) is er eentje van 39.7 mm. Dan heb je wel het ‘juiste’ ontwerp, maar in kleiner formaat en kleinere lugs. Zou persoonlijk de 38mm modellen links laten liggen.