http://memesvault.com/wp-content/uploads/Dont-Feed-The-Trolls-Meme-14.jpg
Ik heb maar een van de
Niet grappig.
Dit is zeker origineel,
Dit model is de eerste Tape Just van Rolex…met double red hands.
Ook wel de millemouse genoemd.
Ah!! Thx! Dat verklaart een hoop! Deze bevindt zich in een prijssegment dat voor mij wel altijd onbereikbaar zal blijven (tenzij de postcodekanjer valt natuurlijk). Vandaar dat ik em gemist had…
Weet je toevallig nog hoeveel bekende exemplaren er hier nog van zijn? En wat ze doen op een veiling?
Er zijn er niet veel van gemaakt(de meeste zijn weggevangen ook nog)en er zijn nog kleinere dames exemplaren van bekend(Minie mouse) en ook Puck en Max(i) dial…
Maakt het iets complexer allemaal.
Veilingwaarde weet ik niet uit mijn hoofd…zou je eens op de Duckstadse veilinghuissite moeten kijken.
De uitvoering op de foto boven is ook nog eens bezet met Dago diamond stenen,maakt hem best uniek!
Bamford maakt duurbetaalde fakes. Op zich wel knap te noemen.
Huh? Ze modificeren toch gewoon een nieuwe Rolex?
Klopt, er wordt ook niet geheimzinnig over gedaan, maar ‘aftermarket’ en ‘fake’ liggen natuurlijk dicht bij elkaar, zeker als de merknaam Rolex doodleuk opnieuw op de wijzerplaat wordt geschilderd door Bamford (wat volgens mij in de meeste gevallen zo is, maar ik geef toe dat ik me niet zo goed verdiep in aftermarket spul). Fake is dus misschien wat overdreven, maar ik snap de hype niet.
Je lult gewoon uit je nek met je fake… misschien eerst verdiepen en dan zulke termen gaan noemen.
Sympathiek. Onderbouwing?
Ik zal je even helpen - hoe zou Rolex het betreffende horloge bestempelen als je het inlevert voor service? De consensus online is (uiteraard) dat Rolex het zou zien als ‘fake’. De wijzerplaat is immers door een derde partij overgeschilderd (met ‘Rolex’ erop), al dan niet op basis van een originele wijzerplaat, en de inserts zijn meestal geheel ‘aftermarket’ (dus niet-Rolex). Nu jij weer.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Zodra je een niet originele Rolex plaat erin klapt en er staat Rolex op. Dan is het fake.
Ik had bij mijn DJ een andere wijzerplaat erin laten maken. Maar het was wel een originele Rolex dial. Dat is een modificatie met originele onderdelen. Geen fake.
Fake , imitatie , hommage. Je kan te term chique maken. Maar het blijft niet origineel. en zodra je op niet origineel wél een origineel logo klapt. Dan is het geen aftermarket of hommage. Maar gewoon keihard fake. Nep. Niet echt. Enzovoort.
Eens. Over de nuances van het begrip ‘fake’ kun je discussieren (of ‘uit je nek lullen’ blijkbaar), maar niet-origineel Rolex is het sowieso, terwijl dat er (vaak) wel opstaat. Niet mijn ding.
Van zo’n Snoopy op de plaat kan ik dan nog wel de humor inzien - zeker nu de merknaam van Rolex ontbreekt en alleen het kroontje er nog op staat. Geinig voor als je écht geld teveel hebt.
Ik kan niet voor de rest spreken maar voor mij is Snoopy jeugdsentiment. Sterker nog, volgens mijn ouders was mijn eerste knuffel die ik kreeg… Snoopy Ik heb toch vele uren in mijn jeugd met Snoopy (en Calvin and Hobbes) doorgebracht. Menige avondturen heb ik in mijn hoofd beleefd dankzij de strips over deze figuren. Nog steeds vind ik het geweldig als ik een strip voorbij zie komen en moet ik grinniken als ik ze weer herlees.
Daarom kan ik het wel waarderen dat ze dit bij mooie horloges doen. Al moet ik zeggen dat de “Snoopy tribute” bij de Omega vele malen mooier is gemaakt. Bij dit horloge vind ik het wat amateuristisch overkomen hoe zij dit gedaan hebben en daardoor weer zonde.
Lang verhaal kort… Snoopy is tof
Indien bamford open en bloot op de markt het rolex logo gebruikt, en bovendien zelf haar horloges bij rolex inkoopt, dan zal er wel een wederzijdse overeenkomst zijn hoor. Maw als bamford met de zegen van rolex handelt, en dat is ongetwijfeld zo, dan is de term fake toch helemaal niet van toepassing?
Grote kans dat t een complete frankenwatch is.
‘dat is ongetwijfeld zo’
Even een correctie, dat is dus NIET zo. Zie o.a. dit gedetailleerde artikel van ‘a blog to watch’ over Bamford.
http://www.ablogtowatch.com/bamford-customized-rolex-watches/
“It is worth discussing Rolex’s policies in regard to how it externally handles the notion of customizing their products. What anyone who customizes their own Rolex or purchases one from a company like Bamford needs to know is that Rolex will not service their watch, and that they have more-or-less voided their warranty. For that reason, Bamford itself has the capacity to professionally service your watch, but not all Rolex customizers can do so. This is particularly important to consider because Rolex does not make parts for its watches available to anyone outside of officially authorized Rolex service centers. So unless you have a stock Rolex watch or a relationship with a company like Bamford, your customized Rolex watch is totally unserviceable to a large degree. In fact, this situation is very similar to how many car companies handle situations where their products are customized by aftermarket tuners.”
en deze mening van de auteur is ook interessant:
“A close examination of the parts on Bamford’s Rolex watches reveal a very high level of quality, but one that isn’t quite up to factory Rolex standards. The parts are far superior than on many timepieces, but there is something reassuring that it isn’t that easy to replicate the look and feel of a “true factory Rolex,” even if you need to observe them under magnification.”