Een tijdje terug was ik weer op Ebay aan het kijken, gevaarlijk altijd. Ik zag wat leuks, een ouwe Seiko chrono en volgens de verkoper zou hij goed moeten werken. Er stond maar 1 foto bij.
En aan die foto heb ik niet zoveel Ik zie dat het een 6139-602x is met originele stalen band. Toch maar het gokje genomen en vandaag heb ik hem ontvangen. Dat viel echt alles mee, hij ziet er beter uit dan ik had verwacht. Het horloge was erg vies en het glaasje gekrast maar in volledig originele ongepolijste staat. Er zaten wel een paar diepen japen in het glas maar geen barst en kon dus prima worden gepolijst.
Het horloge is dus een 6139-6022 uit 1972, een vrij laat exemplaar van deze vroege 6139 variant. Het horloge heeft in plaats van de gebruikelijke tachymeter een draaibare pulsations bezel. De logica waarom deze draaibaar is ontgaat mij enigsinds maar goed. Uit de 6139 reeks is dit het meest “dressy” horloge vind ik en daarmee een leuke toevoeging aan de collectie.
Eigenlijk pakken ze verassend vaak goed uit haha (klopt af op hout).
Zal ongeveer 40mm groot zijn denk ik. Het horloge heeft inderdaad een verzonken kroon, dat maakt het verstellen van de tijd er niet makkelijker op maar ziet er wel leuk uit.
Die is er heel fraai uitgekomen!
Vraagje: ik ben zelf nooit echt tevreden met het resultaat van het polijsten van Hardlex glas. Op de foto zie ik toch een heel respectabel resultaat.
Heeft deze ook hardlex, en met wat voor materiaal polijst jij?