Dit Was Het Dan 😎

De afgelopen tijd kreeg ik steeds meer het verlangen om het Piggelmee effect (Google maar :grimacing:) te stoppen.

Vandaag is het zover :sunglasses: Gisteren ontving ik een prachtige Oris Williams F1 day date en direct was er het besef: dit was het dan :hugs:
Mijn vrouw gelooft het niet , ik weet het zeker :checkered_flag:
Eerdere pogingen mislukten, nu is het echt klaar. Wayne Carini (Chasing Classic Cars) zegt altijd: ‘It’s all about the chase’ Dat is zeer herkenbaar en werkte ook een tijd voor mij, maar nu houdt dat op. De onrust heeft plaatsgemaakt voor rust, de kleine bescheiden collectie is precies wat ik wil, stuk voor stuk horloges die ik niet meer kwijt wil. Bovendien heb ik een leeftijd dat we met z’n allen met gemak de finish halen :yum:

Mijn vermaak alhier gaat gewoon door, het lezen van alles wat hier voorbij komt is gewoon heel leuk en leerzaam.

Onderaan mijn collectie, maar eerst even een poll:

  • Ook ik ben klaar met flipperen.
  • Ik raak nooit uitgeflipperd.
  • Ik wil wel stoppen, maar kan het niet.

0 stemmers

38 likes

Vrouwen hebben altijd gelijk. :slightly_smiling_face: Verder hoef ik niets te zeggen.

14 likes

Een betere motivatie om het tegendeel te bewijzen bestaat er niet :facepunch:t2:

5 likes

Ik snap jou maat!

Flipperen heb ik nooit gedaan.
Maar steeds weer wat nieuws willen hebben had ik wel erg veel last van.
Sinds mijn Navitimer zijn intrede heeft gemaakt in mijn collectie is dat ineens voorbij.
Vind het prima zo, ben er blij mee zo, heb rust.

Wil niet zeggen dar ik niks meer kopen zal hoor, integendeel zelfs .
Maar niet meer in een hoog tempo plus zo goed als zeker geen duur spul meer. Gewoon heel heel af en toe iets voor het leuke nog en dat was het wel.
Gewoon, omdat ik rust heb en het allemaal wel prima vind zo.

Mooie collectie heb je!

7 likes

Amen :pray:t2:

1 like

Ik ben geen flipperaar, dus ken het probleem van de onrust niet. Succes met afkicken.

4 likes

Nog 1 en dan hier ook klaar :sunglasses:

2 likes

De gezegenden onder ons zijn gezegend :grimacing:

Flipperen vind ik wel leuk om te doen, maar met name in het <1000 euro segment. Gewoon af en toe een ander beatertje of leuk vintage horloge. Heb niet echt een “hunt”.

Zolang je leeft ontwikkel je je en komen er nieuwe producten uit die je mooi kunt vinden. Actief stoppen met willen kopen is voor mij te arbitrair.

Heb desondanks wel rust met mijn sub.

2 likes

Jokkebrok…?

Ik ook niet :wink:

Ik schaal het onder intense blijheid/verliefdheid op je NA.

1 like

He? :joy:

1 like

Een op het eerste gezicht logische gedachte, maar gezien het stadium waarin ik verkeer ditmaal niet valide, soms is zelfkennis irritant maar wel bruikbaar :sunglasses:

Mooi voornemen! Mooie verzameling!
Maar aangezien er nog geen Zenith bij zit denk ik dat je vrouw gelijk gaat krijgen… :wink:

Voor de poll zou voor mij de volgende optie er bij moeten:
“Eens zal ik stoppen met flipperen, maar vind het nu nog veel te leuk”

2 likes

Ook dat is een mooi voornemen :wink:

Waarbij ik direct wil toevoegen dat er bij mij geen sprake van is :sunglasses:

1 like
  • PeterGP stopt
  • PeterGP hervalt

0 stemmers

:wink:

4 likes

De formulering is niet juist, het moet zijn:

PeterGP stopt met flipperen.

Peter GP gaat door met flipperen.

Ik stem op optie 1 :stuck_out_tongue:

Gefeliciteerd! :beers:

Maar ondanks ik je niet ken, heeft je vrouw wel gelijk.

Dat gaat niet. Wellicht ben je nu wel-te-vree, maar er komt vanzelf weer iets nieuws.

Ik heb voor nu ook een heel tevreden gezelschap. Maar dat wil niet zeggen dat er een keer iets veranderd. :v:

Maar waarom zou je ook? :laughing:

1 like

Mooie Oris! Ook ik denk dat je toch weer voor de bijl gaat…

1 like

Zelfkennis is een soms irritante maar wel prettige eigenschap… :blush:

1 like