Dit Youtube kanaal laat ALLE imperfecties zien van Rolex, AP, Grand Seiko etc

Ik vind het bizar dat er zoveel imperfecties op top horloges zitten die soms meer kosten dan anderhalf modaal jaarsalaris. Of je het nu wel of niet met het blote oog kunt zien, nu ik het weet ga ik toch anders kijken naar de topmerken. Als ik het kanaal moet geloven komt alleen de Rolex Explorer 214270 er goed van af. Ai, ai,…, toch maar een Rolex kopen. Wéér dat R-woord.

2 likes

Haha wauw ben jij 12 ofzo? Mijn god wat tof.

On: interessant filmpje om te bekijken! Zelf zou ik me niet al te druk maken om dingen die je niet ziet met het blote oog, maar wel leuk om de verschillen tussen merken te kunnen zien.

1 like

Ik denk dat er een misverstand is dat ik (of de reviewer) nu denkt dat heel het horloge nu “niks” meer is. Het is meer een aparte belichting op bepaalde merken waar andere watchtubers alleen maar lovend over zijn. Het blijven top horloges. Maar er moet ruimte zijn voor een kritische blik zonder meteen in de verdediging te gaan.

1 like

Wat doet die link van je hier op HF dan.

Precies dit. Leuk fimpje. Meer niet. Laat een kant zien die ik niet persé wist. Blijven mooie horloges.

Volgens mij is een bio zodat leden weten wie je bent en wat je doet. Meer niet. Dat we allemaal van horloges houden spreekt voor zich.

On topic. Wat vindt je zelf van de filmpjes?

Er moet absoluut ruimte zijn voor een kritische blik.
Ik kan mij moeilijk storen aan stofjes die pas zichtbaar worden onder een microscoop met goed licht. Ik ben al blij als ik kan zien hoe laat het is.

2 likes

Ik eet maximaal twee keer per week vlees en ik mis helemaal niets, hoor. Zo’n vegetarische toko is een lovenswaardig concept! :slight_smile:

On topic heb ik alles al met een knipoog gezegd. Waar de ergernis van velen vandaan komt, is mij een raadsel.

2 likes

:joy: nice

Denk dat het voor vele een aanval voelt op hun persoonlijk. Of dat ik (we) zeggen dat de horloges niet meer “waardig” zijn. Terwijl het nog steeds masterpieces zijn, alleen wel met kleine oneffenheden.

2 likes

Ik ken het YouTube kanaal en bekijk de filmpjes altijd met veel plezier. Natuurlijk is niets perfect en zal je altijd wel iets vinden als je maar hard genoeg zoekt. Dat doet echter mijn inziens niets af aan de schoonheid van veel van de getoonde modellen (want er komen prachtige horloges voorbij op zijn kanaal). Het is gewoon interessant om visueel zo diep te duiken in horloges om te kijken hoe ver merken gaan in de afwerking. Wat mij betreft een aanrader voor iedere liefhebber.

Off topic: Leuk zo’n vegetarische toko! Ik eet geen vlees (noch vis) en vind het fijn dat er de afgelopen jaren steeds meer eetgelegenheden bijkomen die hun menu’s met goede vegetarische gerechten (aan-)vullen (in plaats van alleen de standaard gevulde portobello…) en ik zo ook in mijn niet mannelijke (…) eetstijl wordt voorzien.

3 likes

Het merkwaardige is dat er merken zijn die bij aankoop een loupe meeleveren als accessoire. Juist om de details (lees; imperfecties) goed te kunnen zien. :sunglasses:

1 like

Dat is het ook. En ook de gedachte “wat ik niet zie boeit mij niks” vind ik ook apart. Een Submariner heeft toch ook een gesloten caseback. Maar daar wil je toch ook dat het er top uit ziet.

Oh, echt waar? Wat grappig! :slight_smile:

On topic: eens. Leuk om te zien hoe ver de merken gaan. Kan me niet voorstellen hoeveel vakmanschap er zit in het afwerken van een minuscule secondewijzer. Zie ze al zitten. :joy:

Off topic: thx! Als je ooit in de buurt bent van Den Haag doen we een toko - horloge meeting combi.

2 likes

Het valt me nog wel mee. :smiley:

2 likes