Dive watch rond de €1000

Hulp gezocht. Voor de aankomende zomerperiode ben ik op zoek naar een leuke dive watch. Mijn budget ligt rond de €1000. Ben benieuwd naar jullie aanbevelingen.

Zelf dacht ik aan dacht ik aan de Mido Oceanstar of de Tissot Seastar.

3 likes

Certina Ds Action
Of voor circa 12% boven je budget een tweedehands Oris Sixty Five
Seiko Spb (diverse varianten) @Teun111Kwiebes2 kan wel wat laten zien :wink:

Hier wat inspiratie, vele ver boven budget maargoed

1 like

Oris Aquis of 65
Tweedehands voor rond dat bedrag en vrijwel niet te evenaren

5 likes

Wat denk je van

https://isotopewatches.com/collections/watches/products/hydrium-pro-nordblad

Het verhaal erbij is ook erg mooi

1 like

Budget wat oprekken en deze

Ge kunt ook gewoon die Seiko kopen en nog wat budget over hebben.

1 like

SPB143 oid:

19 likes

Wat dacht je van een Squale 1521 blue? Past precies in het budget en meer duiker kan het haast niet :wink:

2 likes

De vraag stellen is een hoop onzinantwoorden krijgen van mensen die hun eigen aankoop proberen te rechtvaardigen. Volgens mij weet je het antwoord al, van een Tissot Seastar 2000 ga je zeker geen spijt krijgen. Bovendien één van de weinige duikers met een zichtbodem en dat is stukken leuker dan een dichte plaat.

3 likes

@Chlorophyl heb je niets liggen?

Vreemd dat dit in één zin staat.

Ga je ook echt duiken of gewoon onderwater vissen kijken?

5 likes

Echo Neutra Cristallo diver 500m

9 likes

Squale 1521, meer zomers wordt het niet, en van het geld wat je overhoudt kan je met een schuimer op het terras in de zon gaan zitten :sunny::beer:

15 likes

Squale 1521 of Doxa sub200 voor het zomergevoel.

4 likes

5 likes

Ik zou het wel weten!

3 likes

Ik houd het bij deze twee @lance_explorer :stuck_out_tongue_winking_eye: Ruim onder budget te krijgen in nieuwstaat en ook nog eens met een mooie historie :+1:

6 likes

Citizen Signature. Hou je nog wat geld over ook

6 likes

Tja, simpel. Squale 1521. Super comfortabel om de pols, meer dan uitstekende WR, heerlijke zomerse looks, leuk zelfstandig merk, met geweldige heritage op het gebied van duikershorloge, heel goede kwaliteit en ook nog betaalbaar. Betere deal ga je niet vinden. Ik ben inmiddels zo’n 30 jaar horlogegekkie. En dit is mijn ideale vakantiehorloge. :desert_island: :sunglasses: :tropical_drink:

8 likes

Vroeg aan een duikinstructeur welke ‘duiker’ zij gebruikt. Liet haar mijn Seiko PADI duiker zien. Zelf heeft ze nog nooit met een van ‘onze’ duikers gedoken.

Probeerde me duidelijk te maken dat ze tegenwoordig duikcomputers hebben en geen enkele cursist alleen met zijn ‘duikhorloge’ mag duiken. Wat ze op hun andere pols dragen mag een ‘duikhorloge’, kralenketting of fietsband zijn. Zolang die duikcomputer maar aan een van die polsen zit.

1 like

6 likes

Dit blijft toch wel een van m’n favorieten hoor. Ooit…

Ook mooi

Al heb ik ook een zwak voor dit oude beestje. Een Quartz plus waterdicht service lukt ook wel

6 likes