De Photic in het zwart ziet er wel heel mooi uit op deze foto. Ik heb zelf de blauwe. Is geen optie, want is niet meer te krijgen…
Moeilijk te vinden horloge…
Mijn keuze.
Mijne ook! Die gaat het heel lekker doen onder een linnen hempje terwijl ik aan mijn negroni nip
+1
Heb nog leren duiken met horloge en tabellen. Heerlijke tijden.
Sowieso de Colt van @Batossai en als je nieuwer wilt een tweedehands Longines Hydroconquest als hierboven ook al geopperd is.
Ze is 24 jaar oud. Ik denk dat ze toen nog niet geboren was toen je met duikhorloge/tabellen in de weer was?
24? 🫣
Inderdaad, eerste duik in ‘96 gedaan (was 16).
Leeftijd wil wel niet altijd alles zeggen. Heb nog instructeurs van begin 20 gekend met 1000 duiken op de teller…
Het ging mij meer over dat de ‘jonkie’ duikers niet met duikhorloges duiken.
Doe jij dat nog wel op de ‘good old way’?
Nee hoor. Vroeger nog wel eens een horloge mee voor de fun maar eigenlijk teveel gedoe. Neem zo min mogelijk mee onder water, dus 1 Suunto, als het een diepe duik is en ik solo zou kunnen geraken, eventueel een 2de als die bij de hand is, anders ook niet.
Ik had wel nog altijd tabellen in een pocket zitten maar heb op een dag ontdekt dat die bijna onleesbaar waren geworden door ouderdom… dus nu ook niet meer.
We zijn het wel eens niet eens geweest met elkaar op dit forum, maar met deze geef ik je 100% gelijk.
Als ik opzoek was naar een duiker rond de 1000,- had ik die colt ook gekocht.
mooi horloge, en goed geprijsd.
Heel mooi en met opgelegd logo. Was hier zeker ook voor gegaan.
, humor.
Vraagje aan een echte duiker: wat vind je van de discussies over 100m, 300m en1000m waterdichtheid van horloges?
Volgens mij totaal niet relevant omdat er niemand met zo’n horloge gaat duiken. 100m is genoeg. Horloge is dan waterdicht. Al het meerdere (grotere waarden) is marketinggeklets.