Er zijn er al een paar voorbij gekomen.
Squale 1521.
Waarom?
Draagcomfort is voor het overgrote deel van de dragers echt comfortabel.
Er zijn inmiddels veel verschillende versies verkrijgbaar.
Je kunt een blauwe met polished case aanschaffen op een oranje isofrane of een witte tropic en zomerser wordt het haast niet.
Je kan ook balls to the wall serious tactical gaan en een pvd zwarte aan een zwarte zulu hangen met pvd hardware.
En tussen deze 2 tegenovergestelde uitvoeringen zit er altijd wel 1 tussen die aanstaat.
9 likes
Zwakste schakel is ook steeds de gebruiker. Had zo eens een 500m duiker met waterschade, maar had de kroon niet goed dichtgedraaid….
3 likes
Al jaren mijn vaste EDC.
Heerlijk mes
2 likes
munkel
15 april 2023 om 20:19
48
De allerallerbeste.
Ik heb zelf de S110V variant als EDC.
2 likes
Archer
15 april 2023 om 20:33
49
Toen ik de titel van dit topic las wist ik 1 ding zeker: @TagEd staat ergens tussen de reacties om de 1521 aan te raden
2 likes
Aamon
15 april 2023 om 20:42
51
4 likes
Zuid
15 april 2023 om 20:48
52
Volgens mij heb ik dat gevloek hier gehoord
beezer
15 april 2023 om 20:49
53
Hangt natuurlijk ook een beetje van de breedte van je pols af.
Maar Certina heeft mooie en Maen (Nederlands) ook.
Certina heeft zelfs een titanium met je budget!
https://www.certina.com/nl/ds-action?f[1]=watch_gender%3A395&f[2]=watch_size%3A422
Succes met kiezen. @Vigilate laat je weten welke het geworden is ?
Piede
15 april 2023 om 20:53
54
Klopt zeker.
Ik vind duikers interessant en heb er best wat gehad in deze prijsrange. De Citizen is de enige die is gebleven (en ook nooit weg gaat). Dus daarom mijn keus voor een duiker onder 1000 euro
Dan is natuurlijk een Seiko SPB14x een goede kandidaat!
1 like
Ik had 250 piek over. Maar zie ze nog voor 850 op chrono staan:
De executive summary is dat ik een C shape Seiko duiker heb gekocht, dat ik er blij mee ben en dat je voor plaatjes kunt scroll’n. Voor wie echter iets meer wil weten zetten we eerst even een Japans muziekje op voor de sfeer, dit keer wat Japanse jaren '70 funk met klassieke Japanse instrumentatie:
[Soma Nagareyama]
Want de jaren zestig en zeventig, dat waren gouden tijden voor Seiko duikhorloges. Zoals iedereen weet was de eerste propere Seiko duiker ooit, als je de Silverwave hor…
Beste duikertje wat ik ooit heb gehad.
Maar ik kan de Serica 5303 aanbevelen als je hem tweedehands ziet. Of de Yema Superman heritage 39. En de Baltic Aquascaphe.
Sterker nog, Baltic heeft veel duikers die ik zou overwegen. De dual crown is ook tof, bijvoorbeeld.
Die zijn voor mij allemaal comfortabel. De Squale 1521 is ook geweldig, maar ik heb hem weg gedaan omdat hij mij niet comfortabel zat.
1 like
Piede
15 april 2023 om 21:02
57
Ik zie Squale regelmatig langskomen. De 1521 is inderdaad heel tof, maar ik kan maar niet wennen aan die geprinte plaat. In mijn ogen mist er echt iets.
Dan als suggestie voor @Vigilate , een Squale Onda. Toffer dan de normale 1521 want hele toffe opgelegde indices, mooie wijzerplaat en coole bezel insert
4 likes
TagEd
15 april 2023 om 21:19
58
Yep. Die is heel vet.
Daarom heb ik 'm vorig jaar maar gekocht.
Anyways, Squale 1521, dus.
3 likes
Rob007
15 april 2023 om 21:30
59
Ietske je budget… alhoewel 1200 is m.i. ook rond de 1000 uro.
Gaat voor een Oris Aquis date. Deze is dan reeeds verkocht, maar het laat zien dat je er wel eentje moet kunnen scoren voor die prijs of als je een scherpe onderhandelaar bent helemaal rond de 1k uit moet kunnen komen.
https://uhrforum.de/threads/oris-aquis-41-5mm-gruen.535952/
Ik heb zelf een Seiko Prospex SPB147J1. Wat mij betreft kun je voor rond de 1000 euro niks mooiers krijgen!
7 likes
deze! En als je hem dan na een jaar zat bent neem ik hem wel van je over:grin:
7 likes
Hij is al genoemd, kan het alleem maar bevestigen
4 likes