Bofkont, dat zijn er vijf meer dan gebruikelijk. ![]()
"bonus"maagden??
Ja, ik zet liever wat hoger in. 
Lijkt mij alleen maar frustrerend zonder je dinges…
Lijkt me sowieso frustrerend. Ik roep al jaren dat ik liever met drie lichtekooien naar de hel ga dan met een hele kudde maagden naar de hemel. 
Je hebt gelijk, moet nog uitkomen (2018). Nou een S8 dan maar, ook goed.
Hehe, mijn eerste 45 toeren plaatje ooit
Is mss al veel geld waard, mss. word ik dan toch nog rijk en koop ik me een satus horloge (wat dat dan ook moge zijn) en zet ik mijn horlogekist op de oprit naast mij mijn ®s8, gewoon om de buren jaloers te maken. Ik heb op 100m van me wel geen buren maar blinken zullen ze doen (die horloges). 
Vorm of vent. Ik kies voor vent, hoewel ik smalletjes ben gebouwd. Maar je karakter, je identiteit is wel zo’n beetje het centrum van het zijn. En dat laat ik wel merken. Ik sta stevig in mijn schoenen en zorg dat anderen dat zien. Ik wend mijn invloed aan en ben niet op mijn mondje gevallen. En daar past mijn uiterlijk bij. Mijn kinderen typeren dat tussen zwerver en Kamerlid. Beide uitersten worden niet gewaardeerd door lief. Zo min als dat zij mijn horlogeliefde een beetje doorgrondt.
[quote=“Bartje1, post:89, topic:110856”]
satus horloge (wat dat dan ook moge zijn)
[/quote] Tja…wat zal dat zijn? 
LOL, goed gezien 
Tja, noem een rolex gerust een statussymbool. Ik noem het gewoon een friendly reminder, dat ik lekker bezig ben.
Status symbool met al die neppers op de markt ?.. wordt lastig. Maar serieus. Wat is status ? Is dat niet iets wat wij zelf in het leven roepen. In zijn algemeenheid is de tendens dat als je een voetballer met een rolex om ziet dan wordt het al gauw een patser genoemd. Is het een een gosert op de kaas afdeling bij een willekeurige supermarkt dan wordt het al gauw een stumper met een nepper om zijn pols.
Zijn niet mijn woorden maar ik schets hiermee denk ik wel een gemiddeld denkpatroon. Status heeft iets negatiefs in zich maar bekijk het eens positief. Juist de status merken zorgen voor inovatie in de markt. Het inspireert andere van imitatie tot nieuwe ideeen. Het creeert een niche markt waarbij er zeer mooie ontwerpen ontstaan. De zogenaamde statusmerken zorgen ook voor variatie in de markt en proberen ze onderscheidend te blijven zodat je het merk of ontwerp niet op elke hoek of om elke pols ziet. En ja dan gaat altijd gekoppeld aan een hoge prijs en is het cirkeltje rond immers het gemiddelde denkpatroon…
Mijn punt is simpel. Koop wat je mooi vind en wees hier trots mee en op. Je ondersteunt hiermee de markt en de nichemarkt.
Vergeet ook niet dat 999.999 van de 1.000.000 mensen op deze wereld de supermarktwerknemer niet eens zien staan. De voetballer wordt meestal tijdens de samenvatting van het NOS journaal gezien door die miniscule groep mensen die ueberhaupt al weten wat voetbal is, wie de sporter in kwestie is en wat een Rolex is.
Status is vluchtiger dan warme alcohol. 
Daar moet ik alleen even over nadenken. De onderscheidende innovatie die Rolex en IWC de afgelopen 25 jaar hebben bijgedragen aan de horlogerie. Ik bedoel… ja… Siliconen balansveren is een Ulysse Nardin ding.
Kortom, er zijn luxemerken die luxemerk mogen zijn omdat ze in 1955 of 1985 voor het laatst iets onderscheidends deden. En dan geloof ik ook nog wel dat er innovatie plaatsvind in een G-shock van 100 Euro of een Eco-drive horloge van 150 piek. 
Ik vraag mij af waar de meeste R&D dollars uitgegeven worden, in de luxe-manufacturen of in de volume markt. Heeft er iemand cijfers?
Ga je denk ik richting RM, Greubel&Forsey…MB&F…Grönefeld…
Daarom is een paringsdans met een Fossil zo weinig indrukwekkend… 

Je hebt een punt als je het puur op horloge gebied bekijkt. Als je het breder trekt en kijkt naar bv mercedes, bmw en audi welke over het algemeen als status symbool gezien worden dan zorgen deze merken wel degelijk voor inovatie en marktwerking. Kijk bv ook eens naar de luxe jachtbouw. Oceanco vaart er wel bij en het ene jacht wordt weer groter als het andere waarbij er oplossingen gezocht moeten worden voor snelheid stabiliteit etc etc en ook hiervan plukken op den duur weer kleinere jachten weer de vruchten van. R&D cijfers heb ik niet maar bij volume merken worden deze juist door het volume relatief goedkoop verrekend. Of je nu 1 milj moet verdelen over 1000 stuks of 100000 stuks.
Wat een schoonheid!
In 2015 was er een topic met de titel: ‘Passie of praalzucht’. Onderliggende vraag: Waarom zou je een Rolex kopen? Ik heb toen het volgende geschreven:
Het is zeker dat je gewoon voelt dat het kwalitatief een ontzettend goed horloge is. Bij mij - en ik denk niet dat veel liefhebbers hier dat hebben en/of zullen toegeven - is het ook een heel ‘ordinair’ gevoel van trots. Niet dat ik hem draag zodat het door anderen gezien kan worden. En al zou ik dat doen, dan zet dat geen zoden aan de dijk, want de gemiddelde Nederlander herkent in een SND niet eens een Rolex, laat staan dat ze het idee hebben dat je een klein kapitaal aan je pols hebt. Daarnaast is een SND alles behalve patserig qua uiterlijk, dus je gaat er echt niet mee opvallen. De trots zit er bij mij wel in dat ik het voor elkaar heb kunnen krijgen om zo’n horloge te kunnen kopen. Het is een horloge waar wel een bepaald aura omheen hangt, waar ik gevoelig voor ben. In mijn geval verhoogt dat wel degelijk het gevoel dat je iets speciaals om je pols hebt. Nogmaals niet voor anderen want de meeste mensen die ik tegenkom hebben daar geen idee van, maar ik durf wel toe te geven dat mijn gevoel uit 2 dimensies bestaat:
- Wow wat is het toch een mooi horloge
- Godsamme, ik heb toch mooi even een Rolex om mijn pols
Ik spreek hier puur voor mezelf. Ik ga niet moeilijk doen over bepaalde gevoelens, waarvan ik denk dat ik heus niet de enige ben die ze heeft. Zo voel ik me ook een hele peer als ik in een leuke sportauto rondrijd en voel ik me gevleid als ik in de sportschool door alle vrouwen gadegeslagen wordt vanwege mijn goed afgetrainde lijf. Nu heb ik geen sportauto (meer) en kijken er ook geen vrouwen naar me in de sportschool, maar als dat wel zo was dan zou ik mezelf zeer zeker een heel toffe peer vinden. Niet gelukkiger dan ik nu ben, maar wel iets meer peer.
Haha nou, sommigen houden misschien juist van een wat bescheidener type… het is dus maar net wat je wilt uitstralen, en op wat voor type je indruk wilt maken 
️