ik heb van Marktplaats op de gok een Seiko 0634-5019 quartz LC gekocht. Deed het niet, dus mijn hoop was natuurlijk de batterij.
Batterijdekseltje eraf gedraaid, batterij eruit (zag er schoon/vrij nieuw uit, was volgens mijn tester leeg), binnenin zover ik kan beoordelen geen lekkage (?) geweest.
Ik heb er een nieuwe Varta 386 in gedaan, maar helaas, geen enkel teken van leven.
Kan iemand mij hiermee helpen, heeft er iemand reservespulletjes of andere adviezen (behalve in de prullenbak ermee…)?
Zou leuk zijn om m weer aan de praat te krijgen.
Overigens wil ik de kast wel verder openmaken, maar het is met niet duidelijk hoe dat te doen…
Ik zie inderdaad groene corrosie bij de randen.
Kast open maken door de veren aan de zijkanten in te drukken, je ziet de inhammen. Dan op het glas duwen en de hele achterkant plus glas komt los. Glas zit niet vast maar de pakking onder het glas kan wat plakken.
Soms helpt schoonmaken, in een extreem geval helpt een bad in schoonmaak azijn en dan wasbenzine en dan goed droogmaken. Lcd display losmaken natuurlijk, die is erg kwetsbaar.
Soms helpt het om even rond te kijken/vragen op newdwf.com
Dank voor de input!
Zo te horen niet (door mij) te redden…
Wellicht maak ik m nog even open, maar anders gaat ie naar een liefhebber.
Heb er niet superveel voor betaald, maar nu ie stuk blijkt… toch zonde.
Er zit inderdaad niet de originele band op. Zat wel een blijkelijk origineel Seiko (iig de gesp is van Seiko) bandje van leer, liep van 24 mm terug naar 16 mm.
klemmetjes richting lcd duwen, zitten achter die metalen stangetjes gedrukt. En dan bidden dat het goed gaat.
Ik heb hier wel eens wat plaatjes neergezet van mijn geknutsel, maar is vergelijkbaar met de 0634 module. http://www.newdwf.com/viewtopic.php?f=64&t=6723&hilit=0624
Nou, er kwam zeker vuil vanaf, maar weer in elkaar doet ie niks… was te verwachten. Heb het idee dat ik de lcd niet gemold heb (maar hoe zie je dat überhaupt?).
Als iemand nog een donor 0634a heeft, graag! @Magni80
Alleen azijn is hier niet genoeg vrees ik. Je zult ervoor moeten zorgen dat tussen de spots en banen geen enkele vorm van oxide meer zit. Is echt monnikenwerk met nog altijd een onzekere uitkomst vrees ik.
@ernst ik krijg een bandje van je
Alleen het overschakelen naar de stopwatch gaat nog niet goed, maar dat kan ook aan het schakel mechanisme liggen, ga ik later nog naar kijken, nu komt ie steeds heel even tevoorschijn. Eerst ff het horloge een poos laten lopen.
Dat stopwatch probleem lijkt toch aan de elektronica te liggen, soms komt ie wat langer tevoorschijn, en dat wordt dan steeds korter naarmate je de knop vaker in drukt. Ff wachten en de stopwatch blijft weer langer staan.