Dochter wordt 21 ...

en ik wil haar een horloge geven. Zij heeft daar ook interesse in getoond. Tijd om die suffe DW eens in de wilgen te hangen.

Staal, 36mm, geen saaie helemaal lege wijzerplaat, wel tikkie kwaliteit …

Gezien voorkeuren en budget dacht ik hieraan:

wat vinden jullie? Gezien de voorkeuren en budget… zie ik interessante alternatieven over het hoofd?

15 likes

Ik zou zeggen: plan samen een gezellige (mid)dag in en ga een hoop passen!

21 likes

:point_up: een horloge voor iemand anders kopen zonder die daarin te betrekken, maar gebaseerd op advies van een hoop vreemden op het internet, is vragen om moeilijkheden.

20 likes

Een Seikootje 5 zou ook een uitstekende keuze zijn! :slight_smile: :+1:

De SKN615 bijvoorbeeld.

1 like

valt wel mee denk ik… paar van de voorwaarden en een budget indicatie zijn gegeven, alsmede een van de serieuze kanshebbers (in beider overleg dus). Maar wellicht zijn er vergelijkbare alternatieven waar ik even niet aan gedacht heb …

dank voor het meedenken !! :slight_smile:

Ook leuk inderdaad… maar wel heel ander budget volgens mij…

1 like

Voor een jonge vrouw zou ik goudkleurig denken…

2 likes

Tip :
Kies voor gemak in dezen.
Dus

1. Quartz
  2. Perpetual calendar of anders no date
  3. Minimaal 5 bar WR, beter 10
  4. (Solar )

Verder moet zij m mooi vinden, dus even voorselectie maken, 4 a 5 stuks, en dan kiest zij er eentje uit, of twee… beter twee

Enne, gefeliciteerd alvast !

5 likes

Vind dit een mooie keus! De moonphase is ook leuk.

Haar jongere zus heeft deze inderdaad:

zal de leeftijd zijn… :slight_smile:

5 likes

tja… quartz is wel een dingetje ja. Maar heb het idee dat ik met een automaat iets meer blijvends geef (call me oldfashioned).
Ik zou inderdaad liever 10bar dan 5bar geven, en heb gekeken naar Oris (Aquis 36mm en 65 van 36mm) maar dan kom je opeens in andere prijsklasse…

Ik vind die Glycine een mooie optie, misschien in bi-color voor een vrouw?
En die Seiko 5 zijn leuk maar niet waterdicht en die Glycine kan ze mee douchen en zwemmen. Veel praktischer plus ook geen dagaanduiding.

4 likes

Leuk toch! Heel veel van die jonge gasten dragen zo’n horloge. Ik vind ze zelf ook leuk.

1 like

Het is jouw keuze, ik hoop oprecht dat het goed uitpakt. Maar als ik zie hoe ik zelf al ben, maar vooral hoe sommige mensen hier zijn wat betreft ze wel/niet dragen, acht ik de kans groot dat iemand anders zonder directe input het mogelijk niet een geweldig horloge gaat vinden. Maar misschien is het minder van toepassing van iemand die wat minder horloge-idioot is.

Dat gezegd hebbende; Junghans Max Bill? Ook in quartz. Wel wat lege wijzerplaat maar niet saai wat mij betreft. Of wat stoerder richting Tudor Black Bay 36? Wel wat duurder.
Wat simpeler maar ook niet saai wat mij betreft de Century series van Vero: https://vero-watch.com/collections/century
Farer handwinder (37mm): https://eur.farer.com/collections/37mm-hand-wound

Op tijd zetten is gedoe.
Datum instellen is gedoe.
Ze moet m wel gaan dragen, dus gemak.
Succes met kiezen.

1 like

Koop iets wat bij het geslacht en de leeftijd past. Bijvoorbeeld zoiets.

19 likes

ja, ik zie je punt …

1 like

ook een interessante. Ik vind deze nog wel mooi, maar wel op leer. Ik denk dat ik deze minder mooi vind op een stalen band

Ik zou er ook een leuk dagje shoppen van maken (vinden 21 jarige meiden sowieso vast leuk)

De gemiddelde HF’er kijkt echt anders tegen horloges aan dan mensen die verder niet bijzonder veel met horloges hebben

1 like

Tudor … :slight_smile: … helaas…
en die Farer is een handwound. Mooi horloge, maar handwound gaat hem zeker niet worden …