Documenteren jullie je verzameling?

Ik gebruik gewoon de Chrono24 app en vul daar de aankopen in. Zie je ook gelijk wat je collectie tweedehands ongeveer waard is (of je dat echt wil weten is een tweede :joy:)

8 likes

4 likes

Talloze. Vaak zijn ze heel mooi, maar bedenk ik me dat ik eigenlijk al een nog mooiere heb, en dat het dus geen nut heeft om deze ook mooie erbij te nemen.

Teveel “ook mooie” hebben gaat in de weg zitten van het hebben van die ene “echt mooie”.

Je hebt vaak wel een onderbuikgevoel, maar het helpt mij om dat onderbuikgevoel te proberen te kwantificeren met scores en lijstjes en rangschikkingen. Zo heb ik ontdekt dat een horloge dat ik erg waardeer eigenlijk nergens echt goed op scoorde. Dus dat er blijkbaar een factor ontbrak in mijn scorelijst. Zo probeer je je liefhebberij wat in beeld te krijgen om zo de juiste beslissingen te nemen.

2 likes

Ik vraag dit soort dingen gewoon aan mijn vriendin want die denkt namelijk dat ze hier alles weet.

8 likes

Welke? En gekocht of niet? Factor toegevoegd?

Gezien je collectie zou ik die keuze heroverwegen :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Ja! Andere vriendin!

4 likes

Wat is dit nou weer voor een reactie :rage:

3 likes

Bij de quartz horloges noteer ik ook het type batterij en de laatste batterijwissel.

3 likes

Ja, blijkbaar ben ik een grotere nerd dan de meesten hier. :face_with_raised_eyebrow:

Doe ik ook! Super handige app.

1 like

Bedankt voor de tip.

Ik documenteer niks, zie niet zo in waarom eigenlijk.
Voor diegene die echt er veel hobbymatig mee bezig zijn snap ik het wel overgins.
Groet Leen.

2 likes

Ik had hem al, en waardeer hem erg, dus blijkbaar moest er een factor worden toegevoegd.

Welk horloge het is doet er niet toe, iedereen heeft weer andere horloges en redenen. Het gaat hier om het proces en vastleggen.

1 like

Nee, als ik iets wil weten zoek ik het wel op online. Prijzen vind ik sowieso niet belangrijk.

1 like

Gebruik de Chrono24 app. Werkt prima.

2 likes

Zo zie ik het ook een beetje. Het is leuk om te doen, en het is soms handig om te hebben. Alleen printen etc doe ik niet meer. Alles in de cloud. Heb ook foto’s vanal mijn horloges.

2 likes

Ben daar niet zo mee bezig :sweat_smile:. Ga met name voor handig, overzichtelijk etc.

1 like

Echt top man, die ga ik bestuderen.

1 like

De Watchee app lijkt mij wel iets, waar kan ik deze vinden.

1 like

Bedankt voor de tip, ga ik installeren. Dit is wat ik zocht.

2 likes