Documenteren jullie je verzameling?

Nee maar ik heb ook geen horloges boven de €1000. Enkele hebben emotionele waarde omdat het erfstukken zijn of omdat ik ze van een dierbare cadeau heb gekregen. Die zijn onvervangbaar en ook de enige horloges waar ik wel verdrietig over zou zijn mochten ze onverhoopt kwijt raken.

Alle horloges die ik gewoon gekocht heb omdat ik weer eens de drang had iets nieuws te kopen kan ik gewoon weer opnieuw kopen in geval van nood.

Verder weet ik uit mijn hoofd wat ik in mijn verzameling heb.

2 likes

Ik heb een instagram pagina waar ik m’n horloges op zet. Zo weet ik over een tijd wat er allemaal de revue heeft gepasseerd. Verder geen spreadsheets of handgeschreven notities

1 like

Niet. Ik kijk in het kistje of de roll om wat horloges te kiezen die op het nachtkastje belanden en diegene die er lagen poets ik en gaan weer in de kist. Rinse & repeat.

Klinkt vermoeiend :wink:

Ik verkoop geen horloges, doe niet aan onderhoudsintervallen respecteren en vervang batterijtjes wanneer de EOL indicator aanspringt of het horloge stil staat.

Voor mij heeft documentatie dus geen toegevoegde waarde.

Af en toe maak ik een waarschijnlijk geheel onnuttige foto
voor de verzekering. Ik heb sowieso geen echt dure horloges.

2 likes

In de App Store

1 like

Niet en niks naslagwerk, er is reeds genoeg controle op deze aardbol.

Watcheelite of Watcheepro

1 like

Mooi, als tiener echt een huge collectie 1:43 Ferrari’s gehad. Toen al een verzamelaar… is dit een Make Up?

2 likes

Tis net als met mijn 5 kids. Bij de eerste hou je alles keurig bij. Gewicht, eerste stapjes, eerste keer “pappa” en honderden foto’s. Bij de tweede ook nog wel. Bij de derde werd het allemaal minder. Uiteindelijk haal je het soms chronologisch in de war en moet je echt zoeken naar die gegevens en foto’s :woozy_face:
Misschien in de toekomst als ik de boel verkoop en er drie overhoud. Daarna krijg ik een gps horloge met tracking functie en belfunctie zodat ze me van de snelweg kunnen plukken omdat ik in de war ben…
Nee ik heb geen systeem

13 likes

Komt gevaarlijk dichtbij denk ik zo te lezen Bill :rofl: :rofl:

3 likes

Geen idee waarom maar betalen is altijd te veel en verkoop altijd te weinig.

1 like

Dat wordt een aardige klus :grin:

2 likes

We snappen elkaar Gert-Jan :joy:,ehm Piet…Karel uit zuid Limburg, Almere, Leusden

2 likes

Altijd wel iemand die zich opoffert, opofferd …rot 't kofschip

2 likes

Heb jij nooit een Grand Seiko gehad?
Amateur :rofl:

Wel een indrukwekkende lijst verder!

En zelf houd ik bij:
v spreadsheet
v van elk horloge een contact aanmaken in mijn Contacten
v de app Memento (free voor Android)

1 like

De bank doet dat voor mij :speak_no_evil:

1 like

My kind of wolvin! Maar blijf van de lammetjes af!

4 likes

Een van mijn doelen in de horloge hobby!
Nooit een Grand Seiko hebben.

3 likes

Is daar ook een specifieke reden voor?

1 like

Ik zie dat hij zijn Diesel Quartz er niet tussen heeft staan.
Die zou niemand willen hebben :sweat_smile:

1 like

Niet. Ik kan zien welke horloges ik heb door naar m’n horloges te kijken. Bovendien weet ik uit m’n hoofd wat ik heb. Ik kan je daarbij vertellen waarom ik het gekocht heb, wanneer, wat de features en maten zijn, en wanneer hij een beurt nodig gaat krijgen of gehad heeft.

Op de dag dat ik niet meer weet wat ik heb en in welke staat het verkeert heb ik teveel rommel verzameld.

Geheugentrainer doen of minder kopen.

2 likes