Doe mij die gele ook maar - Citizen Tsuyosa NJ0150-81Z + wat vergelijkingen

Een week geleden heb ik een leuk horloge geimporteerd uit Azie: Die witte lijkt me wel wat… | Citizen Tsuyosa.

De gele vond ik initieel niet echt denderend. Beetje bleh. Toen ik het toch wilde bestellen waren ze al uitverkocht. En tsja, als het niet mee te verkrijgen is, is het opeens zo veel meer interessanter om er toch 1 te hebben. Beetje geobsedeerd tig juweliers bericht, mat dezelfde mededeling: zijn uitverkocht gap. Dat gehoord te hebben moest ik het nog meer hebben. Gisteren een bericht van een lid ontvangen nadat ik heel subtiel aangaf zijn gele wel over te willen nemen.

Het is een heel fris model, opvallend en lekker zomers. De plaat is, in tegendeel tot de witte variant, een sunburst plaat. Heel fraai. Met de schroef heb ik een haat liefde relatie. Het is heel mooi verstopt, tot je het moet gebruiken, dan is het een beetje priegelwerk.

Het grootste verschil ten opzichte van het witte model is de plaat. De witte heeft geen sunburst plaat. Het lijkt een beetje op een witte marmeren plaat. De gele heeft wel een sunburst, al is dit heel subtiel. Waar de groene bijvoorbeeld speelt tussen groen en heel donker groen (bijna zwart) blijft de gele gewoon…geel. Een ander verschil is de doos. De witte heb ik uit Singapore geimporteerd en de doos was een skere, goedkope doos. De gele, een Europees model, kwam met een veel degelijkere doos. Of dit iets typisch is weet ik niet, maar viel me op.

Van een mede forumlid werd mij gevraagd om de witte te vergelijken met de oyster perpetual die ik heb. Hij had het idee dat de platen redelijk hetzelfde zijn. Ik kan er in principe redelijk kort over zijn. Hoewel ze wellicht voor iemand die geen interesse in horloges heeft bijna gelijk aan elkaar zijn, verschillen ze nogal van elkaar. De plaat van de rolex is zilver en sunburst, en de band voelt degelijker en wat zwaarder aan. De rolex is ook wat kleiner. Al moet ik wel zeggen dat de Citizen wat fijner draagt, misschien omdat het wat lichter is.

60 likes

Lekker! Gefeliciteerd ermee :grin:

1 like

absoluut een knaller,
ik ben er ook een beetje voor gevallen :star_struck:
het zijn mooie horloges :ok_hand:

1 like

Lekker hoor! Naast de PRX misschien het volgende horloge waar ik er meerdere van in mijn bezit ga hebben.:partying_face:

2 likes

Heel mooi! Proficiat.
De top in deze prijscategorie.
Ik twijfel nog, een gele (of groene?) Tsuyosa of een groene PRX.
Of allebei… :smirk:

1 like

Leuke horloges, zien er echt tof uit!
Veel plezier met het afwisselen van de kleuren :slight_smile:

1 like

Lekker fris kleurtje! Leuk ook om die gele en de witte naast elkaar te zien.
Veel draagplezier … :ok_hand:

1 like

Zeker, leuke combi.

4 likes

Doe mij die gele maar. En ik houd wel van een datumpukkel!

3 likes

Mooi!

1 like

Staat je goed. En lekker setje zo.

1 like

Gefeliciteerd met deze leuke en zomerse NA. Dank voor de mooie foto’s, deze laten mooi de verschillen zien tussen de gele en de witte (en de Rolex) :+1:t2:

1 like

Proficiat met je fraaie aanwinst. :ok_hand:!Veel plezier ermee

1 like

Gefeliciteerd!
In juli kocht ik de zwarte én gele maar nu heb ik toch ook de witte besteld… komt begin volgende week binnen. Ben erg benieuwd!
Geniet van je NA!

2 likes

Zeg waar kopen jullie die witte?#durftevragen

2 likes

Je zal er geen spijt van krijgen

3 likes

Tof ding :muscle:
Zo naast elkaar vind ik de gele er leuker uitzien dan de witte.

1 like

Gefelciteerd man. Dat klopt, overigens. Ik vind ze leuk. En fris. De witte overigens ook. Die Rolex ook niet mis. Mooi trio dus.

1 like

Die gele is echt heel mooi!!! :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like

Die gele is echt zeer fraai voor het geld! Jammer dat hij overal is uitverkocht, staat op de wishlist inmiddels!!

1 like