Does buying a Luxury watch ruin your 'regular' watches?

Maar die is dan ook intens tof!

2 likes

Tot nu toe doet de laatste het altijd het beste, ongeacht de prijs. Wel is het zo dat de lijn steeds verder omhoog gaat maar ieder goedkoop horloge dat er tussendoor komt, vind ik ook weer geweldig. Een soort zaagtand omhoog dus.

Hoeveel heb je er? ik had er op een bepaald moment meer dan 50 en toen heb ik snel heel hard aan de handrem getrokken, dat vond ik echt al veel te veel.
Nu overigens nog een 20 tal, waarvan 12 Casio’s die ik aan de straatstenen niet kwijtraak maar het mij ook weer net te ver gaat om ze weg te geven of gooien… Die liggen nu op zolder, weggestopt, zodat ik ze niet meer hoe te zien…

Ik vind het zonde als je een topper in de box laat liggen om wat anders te dragen.

Daarom verkies ik liever 2 toppers, maar wel twee verschillende toppers. 1 voor allerdaagse en 1 voor het iets nettere gelegenheden of een blouse.

Dus die ene topper wordt gewoon als dagelijkse beater gebruikt. Ik hoor mensen ook doordeweeks een goedkoop horloge dragen en dan in het weekend een dure om de pols.

Dit vind ik echt te gek voor woorden. Laat mij de Explorer maar lekker afdragen door het leven heen en tijdens het spelen met de kinderen. Heerlijk!

Uiteraard wel op het werk een een werk horloge. Dragen zonder zorgen is wat anders dan onnodig vernielen tijdens het werk.

4 likes

Precies, zo denk ik er nu ook over, ik draag nu mijn Seamaster dag in dag uit, naar alles toe. De rest blijft liggen in de kist, die rest is ook maar een samengeraapt zooitje ellende, dus niet zo erg.

Ik heb nu nog maar 1 topper, maar ben zeker naar nog 1 topper op zoek, bb58 is daarvan een goede kandidaat, net wat stoerder.
Dan heb ik verder echt niets meer nodig, hoop ik…!

1 like

True true :blush:

1 like

Rond de 30…

1 like

Valt nog mee…:crazy_face: voor een liefhebber

Sorry? Waar gaat dit topic about? :man_shrugging:t2:

2 likes

Een topper is dus altijd een relatief duur horloge?

Helemaal niet!
Ik draag afwisselend mijn Rolex en Tudor.


8 likes

Ik merkte dat ik m’n andere horloges juist meer ging waarderen toen er een wat duurder high end horloge kwam. Ik kan vrij objectief zeggen dat dit horloge mooier/beter afgewerkt is, maar het geeft mij net zo’n speciaal gevoel als veel (goedkopere) andere.
Voelde me juist bijna bezwaard dat hij duurder was en ging twijfelen of ik het dit wel waard vond dan.

5 likes

Een topper is naar mijn idee de klapstuk van de verzameling. Dit is voor een ieder verschillend, maar naar mijn idee wel doorgaans het duurste model in de verzameling. Hoe duur is per individu verschillend en maakt ook niet uit.

Ik merk wel dat ik naarmate ik andere meer luxere en betere horloges koop, zowel modern als vintage er een deel van de andere me steeds minder aanspreken. Daarom word de collectie kleiner en blijven de horloges die ik echt blijf waardere. Ik heb momenteel nog 1 topper op het oog, bb58, die wat een daily zal worden maar dan vrees ik dat er weer een aantal andere zullen verdwijnen.

Ik was net te laat…:blush:

1 like

Nope. Ik kan nog evenveel genieten van een simpele ‘instapper’ als van een dikke vintage klatser. Is net leuk aan de hobby.

1 like

mijn smaak ontwikkelt zich. Waar ik ooit begon met een Breitling Chronomat, ben ik overgegaan naar moderne Rolex, toen vintage Rolex matte platen en nu ben ik vooral bezig met vintage Rolex gilt en Patek.

Om mijn hobby nog enigszins binnen de financiële perken te houden, verkoop ik meestal een deel van de collectie als ik weer een stapje zet. Mis ik de horloges na verkoop? Soms wel (Expl II Polar :tired_face::disappointed_relieved:).

Dus als antwoord op je vraag: ja, bij de aankoop van een nog mooier en specialer model delft het vorige model vaak het onderspit. Meestal vanuit financiële noodzaak, maar ook omdat ik merk dat ik het nieuwe horloge toch mooier en fijner vind dat het vorige.

Dat hangt af van je perspectief.

het zijn in ieder geval prima horloges

Geen high end van haute horology, maar luxury watch is het mijns inziens wel

1 like