Does buying a Luxury watch ruin your 'regular' watches?

Tja, tussen de rolexen hier is die avenger 2 gmt maar klein bier hé :grin:

M’n duursten draag ik heel erg weinig. Mijn dagelijkse el cheapo vangt de klappen van deurposten en deurklinken en krassen van muurtjes moedig op. Daarom zou een hoger segment ook niks voor mij zijn.

1 like

Nee, ik hou van horloges in het algemeen…Ik kijk ook in elke vitrine tijdens een rondje in welke stad dan ook…Ik voorkom wel dat ik impulsief alle “betaalbare” horloges koop die ik leuk vind…zoals ik met sneakers nog wel eens de neiging had (heb soms nog)…

1 like

No need voor sorry, dit topic gaat about of buying a luxury watch je regular watches ruins. Join gewoon lekker in.

2 likes

:joy::joy::joy:
Louis van Gaal zit ook op het horlogeforum

5 likes

Het kan in mijn beleving prima naast elkaar. Morgen ga ik bijvoorbeeld klussen en kan dan kiezen tussen een G-shockje of SKX, dat is toch prima naast het meer luxe spul.

(die SKX had je dan ook nooit moeten wegdoen Ralph)

Groet!
ook Ralph :wink:

1 like

Deze ga ik onthouden. :+1::innocent::sunglasses:

1 like

Ik denk dat als je een horloge uit het hogere segment koopt, dat dan je interesse in je middenklasse horloges wel vermindert. Maar er blijven voor mij altijd low end helden, zoals mijn invicta pro diver van nog geen 100 euro die ik nog steeds omdoe als de omstandigheden daar zijn. Of de forum prs-18, die begin ik ook een beetje zo te waarderen. Geweldige kwaliteit voor 200 euro. Maar er zullen best wat horloges van 1000-2000 euro door de mand vallen als je nog wat meer upmarket gaat. En die vallen misschiej weer de mand als je echt naar de top gaat. Maar de Invicta pro diver blijft altijd bestaan. En Grand Seiko natuurlijk!

1 like

Prima then. Dan understand ik het better. Thanks for your uitleg! :+1:

2 likes

Zeker prima. Mijn eerste dure horloge was een Breitling Navitimer met zilveren plaat. Die heb ik niet meer, want mijn smaak ik opgeschoven en ik heb nu liever duikers, maar als ik voldoende budget zou hebben, dan …

dat gevoel kennen we allemaal :slight_smile:

1 like

Mijn horloges zijn in de loop van de tijd inderdaad steeds duurder geworden. Schuift dus op.

Ik moet je teleurstellen. Ik legde ooit eens mijn superocean 44 tussen een Magrette en een Tudor Blackbay.

Sorry… De superocean stond qua kwaliteit veel dichter bij de Magrette dan bij de Tudor. Heb hem, ondanks zijn sexy looks, maar snel verkocht.

1 like

Zeker! Euuhhh punt.

Dat vind ik dus wel een lekker ding met de stencil dial.

1 like

Hier geen last van. Sterker nog: ik heb mijn 2 duurste horloges (Sinn 903 en Nomos Orion) destijds verkocht (één met inruil), omdat ik er niets meer plezier aan beleefde dan mijn goedkopere horloges uit de collectie!

1 like

Had je die Superocean in Turkije gekocht dan :joy:

1 like

Daarom, one piece collection rules! :wink::+1:

Hoho! Een Magrette is ook een goed horloge, hè! :wink: Het was zo dat ik ineens afknapte op de Indexen en het logo toen ik zag dat dat gewoon plastic was of leek bij mijn Superocean. Vond ik niet kunnen. Ik heb natuurlijk erg mijn best gedaan om het geziene te kunnen ontzien, maar dat lukte niet.

Verder vond ik het een lekker ding hoor… misschien neem ik er weer eens een in de rebound, maar of het dan in tweede instantie een blijvertje blijkt,… meestal lukt dat niet.

1 like

Wat is de diameter van deze Ebel eigenlijk?