Does buying a Luxury watch ruin your 'regular' watches?

40 mm, prachtige maat.

On topic: het is wel zo dat ik een stuk minder naar boutique merken kijk sinds er wat duurdere stukken in de box liggen, maar af en toe word ik toch gewoon gepakt door een horloge in het wat lagere segment. Veel zin in de HFLE bijvoorbeeld!

1 like

De aankoopprijzen van de pakweg 15 horloges in mijn kissies varieren van 8700 tot 50 en ik merk nauwelijks verschil in draagfrequentie of draagvoorkeur.

6 likes

Grappig, in deze grafiek kan ik precies zien wanneer je een horloge van mij hebt gekocht … :wink:

1 like

Of een G-Shock gekopieerd…:joy::+1:

Ik heb trouwens nog even over mijn grafiek nagedacht, geloof dat hij er meer zo uitziet:
image

2 likes

Steekt dat niet?

Bij mij niet iig :wink:

3 likes

Een ander voorbeeld is de Seiko SPB077. Wat een waanzinnig mooi horloge.

Maar dat het feit dat ie in de schaduw van de MM300 leefde moest ie na een maand alweer het veld ruimen (ook omdat ik een Tudor Black Bay Black 79230n wilde, maar toch)

1 like

Allemachtig! Wordt het dan niet eens tijd voor een blindengeleidehond?

2 likes

nog steeds blij mee. :slight_smile:

1 like

Met de ogen heeft het niks te maken, meer een motoriek dingetje ofzo. Zonder horloge mis ik alles op een kleine centimeter na, mét horloge kan ik niet herijken naar +5mm.

1 like

In mijn geval gaat de vlieger helemaal op en herken ik je verhaal!

Een higher end horloge haalt de overige horloges in je collectie (althans voor mij) tóch rechts in. :sunglasses:

Net als jij heb ik intussen bijna alles verkocht en ga ik voor nóg een high end horloge (in mijn prijsklasse vanzelfsprekend) en de rest?

…die moet wijken :face_with_monocle:

Hier heeft het hogere segment het ook wel zo’n beetje overgenomen, met daarnaast nog een Monster in de collectie voor de vakantie tripjes enzo.
Máár…, ineens viel mijn oog op een heel fijn chronograafje en ben er sinds deze week best wel erg happy mee moet ik zeggen.
En dat voor nog geen €110,00 incl. verzendkosten!

3 likes

Ik doe niet aan filmpjes, maar nee; ik draag het zo lief een Citizen Eco-Drive of een Victorinox quartz als een Speedmaster of Seamaster. De lol zit hem niet in de aanschafprijs.

1 like

Hier gaat ook de boel eruit voor nog een high end horloge. Dan heb ik er 2 en een beater en daarna in veel lager tempo af en toe een high end horloge erbij.

Geen last van. Heb diverse Zwitserse toppers en mijn Seiko’s zijn me even lief gebleven, van de skx007 tot de vintage Seiko’s.
Wel heb ik mijn microbrands en hommages verkocht, die klik was weg.

Snap ik! Lag ook zeker niet aan het horloge. Want ongekende afwerking voor die prijs. :sunglasses::+1:

1 like

Ik koop mijn horloges misschien wel te doordacht…Heerlijk om uren te zoeken en te vergelijken. Het grote voordeel is wel dat ik ieder horloge blijf waarderen.

De inox vanwege het ontwerp en de wijzerplaat. De ingelegde uurindices blijf ik mooi vinden. En een secondewijzer die precies juist is uitgelijnd blijft heerlijk om naar te kijken

Mijn oris moonphase vind ik nog steeds een technisch hoogstandje. Onbegrijpelijk dat 1 klein veertje kan zorgen dat de tijd klopt, de dag/maand klopt, de weekdag klopt, en de maanstand klopt.

En dan natuurlijk de Grand seiko. Wat een afwerking…

Dus nee, door een duurder horloge devalueren mijn goedkopere horloges niet.

3 likes

Natuurlijk ben je nu wel medeverantwoordelijk voor de Seiko manie die bij mij lijkt te zijn ontstaan…:joy:

1 like

:grimacing:
.
.
.
:smiling_imp::+1:

1 like

Het blijft ook een waanzinnig merk met een niet te evenaren prijs kwaliteit verhouding. :ok_hand:

1 like