Does buying a Luxury watch ruin your 'regular' watches?

Daar zou Rolex eigenlijk een voorbeeld aan moeten nemen :joy:

Haalt Chips en Cola…

1 like

Voor mij gaat dit gedeeltelijk op. Ik heb nu een aantal horloges uit het wat duurdere segment en een aantal wat goedkopere en ik merk dat de duurdere duidelijk meer polstijd krijgen. De goedkopere draag ik wel, maar op duidelijke nichemomenten.
Werken in de tuin? Mijn SNZH. Op vakantie naar een ander continent? Mijn SKX.
Naar het werk? Dan zijn mijn duurdere juist de beaters. Met als uitzondering de Sub, die vind ik te herkenbaar als “duur” horloge voor naar mijn werk en draag ik dus alleen in mijn vrije tijd…

1 like

Erg herkenbaar en vermoedelijk zijn velen ons zo voorgegaan! :smiley:

1 like

Werkelijk. In 10 jaar zijn de herken-momenten van mijn klanten m.b.t. mijn horloges (ook de Rolexen en zelfs een uiterst herkenbare Panerai) op één hand te tellen. En nee, mijn klanten zijn geen blinden en ik verkoop geen brillen.

4 likes

+1
Het valt mij op hoe extreem weinig mensen horloges opmerken. Zelf ben ik constant naar de polsen van mensen aan het kijken. Wellicht dat ik daardoor een beetje biased ben en verwacht dat anderen dat ook doen. Maar in vele jaren zijn er slechts twee personen geweest die over mijn horloges begonnen.

Zelfs mensen die zelf een Rolex dragen blijken in de praktijk vaak bar weinig verstand van horloges te hebben.

6 likes

Dat ze er niet iets van zeggen, betekent nog niet dat ze hem niet gespot hebben. Ik snap @GBJ wel. Ik kijk ook wel naar de blingness van een horloge, en maak een keuze mede afhankelijk van de afspraken die ik op een dag heb.

1 like

snap ik. en ik begrijp ook dat je soms horloges spot in situaties waarin het een beetje vreemd is om een conversatie te starten. Maar al met al vind ik 2 gesprekken in bijna 10 jaar toch vrij karig.

Werkt prima in een relatie hoor

10 likes

Totaal niet, ik kan minstens zoveel lol hebben van een goedkoop als van een duur horloge!

2 likes

Ik geniet juist meer relaxed v mn Monster dan mn Seadweller ofzo.

1 like

Ik realiseer me terdege dat dit vooral in mijn hoofd zit, maar de Sub is in mijn ogen opvallender dan mijn Speedy (die ik op leer draag en die wél al een keer herkend is, door een andere Speedydrager…) en mijn (bijna)vintage horloges. En het is een Rolex; voor mij een schitterend merk, maar wel één waar voor sommige mensen een stigma aan zit. Mijn 36 mm Explorer draag ik, omdat die wat minder opvallend is, dan weer wél naar mijn werk.

Ach, waar staat geschreven dat een mens consequent moet zijn…

1 like

Misschien is dat het ook wel een beetje bij mij. Omdat IK permanent naar de pols van anderen kijk, ga ik er bijna automatisch vanuit dan anderen dat ook bij mij doen

Hahahahaha Louis van Gaal.:joy::joy::joy::+1::+1::facepunch::rofl::rofl:

Maar dat gebeurd dus niet. Daarom draag ik al mijn horloges als ik mij door Paramaribo begeef. Mensen zijn helemaal niet met je horloge bezig. Het zou hier in Suriname pas fout gaan als ik in een kroeg luidruchtig mijn horloge zou showen en benoemen. Tot die tijd is het voor de meeste mensen gewoon 1 van de vele plakmerken.

2 likes

In Paramaribo hoef je geen horloge te dragen toch? Niemand komt op tijd of heeft geen horloge nodig :wink:

4 likes

Geen herkenning. Waardering voor de meeste horloges die ik heb.
Laatst vierde oudste zus en haar lief hun vijftig jaar durende verbintenis. Voor mij reden om de Certina van wijlen onze geliefde vader om de pols te slingeren. Zus en zwager waardeerden dat zeer. We staan toch uiteindelijk op de schouders van onze ouders. Maar hun zoon, oudste neef zogezegd, was diep teleurgesteld. “Oom Jan, u hebt toch een horloge van meer dan X duizend euro. Die wil ik wel eens zien, hoor.” "Volgende keer misschien, maar vandaag dus niet."
Die twee horloges hebben een totaal verschillende geldwaarde, maar voor geen goud zou ik de Certina willen missen. En de GS dan? Die mag ook blijven. Echt een heel mooi horloge.

3 likes

De vraag ging over dure horloges “luxury watches” met een hogere waarde in geld (€) en niét over horloges met een emotionele waarde.

Het is nogal overbodig om te vermelden dat een horloge van een geliefd(e) of familielid een waarde vertegenwoordigd die niet in Euro’s is uit te drukken.

1 like

Ach,

Ik zit nu met een Junghans om de pols, maar ik heb net het hele weekend met een oude quartz chrono van Seiko om gelopen. Donderdag en vrijdag was het de GS, daarvoor geloof ik een dag een SKX en een paar dagen een Squale.

De prijzen lopen van 140 - 3500, en er is voor elk horloge wat te zeggen. Sterker nog, ik kan kinderlijk enthousiast worden van de lume op m’n Seiko Chrono, ik zoek al twee jaar naar een witte stargate om terug te kopen, en ik ben geneigd om m’n Seiko 5je weer terug te bestellen omdat ik ook spijt heb van die verkoop.

Kortom: Nee. Dure horloges doen niets af aan de lol die ik van goedkope horloges heb.

3 likes

De jaren 90 belden. Ze wilden hun horloge terug. Ik zei dat ze hun zalige gang maar moesten gaan.

Te rond, te gimmicky schroeven. Dat gezegd hebbende, de wijzerplaat, wijzers en die vier zijn meer dan OK.

Voor mij niet:


10 jaar om de pols. Takes a lickin’ and keeps on tickin’. Daar is mee gesport, geskied, gezwommen, gereisd en hij heeft onder de klodders olie gezeten (massage, motor, ketting en cocos) alsmede andere smeermiddelen, modder, gruis, kalk en mest.

180 ballen. Het is een topding. Hij blijft ook maar waterdicht, en de lume is übercool.

Als ik zo naar m’n horloges ga kijken dan kon ik mijn dure horloges wel heel wat minder “top” vinden. :slight_smile:

4 likes

Inderdaad een schitterend horloge, maar ontzettend jammer dat ze daar een 6R15 in hebben gedaan. In dit prijssegment had er gewoon een 8-serie in gemoeten.