Dat ook inderdaad. Maar ik vermoed dat het overgrote uit HK ook op het vaste land van China gemaakt wordt.
Misschien dat sommigen hun assemblage of QC in HK doen.
Zijn er kenners die weten welke merken/horloges in HK gemaakt worden?
Dat ook inderdaad. Maar ik vermoed dat het overgrote uit HK ook op het vaste land van China gemaakt wordt.
Misschien dat sommigen hun assemblage of QC in HK doen.
Zijn er kenners die weten welke merken/horloges in HK gemaakt worden?
Andere antwoorden hier zullen hetzelfde zeggen: dit is een modemerk.
Vinden wij het dan âniet meedoenâ uit snobbisme? Nee, er is een wezenlijk verschil tussen wat Guess, Micheal Kors en anderen doen en wat âechte horlogemerkenâ je bieden. Horloges uit China die weinig waard zijn en niet lang mee gaan voorzien van een ander uiterlijk en wat merk-stickers is natuurlijk voor een horlogeliefhebber weinig om enthusiast over te worden.
Maar ook een gemiddelde consument komt bedrogen uit. Want een mechanische Hamilton (ik noem maar wat) kan je aan je kleinkinderen geven. Terwijl dit soort horloges tegen die tijd al ergens onder de grond in een stortterrein liggen.
En dat is niet omdat het âgoedkoopâ is. Want er zijn zat merken die hele goedkope alternatieven bieden die wĂ©l mee doen (zie bv. Seiko 5 serie).
alsmede ook dure troepmerken
Ik ben meer een Joopmens als het dan toch wat extremere blogs moeten zijn. Maar liever niet.
Wel erger ik me ergens aan de houding ten opzichte van modehorloges. Vaak zijn modehorloges gewoon best prima gemaakte horloges waar eigenlijk weinig op aan te merken is. Soms worden ze door Movado in elkaar gezet, soms door de Fossil groep.
Natuurlijk zijn er merken die minder zijn, maar die haat jegens een Guess, Armani of Daniel Wellington is ook weer niet nodig.
Dit is ook voor mij voortschrijdend inzicht: Ik heb er ook anders in gezeten.
Vlak horloges uit China niet uit. Zeker niet de stalen quartzjes.
Ja, er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar wanneer het goed gemaakte horloges zijn zie ik het niet meer als wat wij âmodehorlogesâ noemen. Dan is het gewoon een horloge (ook als het quartz is).
En ik moet zeggen dat ik goedkopere quartz horloges wel een plek vind hebben. Ik heb ze zelf ook voor klimmen en paardrijden. Want dan is quartz en âmag kapotâ toch wel erg fijn.
Ik heb een aantal solar horloges, nooit problemen met lege accuâs, altijd vol. Als je ze een tijdje in een horlogedoos stopt is het wel handig als kist een plexi deksel heeft. Dat dan weer wel.
Juist door de solar krijgt zoân quartz voor mij extra 'zielâpunten (zie discussies op HF over quartzhorloges die wel/geen ziel hebben): het leeft op zonlicht, mooi idee toch?
Mân automaten daarentegen staan 's ochtends nog wel eens stil, omdat ik voor mân werk dagen achter de laptop doorbreng zonder al te veel te bewegenâŠ
Ik heb een solar en die is er nog nooit mee gestopt. Als ik hem afdoe ligt hij voor het raam en dan laadt hij sowieso op. Ik denk dat je dat best kunt riskeren, zeker wanneer je hem mooi vindt en dus wilt laten zien (en onwillekeurig dan wel opzettelijk je mouw steeds iets omhoog doet).
(edit: nu ik teruglees zie ik dat ik al de derde ben die een solar heeft die perfect blijft lopen).
(edit 2: de vierde)
(edit 3: viereneenhalf als ik Marnixmoed meetel).
Wel een leuk klokje verder lijkt mij zo
De rode draad is niet dat Guess niet meetelt, maar dat het geen gerenommeerd merk is. DĂĄt was de vraag.
Geel Zwart '30 uit 't Zand (5e klasse amateurvoetbal) telt zeker mee, maar het is geen gerenommeerde voetbalclub. Die vaststelling heeft niets te maken met snobisme. Ook niet als een Ajax supporter hier snobistisch over zou doen.
Mijn vriendin bracht mij met Valentijn een opmerkelijk aantrekkelijke chrono van de Aldi, negentien euro negenennegentig, waarbij de kleine secondewijzer de chronowijzer was en de grote secondewijzer de gewone. Maar wel met een tachymeterschaal. Slaat nergens op, en uiteindelijk was dat dan ook de reden dat ie retour ging (okee, het Swarovski-kristalletje op 12 uur werkte ook niet mee, maar ik zou dat nog wel aanvaarden). Dat is vooral wat ik topicstarter wil meegeven, om bij jezelf te bedenken of je het horloge logisch vindt.
Want mijn probleem met de Guess is toch vooral die minuten- of secondeschaal. 2, 8, 12, 15, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 33, 36, 40, 42, 45, 48, 52, 56, 60. Is dit een soort verkapt assessment? Moet ik aangeven wat de logica in deze cijferreeks is? Ik vermoed dat het een beetje op een tachymeterschaal moet lijken, maar dat ze bij Guess wel hebben begrepen dat een échte tachymeterschaal als een lul op een drumstel slaat als de kleine secondewijzer de chrono is (want dat is het bij de Guess ook volgens mij, ik sluit niet uit dat er hetzelfde uurwerk inzit als bij de Aldi chrono). edit: Het zal wel niet hetzelfde uurwerkje zijn want de Guess heeft geen datum.
edit2: hoezo staat de 24-uurswijzer op kwart voor twaalf terwijl het horloge op 10:09:36 staat?
Dat klopt. 35 reviews, weliswaar van een Seiko AD:
Het zegt niet alles maar in ieder geval wel iets, in vergelijking met Guess trustpilot printscreen.
Tevreden over de winkel, ofâŠ
Overigens maakt drukte op de wijzerplaat geen bal uit als je tijd kunt lezen zonder dat je de cijfers nodig hebt.
Je koopt je Guess horloge bij de dealer, de dealer zal vervolgens de garantie-afwikkeling voor zân rekening nemen, ook als dat in de achtergrond betekent dat hij hem naar de fabricant stuurt.
Dan zou ik graag een Guess-AD review vergelijken met een Seiko-AD review. Want Seiko stuurt mij ook naar de/een dealer als er wat is.
Dan is het maar net aan wie je het vraagt.
Bij de modegevoelige jeugd zal het een gerenommeerd merk zijn, maar bij de horloge-fetisjisten hier op het forum niet.
Hmm, ik denk dat drukte op de wijzerplaat voor de meesten eerder een smaakdingetje is dan de angst om de tijd niet af te kunnen lezen. Dat laatste heb ik eigenlijk alleen bij sommige G-shocks. Voor de rest kijk ik gewoon graag naar rustige wijzerplaten.
Ik heb van @HanDavinci een 7T34-6A00 gekregen die ik ontzettend rustig vind door de symmetrie van de vier subdials. Ik denk dat @Kamphuis hem ook wel mooi zou vinden. De mijne is momenteel nog extra rustig omdat de wijzertjes nog niet bewegen. Maar ik heb zoân knapperd met vier subdials nog nergens nieuw gezien, en ik geloof dat Kamphuis wel echt een nieuw horloge wil.
De prachtige foto is overigens niet van mij, die heb ik schaamteloos en volstrekt zonder toestemming hiervandaan gejat van â2018 Remcoâ, wie dat ook mag zijn @junior.
Ik hoor wel waar ik de rekening voor het gebruik naartoe kan sturen hĂšâŠ
Best wel een geslaagde foto trouwens!
Eens. Ik had de indruk dat TS zich niet druk maakt over de drukte op de wijzerplaat.
Gezien de Guess waar hij zijn oog op had laten vallen gok ik dat hij het juist wel lekker vindt.
Dat hangt voor mij heel erg van het ontwerp af. Ik zeg niet categorisch dat ik drukke wijzerplaten lelijk vind. Een Breitling Navitimer is misschien niet helemaal mijn stijl, maar ik vind hem wel mooi.
Even min vind ik rustige wijzerplaten in de regel mooi. Want MVMT maakt in mijn ogen behoorlijke gedrochten die wel minimalistisch zijn qua ontwerp.