Doet een Guess horloge mee in de horlogewereld?

Zo slecht is dat Michael Kors niet

Mijn vriendin heeft er een aantal en daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Het valt niet spontaan uit elkaar. Maar na een aantal jaren gebruik zijn er toch echt wel veel gebreken. Maar goed, “Michael Kors” is natuurlijk enkel de merknaam. Het is mogelijk dat ze het outsourcen aan verschillende partijen en de kwaliteit daarvan afhankelijk is.

Opvallend is trouwens ook hoe verschillend je naar horloges kan kijken. Bij kritiek op een horloge van mijn vriendin waar de seconde wijzer niet meer naar de neutrale positie gaat of op de juiste manier beweegt. Zegt mijn vriendin: “Jaaaa, maar die is ook al 5 jaar oud of zo”. Alsof dat zo oud is dat je niet meer kan verwachten dat het nog goed werkt. :sweat_smile:

1 like

Ok dat kan

Wat Guess allemaal wel niet losmaakt op het forum…

:smile:

FYI Het is slow season in the big apple, maar dit was echt de enige winkel daar waar ik geen klant heb kunnen zien vorige week.

En dan te bedenken dat je er 2 pro divers kreeg voor $120.

Of ik even getwijfeld heb?? :roll_eyes: Jazeker! Maar niet al te lang.

Ja, maar dan zou die alsnog niet op 23:45 moeten staan terwijl het horloge op 22:09 staat. :thinking: :stuck_out_tongue:

1 like

Invicta is een “echt” horlogemerk, met geschiedenis, wat de boel erger verkloot dan Daniel Wellington.

Just my two cents. Now have a hotdog and a nice fucking day, and enjoy yer fucking holiday in New York, ya schmuck. :slight_smile: Of was dat nou Jersey? :slight_smile:

1 like

Eh… dude… @marnixmoed en ik handelen hier in feitelijke constateringen. Niemand hier heeft een Snickers nodig, pop. Behalve @Eddio en @anon50762135EV, blijkbaar. :slight_smile:

Leuk topic, dit. Dat wel weer.

Ach ieder zijn voorkeur

Ik had sneer tussen aanhalingstekens staan omdat ik dacht dat jij het wellicht als een sneer opvatte, ikzelf deed dat in ieder geval niet. Het was jouw “Ook dat is niet alleen bij modemerken zo.” dat me deed vermoeden dat je meer achter zijn opmerking zocht. Het doet mij in ieder geval deugd dat het ook bij jou slechts een feitelijke constatering was. :hugs:

Mijn excuses dat juist ik er te veel achter zocht bij jou. :slight_smile:

1 like

nee hoor… maar bedankt voor het mengen in andermans discussie… :joy:

1 like

Is dat eerlijk? Want Fratello, Hodinkee en Monochrome zijn ten eerste niet objectief te noemen en ten tweede heb ik bij onze vrinden de horlogejourno’s soms het idee dat ze deels door de horlogeindustrie betaald worden. Of verwend.

Als je een like-voor-like test wilt doen moet je twee horloges van ruwweg dezelfde spec naar TNO sturen en dan zien wat die mannen er van bakken tijdens het vernietigen van die horloges. :slight_smile:

Het is een forum. Alle discussies zijn hier andermans discussie. En iedereen mengt zich er in. Daar komen we hier voor. En om dit soort lullige gifjes er onder te zetten:

giphy[2]
YeFo
65085fe5d8ebaa4e9671d5c2e59d98e2044b469e
giphy

4 likes

Eén op één doe je maar in de ring. Of in de PB, maar alleen als je een échte vent bent. :sunglasses:

1 like

Dat begint al op managers niveau. Van die managers die samen in het weekend op de heide in het kader van teambuilding een t-shirtje gaan schilderen.

O.T. Is die al genoemd ons huismerk en type?

1 like

ach ja saai is het hier nooit… hogere school wiskunde of een kansspelletje in de loterij… we nemen wel de snicker…

Al heb ik nooit een t-shirtje geschilderd, herken ik je punt wel…

Midtown ya schmuck! Times square

Of beide?! Geef ze eens ongelijk trouwens, it’s a lucrative and profitable business…

In een wereld waarin wordt gezegd dat MVMT-horloges beter zijn dan Rolex is er zeker niks mis met een Guess-horloge. Het is van Chinese makelij, maar de productiestandaarden liggen zeker niet lichtjaren achter ten opzichte van andere landen en meer dan waarschijnlijk zit er een kwartsuurwerk in van Seiko.

Je betaalt echter wel een significante premie voor het merk en voor het uurtarief van een gemiddelde ondergrondse Brusselse parking heb je op het internet een gelijkaardig horloge besteld dat wellicht even kwalitatief is.

Maar het elitarisme dat modehorloges misplaatst zijn, vind ik van weinig realiteitszin getuigen. Iedereen is ooit van ergens begonnen en bij een sterk inkrimpende markt is het een zegen dat consumenten nog horloges willen dragen, al is van een modemerk.

2 likes