Dom dom dom

Tja dom dus….

Onlangs kwam ik een mooi horloge tegen, niet in de gelegenheid om fysiek langs te gaan om te controleren…gezien de site waarvan ik hem kocht in vertrouwen de knoop doorgehakt…dom dom

Aantal punten van het horloge die niet kloppen na het in handen hebben.

• kast met lugbreedte 19mm, blijken aan beide zijde de laatste links maar 18,3 mm breed te zijn. De laatste links missen dus.

• de clasp is ooit vervangen, geen stempel dus. Niet na te gaan echt of niet.

Verder is het horloge na openmaken en een schroefje vantussen de balance te halen en weer vast te zetten (van automaat plaat) in goede staat.

Beetje balen maar goed daar is verder geen schade ontstaan en alles draait en loopt op de grapher zeer goed!

Ook al verwijt ik mijzelf niet fysiek om het horloge gegaan te zijn even contact opgenomen met de verkoper, die had hem al een poos niet gedragen en wist van niets.
Terugdraai van koop was ook geen optie.

Zoals gezegd dom dom dom, als ik 1 advies mag geven aan aankkopers……ga fysiek om het horloge!!!
Nu is het eigen schuld dikke bult, daarom noem ik geen namen en site waar ik het horloge vandaan heb, ik neem mijn verlies en draag het iedere dag. Wel met een andere bracelet die onderweg is.

12 likes

Leergeld…

2 likes

Wet koop op afstand gold niet?

4 likes

Ja idd

Dit. Als je in Nederland vanuit een winkel iets koopt heb je altijd retourrecht van x aantal dagen. Het aantal dagen kan verschillen per winkel.
Sommige zeggen dan van niet in de hoop dat de consument dit niet weet, maar die draaien echt wel bij wanneer je begint met dreigen met de wet.

Negatief, particuliere koop.

2 likes

Daarom …. Dom dom dom

Ah, ok. Aangezien je het over een site had.

2 likes

Volgende week is het " Rikketik tijd "…wellicht kun je daar een paar mooie leren banden kopen en een stalen Rolex gesp. Dat staat vast geweldig op je nieuwe aanwinst.

2 likes

Waar de advertentie stond van het horloge.

Ik ga ook niet uit van slechte intenties, maar zuur is het wel als het niet word aangegeven.

hangt ook een beetje af van de prijs die je ervoor betaalt hebt. Als het echt een ontzettend scherpe koop was, dan valt de band wel mee. Het is maar een band.

2 likes

Klopt, prijs wat netjes maar geen spotprijs…die rode vlag was er niet.
Had gewoon langs moeten gaan :sweat_smile:

1 like

Volgende week op de Rikketik staat Robbe. Hij verkoop Rolex-banden - heel aardige en betrouwbare horlogeliefhebber. Wie weet kan hij je helpen aan een nieuwe band, en/of je huidige band van je overnemen voor onderdelen.

1 like

Oh dat is een goed idee, waar is de rikketik?

Is robbe hier ook lid?

Houten

Geen idee, ik ken hem via het Vintage Rolex Forum.

1 like

Ah oké dan daar ook maar eens aanmelden

Ai balen. Ik heb toch een voorkeur om op HF te kopen, maar snap dat je soms een andere optie kiest.

Wel echt balen, maar te fiksen. Kop omhoog, kan een keer gebeuren.

2 likes