Beste horlogeforumers,
Ik heb begin april een g-shock besteld bij amazon en realiseerde mij afgelopen week dat ik nooit ben terugbetaald. Ik opzoek naar mijn track en trace bonnetje, maar je raadt het al, kwijt!
PostNL gebeld die zeggen niets te kunnen doen zonder track en trace bon. Amazon vertelt mij niets te hebben gehad.
HELP! Wat moet ik doen? Om het nog lastiger te maken heb ik hem bij de Duitse amazon besteld.
alvast bedankt!
Ehhhhh…beste advies wat ik je kan geven is:
- flink balen (heel even)
- en weer door
Als jij niks kunt aantonen en zowel PostNL als Amazon zeggen niks te hebben kun je hoog en laag springen.
Heb je een account op de website van PostNL? Daar zijn de verzendingen naar jouw adres meestal nog terug te zien.
moeten we daar uit concluderen dat je het horloge hebt teruggestuurd?
Dan is het “een beetje dom” dat je de verzendpapieren niet goed hebt bewaard!
Ja, het gaat om een retour. En klopt erg dom. Beide al in de titel vermeld
Dit is wel het beste advies van de dag.
@hiwe, je hebt nog geluk dat het een G-Shock was. Ik zeg ook suck it up en door! Je hebt nu een beetje lesgeld betaald om wat beter op die papieren te letten
Gewoon en keer diep zuchten vergeten en volgende keer beter opletten.
Is natuurlijk ook volkomen je eigen schuld en verder niets aan te doen.
Ja echt balen, ik denk dat ik jeroen zijn advies dan maar opvolg en me erbij neerleg. Volgende keer inderdaad beter de papiertjes bewaren! Bedankt voor de reacties in iedergeval.
Maar toch nog niet voordat iedereen zijn leedvermaak hier heeft kunnen uiten?
Mwah, ik zou het toch even uitzoeken. Niet zo zeer om het geld maar om te kijken of het pakketje zeker weten niet aangekomen is of dat de verkoper je probeert op te lichten.
Ja, Amazon zijn echt een stelletje oplichters .
Het zijn toch gewoon verkopers die het via Amazon aanbieden, niet Amazon zelf?
Het gaat wel via amazon, dus ook het retourneren gaat naar het adres van amazon. Lijkt me sterk dat amazon zijn reputatie voor een horloge van 120 euro op het spel gaat zetten.
Als jij je administratie niet op orde hebt, wil dat niet zeggen dat Amazon haar reputatie op het spel zet…
Dat moet voldoende zijn lijkt me, Amazon geeft je meestal zo’n voorbedrukt 3S ding om het terug te sturen. Dat is je track & trace. Wat @warroo zegt.
Bovendien zijn ze behoorlijk coulant bij twijfelgevallen. Ik had een keer een Fjallraven jas terug gestuurd waar ik ook even zo snel de code niet meer van kon vinden. Ook toen bleef terugbetaling uit, dus even gebeld. Die man zei toen ‘komt goed, we vinden hem wel’ en geld stond een dag later op de rekening.
Ik kan me vergissen, maar je krijgt toch een retourformulier met track trace code van amazon toegestuurd als je retourneert? Dan heb je die code toch?
Althans zo gaat het bij mij als ik wat retourneer. Wellicht nog proberen via je cc maatschappij (al zal dat lastig worden als je geen bewijs van retourneringen hebt).
Succes!
Heb je ook wel eens dat iemand je bericht liket nog voordat ze het hebben kunnen lezen?
Het lezen ging vrij vlot omdat er bijna hetzelfde stond als in mijn eigen bericht.
Verschil was dat ze het afgelopen jaar maar 1 van dat soort jassen hadden verkocht.