Goeiemiddag allen,
Allereerst ben ik nieuw hier, en niet alleen hier, maar eigenlijk in de gehele horloge wereld. Ik kom er eigenlijk niet zo goed uit en hoop dat er misschien mensen zijn die mij hierbij kunnen helpen.
N.a.v. het behalen van mijn diploma mag ik van mijn ouders een horloge uitzoeken. Nu ben ik al wat gaan zoeken maar ik kom niet echt verder. De bedoeling is eigenlijk dat het horloge het toch wel even volhoudt tijdens mijn leven en niet na 5jaar onder de krassen zit met afbladerende coating en een niet goed lopend uurwerk :). Na wat zoeken stuitte ik vaak op aanbiedingen “van 1400 voor 300 euro!”. En dan stond er onder “krasvast mineraal glas”. Nu heb ik gehoord dat mineraal glas niet bepaald krasvast is(?).
Mijn vraag is dus, wat zijn goeie horloge merken voor een budget van rond de 500euro? Wat zijn goeie uurwerken? Is saffierglas een pré?
Ik ben dus op zoek naar een horloge dat kwalitatief wel goed is en even meegaat, en er natuurlijk mooi uit ziet. Ik hoop dat jullie me hierbij misschien kunnen helpen.