Door de bomen het bos niet meer zien

Ik heb recentelijk besloten mezelf een nieuw horloge te geven.

Ik heb nu een Breil uit 2010.

Nadat het uurwerk uit en in elkaar is gezet (omdat hij constant achterliep) loopt hij weer maar de stijl past niet meer bij me.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Ik vind veel mooi, veel leuk. Ik heb vaak een aanwezige kledingstijl met veel kleur (paars, rood, roze, geel, oranje, groen, glitter, Business casual jasjes etc). Het moet een stevig horloge zijn (ik ben rete onhandig en Wapper regelmatig met armen tegen deurposten en muren. Ik heb zelfs mijn verloofde eens een blauw oog gegeven omdat ik te enthousiast mijn arm opzij zwaaide.

• "zwem"waterdicht (ik vergeet dat ik hem om heb)

• Stevig, niet fragiel of breekbaar

• Schakelband

• Ik neig naar goudkleurig

• Datumaangever

• “Boyfriend” achtig (grote klokkast, stevige band)

• Liefst onder de 400 euro.

• No fuzz met aandraaien etc

• Saffierglas lijkt me slim, gezien de onhandigheid

Eerst zag ik een guessmaar las dat die niet zo duurzaam zijn. Ik heb gekeken naar Cluse en Daniel Wellington. Ik heb even gekeken naar de Festina F20639/2 met regenboog steentjes. Maar die heeft geen datum aangever en die gebruik ik vrijwel dagelijks.
!

Vervolgens heb ik een aantal prima’s gezien (de p.1262, p.2067, p.1893 in mindere ate en p.1136) waarvan zeker de eerste nu al een tijdje in mijn hoofd hangt.

Ik heb hier tijdje meegelezen zonder account en lees dat Seiko veel aangeraden word maar die vind ik zelf absoluut geen aantrekkingskracht hebben. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Als ik fotos op het forum zie, ziet het er prachtig uit maar op de websites en in winkels en binnen mijn budget is het gewoon niet mijn ding.

Ik heb wel een Tissot gezien die iets triggert maar die vind ik eigenlijk te duur, de PRX champagne kleurig.

Ik zie ondertussen zoveel merken dat ik niet echt meer kan achterhalen welke merken nu prijs/kwaliteit zijn, wat nu echt waar voor je geld is. Wat een beetje duurzaam is…ik zie het niet meer🙈. I need some help😅

7 likes

Er is zo ontzettend veel te verkrijgen in je gewenste prijsklasse. Wat je je kan afvragen is wat voor een soort horloge je wilt, denk aan een duiker, field watch, dress watch, etc.

Merken waar je zeker eens een kijkje bij kan nemen zijn:

Seiko
Citizen
Hamilton
Tissot
Christopher Ward

Dit schiet me zo even snel te binnen. Seiko spreekt je niet aan zoals je zegt. Dat had ik in het begin ook, maar als je wat serieuzer in horloges gaat verdiepen, dan gebeurt het vaak dat je smaak kan veranderen. Ga ook niet alleen op internet kijken, want renderingen zijn vaak niet al te mooi… of juist te mooi haha. Ga zeker eens op pad en ga vooral passen om te kijken of je een klik hebt met een horloge.

Mocht je iets beter weten wat je mooi vind en niet mooi vind aan een horloge, welke stijl je mooi vind, dan kunnen we je wat gerichter advies geven.

Ik ben benieuwd :grin:

Dat is dus beetje het lastige :sweat_smile: ik vind praktisch alles mooi, ook echt. Maar kleur en goud zijn wel een terugkomend thema. Net als dress watch/ duiker. Ik vind duikers zonder gekleurde wijzerplaat dan weer erg saai. Zwarte wijzerplaat, been there done that. Horloge moet wel beetje body hebben, ben vrij lang en normaal gebouwd dus een dun ding word het niet. Beetje speels mag.

Bij de Seiko’s in de winkel loop ik ook niet echt warm, zelfde geldt voor citizen. Ik vind dat zaken als horloges en autos een beetje sexappeal moeten hebben en ik vind die dus echt vrij seksloos🙈. Prisma’s kan ik nergens vinden. Terwijl ik die erg graag fysiek wil zien omdat die kleuren zo al over de place zijn op hun website🥴.

Je noemt wel nog merken die ik nog niet ben tegengekomen dus ik ga daar ook even snuffelen.

Tikt bijna alle boxes behalve < € 400 en geen saffierglas.

12 likes

Hahaha saffier heb je niet nodig bij een G-Shock. Die zijn sowieso onverwoestbaar.

De g shock is niet helemaal wat ik in gedachten had :rofl: maar hij voldoet aan veel.

Ik heb nog even zitten struinen en mij valt op dat ik de heren horloges regelmatig mooier vind dan de dames varianten. Nu ben ik net zolang als de gemiddelde man in Nederland dus zal dat vast ook wel een optie zijn.

Deze bleef ook nog hangen. Maar die lijkt niet meer te koop.

En de dames gouden variant van de Tissot PR100

En ik heb zelfs zowaar een Seiko gevonden waarop ik niet direct afknap (een basics quartz variant). Dus die ga ik ook eens opzoeken in een winkel.

Had je ook al naar de gouden Tissot PRX in Quartz gekeken? Is iets boven budget, maar zoals traditie getrouw zal ik maar zeggen dat budget oprekken hier op het Horloge Forum een advies is wat je regelmatig krijgt :rofl:

4 likes

Die gouden PRX was me inderdaad al opgevallen :innocent:. Maar ik heb het budget gaande weg al opgerekt van 200 naar 300, naar 400​:rofl:. En ik weet niet geheel of de PRX goud me echt 495 waard is :thinking::see_no_evil:

1 like

Hahaha dan kan ik het begrijpen. Je moet er wel echt een klik mee hebben, wil je je budget weer gaan oprekken. Feit is wel dat de afwerking van de PRX wel erg goed is voor het geld.

• Timex
    Succes :four_leaf_clover:
1 like

Timex heeft best wel wat aan goudkleurig met veel kleurtjes:

Kleurrijk voorbeeld:

4 likes

Tissot PRX in goud 35mm quartz.

Dat is gelijk degene waarvan ik zeg; doen!

Tissot T1372103302100 - Tis… (boumanonline.nl)

6 likes

Is de kwaliteit van Timex ook in orde? Ik las daar veel wisselende verhalen over?

1 like

Die PRX komt wel hoger op mijn lijstje zo langzamer hand. Slijt de kleur niet enorm? Zeker als je heel onhandig bent en dus regelmatig deuren en muren meepakt?

1 like

Mwah, zal wel meevallen.
Uiteindelijk is het ook maar een gebruiksvoorwerp!

Doe daar eens wat aan. Of ben je ons aan het vertellen dat je niks kunt leren? Dan heb ik meer vertrouwen in je. Je kunt het!

Je kan het net zo goed gewoon doen, want voor minder geld ga je niet veel soeps vinden, zeker niet met Sex appeal zoals je het lijkt te definiëren.

Ik wilde nog een Oris Cotton Candy voorstellen, maar dan moet je je budget met 470% verhogen.

6 likes

Wat?

6 likes

Ik mis eigenlijk of het een automaat mag zijn, en of je een meer concreet idee van de maat van het horloge hebt. Ff niet gehinderd door die 2 punten “my 2 cents”:

Ik kwam pas een model van Tissot tegen, en die doet me denken aan die Prisma die je laat zien. Model heet “Chemin Des Tourelles”. Maar wel vrij fors met 42mm en je moet er niet mee zwemmen. Let op, afbeeldingen van Tissot zelf doen de horloges vaak geen eer aan dus deze foto is van het www ergens geplukt:

Die is er ook kleiner maar dan ga je meteen naar 32:

Het herenmodel staat bij Tissot online te koop voor meer dan €1000, maar beide modellen staan nu bij jomashop.com, VS, te koop voor ca $280. Reken daar nou ca 30% bij voor verzenden en belasting etc. Het model moet je natuurlijk aanspreken, maar voor dit geld ga je volgens mij niet snel iets beters tegenkomen.

Die winkel heb ik overigens nu 2x iets besteld (zonnebrillen), en zonder problemen binnen 2 weken geleverd. Belasting etc betaal je direct, dus het blijft ook niet bij de grens liggen voor inklaren etc.

Ok ja dat is nog eens een horloge. Wel degelijk sexappeal maar die prijs gaat 'm niet worden.

Wat betreft de onhandigheid. Ik heb helaas een aandoening waarbij ik verlaagde proprioceptie hebt (aka ik weet niet waar mijn ledematen zich bevinden tov mijn romp). Maar onhandig is makkelijker uit te leggen🤣

4 likes