Door de bomen het bos niet meer zien

Een jongens achtig horloge voor een lange, lompe dame … Zoiets?

2 likes

Mijn voorkeur is Quartz denk ik. Dat ben ik gewend. En ik heb wel beetje ingelezen over automatisch maar ik weet niet hoe handig dat is met een bureau aan in de ICT?

Qua maat: ik heb volgens mij nu 35mm. Die staat me goed vind ik. Kleiner is denk ik niet echt mooi. Groter heb ik nooit geprobeerd :sweat_smile:.

Hiervoor een smalle fossil (als tiener/student) gehad maar dat was echt geen gezicht.

Thanks voor de tip dat de horloges op de eigen website nooit echt lekker op de foto staan. Ik zoek sowieso vaak ook “pols” fotos erbij omdat je dan toch beter beeld hebt. Prachtig horloge trouwens.

Volgens mij is de 35mm gouden PRX echt precies wat je zoekt. Die 100 euro meer moet je wel kunnen betalen maar met een Tissot ga je jarenlang plezier hebben. Ik zou wegblijven van modehorloges van net minder.

1 like

image

Zoiets misschien?
Citizen NJ0153-82X

40mm
saffier
50 WR
Automaat

Via bol voor 290 euro

En wat pols plaatjes

6 likes

Eindelijk iemand die dit woord gebruikt/kent buiten mijn (oude) werk :slightly_smiling_face:
Wel inderdaad euh onhandig (ataxie?)

Omdat je er zelf om lacht, mogen wij dat vast ook wel :

:joy: met ongecontroleerde bewegingen bij het lopen.

Wat een horloge betreft, ben ik heel benieuwd wat hier uit gaat komen :smile: interessante zoektocht!

2 likes

Zolang je niet enkel en alleen bewegingsloos achter je bureau zit zal dát wel goed komen. Deze Tissot heeft ook een reserve van 80 uur, wat wil zeggen dat ie 80 uur zou moeten blijven lopen mits volledig opgewonden. Punt van verhaal, als je dagelijks een automaat draagt blijft 'ie wel lopen.

Da’s een vrij gangbare damesmaat. 36mm is een klassieke herenmaat, daarboven kom je vooral in de heren maten of trend/mode horloges. Vandaar dat ik met een 42mm Tissot kwam aanzetten, ik lees “boyfriend” als oversized :grimacing:

Dat gezegd hebbende:

is een interessant alternatief voor de PRX. Maar is met 40mm relatief een stuk groter dan de 35mm PRX waarvan je nu weet dat dat goed staat.

Wat betreft zwemmen, let daar ff goed op. Het verschilt een beetje per merk of aan wie je het vraagt, maar bij de ene partij is 50m voldoende voor zwemmen, de andere geeft aan 100m.
De citizen is goed tot 50m, de Tissot PRX tot 100m, als ik mij niet vergis. De Tissot lijkt dan de betere als het om waterweerstand gaat.

Ik kan er goed om lachen🤣. Levert vaak hilarische momenten op. Ik geef mensen regelmatig een duw of een “draai om de oren” zonder dat ik het zelf door heb. Zolang je er bewust van bent gaat het nog redelijk maar soms in mijn enthousiasme vergeet ik dat die arm naast mij dus ook nog door de deur moet dus dat ik paar cm naar links/rechts moet.

3 likes

ok ok :smile: duidelijk
Leest iedereen even mee mensen? Horloge MOET dus wel wat kunnen hebben. Maar nee, geen lelijke Gshock dus.
Goed topic :laughing: Een stevig doch enigszins vrouwelijk horloge voor flapperarmen. Die kennen we nog niet, weer eens wat anders dan ‘ik zoek een duiker van 500, dresser van 1000, of een “gada”.’

7 likes

Hele goeie tip van dat water :scream:. Anders was dat mis gegaan. De Breil heeft 10atm en die heeft menig zwembad overleefd gelukkig. Kwam ik ook pas achter toen ik er in sprong en na 10 minuten in paniek ontdekte dat ik m nog om had.

Maar inderdaad oversized is misschien wel juiste woord.

Ik zag ook de Tissot tradition nog maar ik vind daarvan eigenlijk alleen het heren model mooi :see_no_evil:. De heren varianten lijken telkens toch net wat strakker op de foto’s.

Goed te weten over de automaat. Dat opent weer een nieuwe zoektocht :rofl:. In kader van duurzaamheid ook niet verkeerd want je bespaard batterijen. Wat moet je doen als je bijvoorbeeld hem per abuis 82 uur niet om hebt gehad.

Dat stelt een quartz ook iets meer in het voordeel denk ik? Minder kritische/bewegende componenten? Bij schade zou binnen deze prijsklasse ook een automatisch uurwerk volledig vervangen worden gok ik…

Hoho, dit is wat anders. Zie onderstaande tabel, van Casio weliswaar, maar ter voorbeeld:

Vaak is een herenmodel vooral groter is afmeting en evt dikte. Een quartz is daarbij doorgaans minder dik/hoog dan een automatisch horloge. Dus aangezien je een grote dame bent, laat je vooral niet tegenhouden door een herenmodel, en misschien ook vooral op quartz mikken om de dikte op de pols subtiel te houden.

Dan stopt het horloge met lopen, en zul je de tijd en evt datum opnieuw moeten instellen. Met het dragen wordt het horloge dan weer opgewonden.

1 like

Ik heb nu een quartz, batterij word elke 2/3 jaar vervangen. En tot dusver heb ik in de Breil (die denk ik niet geheel vergelijkbaar is aan Tissot of Seiko qua kwaliteit) nog nooit onderdelen hoeven te vervangen (behalve het glas). Ik heb 'm wel een keer uitelkaar en in elkaar moeten laten zetten omdatie maar achter bleef lopen.

Mijn gok zou zijn dat een horloge van meer degelijke kwaliteit toch wel “tegen een stootje” moet kunnen, pun intended :rofl:

https://catwatches.com/collections/mens/

2 likes

Ach, blijkbaar heeft je huidige horloge het tot zo ver ook overleefd. Kwaliteit is één ding, type horloge is een ander verhaal. Ik verwacht van een meer sportief horloge dat ie meer kan hebben dan een net of “dressy” horloge. Vaak is de band wat forser uitgevoerd, dat soort dingen.
Het uurwerk daarentegen loopt meestal dezelfde risico’s wel. Er zit immers geen kussentje om het horloge :slight_smile: En wat dat aangaat, waarschijnlijk heeft die Breil nu ook een OK uurwerk, misschien wel vergelijkbaar met een Tissot quartz. Tissot haalt z’n quartz uurwerken ook bij een andere fabrikant. Seiko maakt ze wel zelf, en verkoopt ook uurwerken aan andere horlogemerken.

My bad! Zo zie je maar ik ben niet thuis in deze wereld :see_no_evil:.

Ik vind bij Tissot de heren ook echt wel strakker. De dames variant van de tradition vind ik onaantrekkelijk terwijl ik de Heren variant wel iets vind hebben.

Hoe dik/ hoog is dik bij een automaat.? Ik vind mijn Breil namelijk al behoorlijk dik

Is het vervangen van zo’n uurwerk heel prijzig? Gewoon even ter referentie. Dan weet ik welke risicos ik op de hals haal.

En het is een hele oude Breil🙈. 2010 komt ie uit. Geen idee of dat vergelijkbaar is aan nu.

Budget oprekken, classic :slight_smile:
Als je ook nog houd van de dopamine kan je altijd kijken op Catawiki. Daar heb ik mijn “boyfriend style” tissot vandaan. Het enige horloge dat ik ooit heb gehad waarvan ik ook vergeet dat ik hem om heb:

Ik ben zelf wel heel erg fan van seiko maar dat is een familie dingetje denk ik. Als je liever wil dat ik de komende uren een zoektocht aan ga en je foto’s ga sturen tot we de juiste hebben dan ben ik er! Obsessief zoeken naar horloges doe ik toch al 24/7

Misschien ook eens bij Victorinox kijken. Mooi afgewerkte degelijke horloges. Die je vaak met een mooie korting kunt kopen. Bijvoorbeeld deze

1 like

Vind het appart dat je de bovengenoemde merken als duurzaam beschouwd. Wat deze merken ook adverteren, het zijn zijn allemaal in China gemaakte “plakmerken” de meest on duurzaamste horloges die je kunt aanschaffen. Als dit nog niet bekend is bij jou dat raad ik je aan om eens in te lezen.

Daar boven op betaal je echt een hoofdprijs voor niet zo heel veel soeps.

Er is zo veel keuze en zeker met ook een kleurtje te verkrijgen, waar je lang van kan genieten.

1 like

Neeh, automaat is prima. Met het uurwerk kan toch helemaal niks mee gebeuren, sporten/klussen etc kan gewoon normaal ook.
En het wordt wel lekker de gehele dag opgewonden, elk nadeel hep zijn voordeel.

2 likes

Dat verschilt. Voor de 35mm is de automaat 10,9mm dik, de quartz 9,6mm. Lijkt met een ruime millimeter niet zo veel, maar relatief wel ruim 10% verschil. Dat geeft mijn werkgever niet zo snel weg :grimacing:

Weet ik niet. De uurwerken op zich is volgens mij tientjeswerk. Natuurlijk afhankelijk van type en merk.

Leuke suggestie! Victorinox kan best verrassen met hun modellen!

Deze lijkt beetje op de tradition qua klokkast/band overgang. knap modelletje. Ik denk dat ik bij de meeste dames modellen de overgang van klokkast naar band niet zo mooi vind. Er zitten voor mn gevoel vaak extra frutsels aan om terug te komen naar een smaller bandje. Bij dit model is het gefrutseld minimaal, net als bij de PRX en de pr100 34 mm met gouden wijzerplaat…terwijl ik de pr100 34 mm bicolor weer minder vind…maar de pr100 lady small is echt niet mijn ding…te soft.

Catawiki is tweedehands toch? Is dat betrouwbaar?

Gave kat trouwens:)