Alle je wensen…
behalve goud
Pretty sure dat dat model er ook met goud is…
Duurzaam is misschien ook dat ze niet snel stuk gaan, dat je geen batterijen hoeft te vervangen (en een weggooien) etc…maar je hebt wel degelijk goed punt.
Mijn Breil heeft na 13 jaar vind ik toch behoorlijk veel meer duurzaamheidspunten (bijwijze van spreken) dan m’n guess die in 3 jaar stuk ging.
Ik ben er zelf ook blij mee omdat hij simpel is. Past overal bij en omdat mijn smaak iedere 3 kwartier veranderd kan deze altijd mee. Catawiki kan tweedehands zijn, sommige zijn nieuw zoals deze. Als je goed de beschrijving checkt komt dat helemaal goed! Alles wat ik daar heb gekocht kwam altijd met de juiste papieren en documenten.
En dankjewel! De kat heet pita, naar de broodjes
Klopt, is alleen weer duurder.
Maar een duiker met gouden accenten, en niet te achterlijk groot, mag dus ook? Daar kunnen we wel wat mee, daar zijn er wel genoeg van te krijgen.
Stalen band, datum, niet te groot, onder de 400 euro, iets met goud, geen zwarte wijzerplaat.
Kut. We hadden net zo een leuke zoektocht. Komen we toch weer uit op ‘wie weet er een leuke duiker van onder de 400 euro’ uit. Boring
Ik ga daar ook eens kijken. Nadeel is wel dat je ze niet in het echt kunt bekijken maar ik denk dat er ook meer “echte” fotos op staan dan al die gefotoshopte varianten die ik nu tegen kom.
Welk model was dat wat je had?
Geweldige naam! Birmaan gok ik? Heb 3 Maine coons en 1 mco/Ragdoll mix. Waarvan er 1 Wasabi heet.
Naaah niet perse duiker🤣.
Ik ben er wel achter nu dat ik de overgang band/klokkast belangrijk vind kennelijk. En ik heb nu volgens mij een soort duiker light. Maar meek ook dat ik de wat oversized dressier horloges ook mooi vind.
En met dun ding bedoelde ik denk ik dun bandje/smalle klokkast . Ik leer veel hier.
oke hou je vast: Tissot - Tradition - t063.409.11.058.00
Ik vind de foto’s tot nu toe 100/100 overeenkomen met de werkelijkheid. Eigenlijk is dat 3/3 maargoed…
Haar paspoort zegt ragdoll maar dat kan niet anders dan een leugen zijn met haar korte haren wij vermoeden dus een stiekeme mix tussen ragdoll en birmaan. Wasabi is ook fantastisch! Ze is een boef en heeft FIV opgelopen toen ze op een dag besloot te ontsnappen en zwanger te worden bij de vorige eigenaar, dus tot we een andere rescue met FIV tegenkomen is zij in dr uppie
Je zou bijna denken dat ik een kenner ben .
Ik vind deze erg mooi. Baal er wel lichtelijk van datie niet in het goud is 🫤. Moet zeggen datie zo op jouw foto’s ook ngo wel meer eruit springt dan op de fotos op de website van Tissot zelf. Hoe dat zo vertekenen kan.
Ons huis is echt een fort, met sluis bij de voordeur, netten over de tuin. Ik wilde absoluut geen risico lopen . Maar dat is ook omdat ze absurd groot zijn, en 1 rood. Dus heb al eens mensen gehad die dachten dat ik een vos of kleine leeuw in de tuin had.
Als ze korthaar heeft zou ik eerder zeggen Siamees. Birmaan is vaak langharig en kortharig gen is dominant. En balen van de FIV, wel een verstandige keuze.
Als ik alles zo lees, dan komt de PRX toch wel steeds weer terug haha. De Quartz is dan iets boven je budget, maar de automaat echt flink.
Dan zal je je af moeten vragen of een automaat nou meerwaarde voor je heeft met het budget wat je eigenlijk in gedachte had. Veel mensen hier op het forum zullen direct zeggen om voor een automaat te gaan, want dat heeft een ziel. Een quartz niet haha.
Zonder gekkigheid, de automaat heeft wel wat leukere feitjes. Je hebt een open achterkant, dus je ziet het uurwerk zitten en werken. De seconde wijzer zie je niet tikken per seconde, maar 6 keer tikken per seconden. Dat resulteert dat de secondewijzer meer glijdt dan tikt.
Het is al geschreven, maar als de PRX leeg is na 80 uur niet dragen, dan kun je hem ook opwinden door aan de kroon te draaien. Als het je enige horloge is en je draagt het dagelijks, dan zal die echter niet snel leeg zijn.
Is bovenstaande het je waard om voor een automaat te gaan? De meesten zullen ja zeggen, maar vergeet niet dat je hier op een horlogeforum zit en we allemaal horlogegekkies zijn
Als iets duurder is moet het beter tegen een stootje kunnen. Is wel gedeeltelijk waar, maar tegen flinke stoten kunnen ze niet echt. Ik liet laatst per ongeluk mijn Omega Speedmaster vallen (kost ongeveer het 15-voudige), maar toen was er ook wel iets wat niet lekker werkte en moest die gerepareerd worden
Maar met een wat goedkoper automatische Seiko buts ik ook heel wat af en werkt nog steeds prima!
De bandaanzet vind je dus ook mooier bij de PRX en je hebt een 35mm die nu prima staat. Dan zou ik zowel de 40mm als de 35mm gaan passen. De bandaanzet zorgt er namelijk voor dat het horloge iets groter draagt. Ook wel de spanwijdte of lug to lug. Die is bij de PRX wat groter dan bij andere horloges met hetzelfde formaat. Ook dan geldt weer, ga lekker naar een winkel om te passen. Pas dan ook de Quartz en de automaat. In cijfers is het verschil in de dikte niet veel, maar op de pols voelt het anders.
Zo kun je echt van alles afwegen en ervaar je gelijk of een automaat meerwaarde voor je heeft.
Die laatste is fantastisch maar iets met budget maar zie wel dat dit 38 mm is op de website. Denk dat dat ook nog wel zou staan. En de bovenste heeft ook wat. Alleen wel wat meer 13 in dozijn voor mijn gevoel. Heeft wel lekkere kleuren combi. En stevig bandje.
Misschien is dat ook wel, dat 13 in dozijn gevoel omdat ik nu iets vergelijkbaars om heb. En dit staat me wel, staat alleen iets minder op chiquere aangelegenheden.
Heb niet het gehele topic letter voor letter doorgenomen, maar ga eens serieus kijken naar de sk5 rosé goud. Volgens mij zit je dan aardig goed wat betreft je wensen
Heb een zaak gevonden die 'm heeft, in de buurt. Maar die heeft weer alleen de 35mm. Winkel paar snelweg afslagen verderop heeft beiden zie ik.
Merk wel dat als je meerdere horloges wilt uitproberen je bijna per horloge weer naar een andere winkel moet .
De tradition blijf toch ook hangen. Maar inderdaad. Heb nu wel 495 als max🤣. Maar dan moet het wel echt de moeite waard zijn.
Wat betreft automaat van de PRX…denk iets te “duur” voor wat ik er als leek uithaal. Al vind ik het idee van een automaat an sich niet zo verkeerd meer.
Je weet dat er straks iemand een volgouden Rolex GMT gaat voorstellen nu.
Die is er ook in bicolor. Vind wel de wijzerplaat wat saaier:
$240 dollar bij jomashop
Je hoeft geen pro te zijn om mooie spulletjes te kunnen waarderen toch Daarbij, de kwaliteit van de PRX is in algemeen goed aangeschreven. Het neemt ook wat af, maar het model was mega populair bij de release. Zo’n dergelijk horloge is een maandje extra sparen best waard.
welcome to the rabbit hole
ons enthousiasme werkt aanstekelijk hahaha.
Sowieso de automaat bekijken is al leuk, ongeacht je voor jezelf weet dat het hem niet gaat worden door de prijs. Je kan wel de verschillen even zien…. Maar…
Daar ben ik het wel mee eens. Zeker als het je enige horloge gaat worden (tenminste dat is het plan ) en je vind de automaat ook echt leuker, dan zeker even doorsparen.
Dan zou ik zeker daar even langs gaan. Wij vinden de weg naar het horloge toe, dus vooronderzoek zoals jij nu doet, reviews kijken, paar keer passen (en eventueel jagen als een horloge moeilijk verkrijgbaar is) net zo leuk als het horloge uiteindelijk bezitten. Misschien nog wel leuker hahaha. Want: het bezitten van de zaak is het einde vermaak
Als je in de winkel die verder weg zit ook nog eens heel leuk geholpen wordt, dan zijn dat extra bonuspunten. Voor een PRX een beetje overbodig, maar voor je eigen winkelervaring wel belangrijk: buy the seller
Misschien eens kijken bij Baltic HMS (net over budget, maar hey, zeker doenbaar)
Geen Sapphire
50m WR
De rest voldoet, zeker als je een allrounder wilt die net wat ander is met gouden accenten
Ahhhhh… Kijk. Motorische problemen zijn naar. Dan heb ik niks gezegd. Onhandig is misschien makkelijker uit te leggen, maar kan ook “doe dat dan ook niet, man” achtige reacties oproepen. Hoe dan ook jammer dat te horen, het lijkt me moeilijk.
Als die eerste iets is wat je mooi vindt, en het past bij je budget, waarom koop je 'm dan niet gewoon? Er is niks mis met een Prisma.
Maar mocht je nog betaalbare dingen zoeken die er wat anders uit zien:
Kijk eens bij Brew. Die zijn ook super cool, en betaalbaar. De Retrograph, bijvoorbeeld:
CASE DIAMETER: 38MM x 41.5MM
CASE THICKNESS: 10.4MM
LUG WIDTH: 22MM
CRYSTAL: SAPPHIRE GLASS
CASE MATERIAL: STAINLESS STEEL 316L
CASEBACK: STAINLESS STEEL 316L
STRAP: 22MM, DARK BLUE LEATHER, QUICK RELEASE
DIAL: MATTE BLUE, SILVER SUBDIALS
WATER RESISTANCE: 5ATM (50 METERS)
MOVEMENT: HYBRID MECA-QUARTZ CHRONOGRAPH
Da’s een Seiko meca-quartz chronograaf, die zijn bom-proof. En hij heeft saffier, is niet te groot en is redelijk waterdicht.
Mee eens… Maar het heeft iets wat blijft hangen in mijn hoofd ofzo. Qua uitstraling. Misschien beetje no nonsense maar wel degelijk stoer ofzo? Stoer is misschien niet het goede woord. Er straalt well iets van uit. Kan het wel waarderen.