Door de bomen het bos niet meer zien

Ik vind die laatste Brew wel erg leuk!

1 like

Herkenbaar :rofl:. Maar ik doe ook gewoon graag m’n vooronderzoek. Ook 400-500 euro is een flink bedrag. Het is geen bloempot waarvan je zo een andere kan halen als het toch niet helemaal bevalt :grimacing:. En ik wil niet straks spijt hebben

1 like

Al op Youtube gekeken? Reviewers moet je tegenwoordig ook met een korreltje zout nemen, omdat ze semi-commercieel te werk gaan, maar het is al leuk om filmpjes te kijken van de betere reviewers om naar de lekkere beelden te kijken :joy:

Helemaal mee eens!
… :thinking: alhoewel er best bloempotten zijn voor dit bedrag… maar daar ben ik niet thuis :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik doelde wel op de quartz hoor. Die is met 500 euro net wat minder extra dan de 900 voor de automaat :point_up:

1 like

Ben er aan gewend. Meestal is ā€œonhandigā€ afdoende maar misschien niet op een horloge forum waar het toch invloed heeft op de keuze die je maakt🤣.

Ik kan geen enkele winkel vinden. Hun website heeft dealers staan die al jaren geen prisma verkopen :rofl: (heb gebeld). En de kleuren goud op hun website zijn zo all over de place dat ik het toch wel wil zien.

Naar nu ik m weer zie vind ik m wel mooier qua klokkast/band overgang dan de Tissot pr100. Alleen issie met 28 mm denk ik toch te klein.

Ok… even twee filmpjes dan haha. Pure eye candy :grin:

De automaat:

En de Quartz:

Oh oeps… mijn excuses :blush:

1 like

No need. De automaat is namelijk wel de mooiere!

1 like

Nu in de wijzerplaat zie vind ik het helemaal niet zo erg dat ze duurder zijn🤣.

Heb nu wel ook een cata wiki achtige foto van de PRX zilver groen gezien. Is ook niet verkeerd. Mist wel goud. Maar niet verkeerd :thinking: mooie kleur groen.

1 like

Deze staat in het blauw te koop voor hetzelfde geld als je voor een nieuwe quartz zou betalen. Geen goud en misschien niet de kleur die je bedoelt, maar toch

https://www.horlogeforum.nl/t/tissot-prx-powermatic-80-ice-blue/482003

2 likes

Op zich ook niet verkeerd. Het rode heeft ook wel wat. Misschien dat hij te groot is maar daar moet ik naar kijken

En ik heb toch ook nog even naar de Seiko 5 sport gekeken. Er is er een in rose goud.

Vind alleen wel binnen 5 minuten onder hetzelfde artikelnummer/referentie verschillende kleurnuances :see_no_evil:

2 likes

Hahaha je moet inderdaad van het wafelpatroon houden. Ik vind het wel gaaf, omdat het meer diepte geeft in de wijzerplaat. De andere kleuren krijgen ook een soort sunburst effect, maar ik weet niet of dat bij de gouden ook zo is. Maar ik kan me goed voorstellen dat een wafelpatroon ook als heel druk gezien wordt.

Wat wel weer mooi is, is de omlijning bij het datumvensterje. Dat mist de Quartz weer. Het zijn allemaal kleine details die het verschil kunnen maken :sweat_smile:

Dat zie je wel vaker. Het heeft voornamelijk te maken met de lichtomstandigheden. De rendering van Seiko zelf vind ik verschrikkelijk! Die representeert het horloge erg slecht hahaha.

1 like

Citizen EO2023-00A?

259 euro. Ecodrive, kleurtje, beetje goud, watergedoe, datum, stevig, niet zo zeikerig. 37 mm

3 likes

Eco drive is ook wel erg fijn!
@nht210 dat houdt in dat je horloge powered is door licht. Zowel kunst- als zonlicht (zonlicht zorgt er wel voor dat je horloge sneller is opgeladen).

Ben er inderdaad al paar x bij stil gaan staan. Maar weet het niet geheel wat betreft de band. In het verleden had ik sterk de neiging die band te strak aan te trekken (toch nog even gaatje strakker etc). (Heb er als kind een gehad).

Maar deze heeft wel iets.

Moet ik niet mn mouwen over mijn horloge trekken :rofl:. Wist niet eens dat dit kon joh :scream:.

1 like

Hahaha valt wel mee hoor. Maar het is een mooi systeem. Ik heb er eentje gekocht 2008. Een collega heeft hem overgenomen, maar hij loopt nog steeds als een zonnetje.

@FransT ik vind het een mooi charmant horloge.

Ok, laatste inbreng hier vandaag, ik heb zelf nog horloges om uit te kiezen :sweat_smile:

Weer een Tissot… Quartz, 36mm, sportief, 100m waterproof, bicolor met rose goud, parelmoer wijzerplaat Ć©n steentjes, een PRC100 sport. Tadaa:

Wat wil je nog meer? Waarschijnlijk een lagere prijs want hij schurkt tegen de €600 aan…

Cool :ok_hand:

2 likes

https://watchcoreinc.com/products/deep-blue-lizzy-blue-diver-quartz-ladies-watch-lizbluerosepinkmop13

Op staal dan. Maar dan ff anders.

• "zwem"waterdicht (ik vergeet dat ik hem om heb)
  • Stevig, niet fragiel of breekbaar
  • Schakelband
  • Ik neig naar goudkleurig
  • Datumaangever
  • ā€œBoyfriendā€ achtig (grote klokkast, stevige band)
  • Liefst onder de 400 euro.
  • No fuzz met aandraaien etc
  • Saffierglas lijkt me slim, gezien de onhandigheid

Dus. Ofzo.

1 like

Absurd.

De geel gouden bicolor variant is 475/495 euro en rose goud spontaan 100 euro duurder :scream:.

1 like