Nice! Kende dit merk nog niet. Zal even kijken
Hmmja maar volgens mij zijn er 2 afmetingen, let daar ook op! En misschien ene met steentjes, andere misschien zonder - waarbij ik overigens geen idee heb of het echte diamantjes zijn. Ze zijn erg klein, het kan.
Dat is Tissot
De gouden PRX is ook duurder terwijl de stalen versies €395 kosten. Heeft ongetwijfeld te maken met de coating
Was me ook al opgevallen maar ergens vond ik dat nog niet geheel onlogisch ofzo? Terwijl dit zijn 2 verschillende tinten goud🤷?
Seiko renders zijn kut. Ga altijd kijken of je een video vindt.
Ja, doe dat dan ook niet.
De 40mm PRX is heel erg fors. Ik zou TS altijd de 35mm aanraden.
Eens. M’n vrouw loopt met een 42mm Samsung unit en dat oogt niet bijzonder fraai. Maar gezien
dacht ik dat ze een nette 40mm misschien wel kan pullen
- Sapphire
- 50 m WR
- MOP dial
- Bandenslet
- Sub €400
- Wel “slechts” 32mm
Anderzijds een variant van 42mm
Ik ben langer en zwaarder dan de gemiddelde man in Nederland, en ik kan die 40mm versie al niet hebben.
Dat is correct.
Mij interessert het dan ook geen zier hoe lang @nht210 is… Wat is je polsmaat eigenlijk, in cm? De mijne is 18,5cm met een platte pols, en voor mij is de 40mm PRX echt te groot. w
You get what you pay for. Het is allemaal prima, maar erg basaal spul. Ik zou het niet doen als ik jou was, saffier is vaak ver te zoeken.
Een mooie maat.
Diezelfde Tissot ziet er in 42mm gewoon uit als een satteliet-schotel.
Maakt niet uit. Hier ook een ICT baan (pre-sales, thuiswerkend), en nooit problemen met opladen.
Los van de 35mm doorsnee moet je ook kijken naar de lug to lug lengte van het hele vehikel. Een 36mm Nomos Club Campus is prachtig, maar dankzij de langere lug to lug vrij aanwezig.
A propos kleurtjes en een mooi horloge met saffier en goede waterdichtheid:
Deze Farer bestaat in 36mm. In heul veul kleurtjes.
Maar ook de wat goedkopere driehanders zijn er in 36
en 39,5mm
Da’s nog steeds een verdubbeling van je budget, maar kleur is kleur.
Deze Nomos is qua prijs ook wat hoger gegrepen, maar ook Nomos doet aan leuke kleurschema’s voor 36mm horloges.
Zo bestaat de Metro 33:
Weer met lange lugs, ook al zijn het wire lugs, en dus met een all dial ontwerp goed aanwezig.
En is daar de Tetra:
Allemaal ver boven budget, uiteraard. Maar het is maar om aan te geven dat er vele vormen van horloges bestaan. De vierkante ogen bijvoorbeeld veel groter dan je zou vermoeden. Een 35mm Santos in het vierkant oogt eerder als een 39 a 40mm rond horloge.
Staat bij mij nog steeds op de short list Ook in het oranje en 36mm! Ik heb 18cm ronde polsen. De 38mm was iets te groot vond ik, maar de 36mm was
Ik heb even zitten hannesen met meten want kon alleen een duimstok vinden dus heb met een touwtje gemeten maar ik heb dan natuurlijk maar 1 hand beschikbaar het lijkt op 16.5 cm. Valt me eigenlijk nog alles mee…maar goed er zit wel een normaal proportie (geen supermodel) lijf aan vast a 180cm dus een super dun ding past nog steeds niet
Kennelijk zorgt het bijna 24/7 dragen van een horloge voor een deuk in je pols. De andere pols is flink groter.
Hier moet ik nog even wat meer over lezen. Als dat de afstand tussen de twee “klokpootjes” is dan heb ik liever breder dan smaller. Moet wel beetje degelijk matchen. Niet zo’n schotel aan een iel bandje.
Als dat het niet is. Moet ik helemaal even gaan googelen .
Geldt dat ook voor Invicta? Hoor daar ook wisselende verhalen over:grimacing:. Hoop niet dat ik nu een rel start .
Lug 2 Lug is een heel belangrijke maat.
Dit is het ene uiteinde van de “pootjes” naar het uiterste.
De maten (35mm - 40mm etc) slaan enkel en alleen op de diameter van het ronde deel.
De lug 2 lug laat iets meer schijnen over hoe het horloge echt draagt.
Ik draag bij voorkeur geen grotere horloges dan 40mm.
Echter mijn Kamasu van 42mm is een droom, omdat de lugs relatief klein zijn.
Kamasu: 42mm met een lug 2 lug van 46mm
Oris PD: 40mm met een lug 2 lug van 48mm
Waarbij mijn Kamasu soms kleiner lijkt dan de Oris, desondanks dat de Kamasu 42mm is
Haha, waarschijnlijk draag je je horloge ook aan je niet dominante hand/pols. Mijn dominante hand/pols is ook dikker… euh gespierder
Lug to lug is inderdaad de afstand van het ene pootje op de 12 uur kant naar het andere pootje op de 6 uur kant. Je kan dus een kleine kast hebben, met een grote lug to lug afstand. Om even een voorbeeld te noemen.:
Die oranje Nomos die Fate als afbeelding heeft staan is 36mm. Normaal gesproken is dat vrij klein voor mijn pols, maar door die lange lug to lug, draagt het horloge groter.
Andersom kan ook: In veel gevallen is een 42mm kast voor mijn 18cm pols te groot, maar als daarbij de lug to lug klein/kort is, dan kan een 42mm kast prima.
In de praktijk geldt een beetje dat de lug to lug in ieder geval nooit langer moet zijn dan de breedte van je pols, want dan gaat het er echt niet meer uitzien.
Euh… vaak grote kasten met lange lug to lug. Ook vaak erg opzichtig, het kan ook over de the top.
Subtiel zijn ze vaak niet en dan druk ik me voorzichtig uit haha. Maar goed, als je het leuk vind, waarom niet?
Op zich zou ik mij niet zoveel aantrekken van wat mensen zeggen, zolang jij blij bent met je horloge.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die echt staren naar je horloge en je daar stil over oordelen.
Tenzij ze lid zijn van dit forum, maar dit is toch een grote minderheid.
Kwaliteit kan ik zelf niet over oordelen, maar hoor er niet extreem veel klachten over, gezien de prijs.
Als er dan wel een probleem zou zijn met een INVICTA ben je de klos.
Dienst-na-verkoop is blijkbaar onbestaand
Toch maar goed dat je t uitlegt want ik dacht dat je het hart over pootjes over de 3-9 kant🤣.
Hoe meet je dat op een bol staande klok? Heb de antieke duimstok er wel naast gelegd maar het ding niet plat:see_no_evil:
De afstand die je kan meten ligt binnen de lijntjes.
Doordat de duimstok lager ligt en niet direct tegen de lugs aan, krijg je een iets vertekend beeld, dus je kan je duimstok beter op deze manier houden.
De pootjes van 3 naar 9, dus daar waar de band tussen de pootjes geplaatst is, noemen we de lug breedte Deze is weer belangrijk om te weten als je eens een keer een ander bandje voor je horloge wilt kopen.
Laten we die weg nog maar even niet in slaan, want qua bandjes kun je ook helemaal los gaan
Jouw aversie tegen grotere diameters is dan ook geen fysiek probleem maar vooral een psychisch puntje. Maar mensen schijnen er prima mee te leven, dus wat maakt het uit
Ik las “sate schotel” en nu heb ik trek.
check!
Nu heeft je Breil een soort van een integraded bracelet. De eerste link die tussen de lugs bevestigd is, is een male end link als ik het zo bekijk. Doordat deze links aan beide kanten niet kunnen bewegen, is de totale breedte iets groter dan de gemeten 40mm. Ik denk iets van 48mm misschien? Dat is overigens een hele mooie L2L maat.
Oh nee hoor! Mijn horloge wordt standaard geleverd op stalen band, wat erg mooi is:
Maar ik knal er regelmatig een andere band op:
Zo krijgt je horloge weer een heel andere look
Maar inderdaad… ga uit zelfbescherming nog maar niet kijken naar andere bandjes
Zo moet je bijvoorbeeld niet naar de bandjes van Delugs kijken voor de PRX, want die staan te leuk!