Door de bomen het bos niet meer zien

Nu heb ik gezien dat de lug to lug van de PRX 35 mm quartz 39 mm maar dat die net als de Breil iets groter draagt (men zegt 44?).
Dus die zou dan vergelijkbaar “ogen” aan de Breil toch?

(Dan kan ik het ook beetje berekenen voor ander horloges…doelloos de stad in voor kleding vind ik prima maar voor horloges ga ik liefst gericht shoppen denk ik).

Fabrikanten geven deze maat trouwens volgens mij niet mee :see_no_evil:

1 like

Want? Das standaard? Of in verhouding? Of afwijkend? Of gewoon mooi als ik opinie mooi🤣

1 like

Yes het klopt dat door de integrated bracelet de 35mm iets groter draagt. Of het vergelijkbaar is met de Breil, qua maatvoering verwacht ik wel.

Hahaha dit dus :wink: Kleiner mag voor mijn pols, maar liever niet groter.

Dan is de citizen tsuyosa te groot want die is al 40mm diameter + 45 mm L2L (exclusief eventuele extra mm omdat het integrated bracelet is).

Kan je deze maten ook ergens uitvogelen met de fabrikant data of ben je dan afhankelijk van blogs etc?

Gewoon nog wat uit de oude doos, kosten geen drol en zit toch wel wat leuks tussen, vond ik dan

Zitten wel een paar vintage tussen, die zijn meestal wat minder robuust en niet duur, is ook beter voor het milieu om her te gebruiken :crazy_face:

En lomp doen kan ik ook

Das dan wel naar verschillende verbouwingen en 25 jaar oud :relaxed:

Wat vind je van de Scurfa Top Side Crew ?

Kekke kleurtjes en dito bandjes … Scurfa heeft er als accesoire ook een stalen schakelband bij.
Het is eigenlijk een duiker maar dan zonder de draaibare bezel.

Iemand tipte me nog op een Seiko presage. Dan wel niet goud. Maar ergens op een topic hier las ik iets over dat ze dan gaan stilstaan en aangeslingerd moeten worden (en dat de partner at dan doet). Is dat dan omdatie niet dagelijks gedragen word? Is dat aanslingeren zo lastig?

Deze voldoet ook aan de meeste wensen denk ik. 37mm goed waterdicht en extreem schokbestendig. Genoeg geld over om er ook een nette leren of rubberen band bij te kopen waardoor hij er in een keer een stuk gekleder uitziet.

Bij de spes zie je vaak wel de maten, maar die zeggen in de praktijk toch niet altijd alles. Het beste is om toch altijd te passen en kijken hoe het op de pols ligt. In welke gedeelte van het land woon je? We kunnen uiteraard in je omgeving best wat goede AD’s vinden die een breed assortiment heeft. Ga lekker zitten en pas het een en ander. Een goede AD vind dit helemaal prima en begrijpt ook dat je niet direct over gaat tot aankoop, maar je het even wilt laten bezinken. Een goede AD laat je vaak ook niet één horloge passen waar je voor komt, maar legt ook wat andere horloges voor je neer, zo is mijn ervaring. Het zal in ieder geval een leuke ervaring zijn.

Dat zal waarschijnlijk een Seiko zijn met 7S26 uurwerk er in. Die kun je niet opwinden door aan de kroon te draaien, maar moet je inderdaad aanslingeren door het horloge heen en weer te schudden, zodat de rotor gaat draaien. Dit noemen ze ook wel de Seiko Shuffle. Een moderne Seiko Presage zal dat niet meer hebben. In de prijs waar jij naar kijkt zal het een 4R35 uur werk zijn en die kun je gewoon opwinden door aan de kroon te draaien, mocht deze helemaal leeg zijn. Een 4R35 uur werk zal ook niet snel leeg zijn hoor, dus je hoeft niet bang te zijn dat je iedere ochtend je horloge hoeft op te winden.

Ten westen de A2 bij Utrecht. Op zich redelijk centraal. Bouwman in Culemborg heeft beiden prx’en. Dus dat scheelt, das niet zo extreem ver.

Wat zijn AD’s?

Ben ik sowieso niet bang voor want ik slaap er vaak ook mee🙈.

Zie nu wel dat die geen saffier glas hebben.

Authorized Dealers, oftewel juweliers/juweliershuizen die het merk officieel mogen verkopen.

Ooooh dat is lekker centraal! Bouman heeft ook lekker veel in je gezochte prijscategorie, dus zeker een bezoekje waard!

Klopt, maar het is best stevig! Seiko heeft Hardlex. Dat zit tussen mineraal glas en saffier glas in. Voordeel is ook dat als je er per ongeluk echt hard mee stoot, dan zal er een scheur in zitten. Terwijl als je saffier flink hard stoot, je duizenden scherven kan hebben. Jep, ook saffier is niet onverwoestbaar, maar je moet dan wel heel hard je best doen haha.

Geen idee of je deze te girly en te klein vind, maar ik vind het best wel wat hebben:

Een Presage moet je ook even in het echt zien. Zowel onder kunstlicht, als natuurlijk licht. De wijzerplaat is echt prachtig en erg levendig! Het logo en de markeringen zijn opgelegd zodat het nog meer diepte krijgt. Ik heb hem zelf in het blauw gehad en vond het in de prijscategorie tot €500 de mooiste wijzerplaat hebben die ik heb gehad.

2 likes

Als je beiden in de consultancy werkt dan is Utrecht wel by far een van de betere keuzes🤣.
Hoop er wel beetje vlot uit te zijn en niet na bouwman nog 8 winkels af te willen/hoeven :see_no_evil:. Meer omdat ik graag afscheid van die Breil wil nemen.

Ik heb geen idee wat ik er nu in heb zitten. Mij is gezegd dat het “sterker dan standaard horloge glas” was. Dit is het tweede glaasje. Nu zo’n 7 jaar oud denk ik. En ik heb wel een buts in de zijkant van het glas geslagen geloof ik.

Deze had ik inderdaad gezien. Geen goud maar iets triggerde mn oog om verder te kijken. Volgens mij had bouwman hem ook dus dat scheelt weer :slight_smile:

Dan zeker leuk om eens te bekijken! 34mm klinkt klein, maar doordat de kast geen bezel heeft kan het wat groter ogen. Wie weet ligt het fantastisch op je pols!

Nou.

Ik heb even een lijstje gemaakt zodat ik zelf ook nog weet wat ik wilde passen/bekijken :rofl:

Tissot prx 35 mm gold

Tissot prx 40 mm gold

Tissot PR100 bicolor rose sports chic zwarte plaat (T101.910.22.061.00 )

Tissot PR100 bicolor geelgoud sports chic witte plaat (T101.910.22.111.00)

Seiko presage cocktail time lady pink

Misschien passen:
Prx zilver met groen
Seiko presage cocktail time groen

Ik kijk nog naar de Tissot tradition gents

Als ik daar niet uit kom rijdt ik eens naar den Bosch voor dat roze duikhorloge :see_no_evil:

3 likes

Dat is een mooi lijstje! Alvast veel plezier met passen!

1 like

Na deze post ben je wel semi verplicht om een NA post aan te maken.

Ik kijk er alvast naar uit en veel pas plezier!

2 likes

Ik ben een beetje vlug door het topic gelopen dus misschien heb ik het wel gemist.
Maar ik begrijp werkelijk niet dat niemand met invicta is komen aanzetten.
Als er één merk is die heeft wat je zoekt zijn zij het wel.

Oh ja, en als je wapperarmen hebt hoef je nooit bang te zijn dat een automaat stilvalt.
Die leg je dan altijd geheel opgewonden op je nachtkastje.

2 likes

Wat zeg jij nou weer? :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar even zonder gekheid: Tissot PRX Gold zou mijn keuze zijn.

1 like

Bij Van Baal in Nijmegen kan je wellicht wel die 95.- eraf lullen. Leuke winkel, een bezoek waard.

1 like

Hij is wel echt mooi… ik moet van het voorjaar sowieso regelmatig in Nijmegen zijn voor bruiloft dus hij gaat sowieso op het lijstje. Als ik nu de knoop niet doorhak dan weet ik dan waar ik moet zijn.

1 like