Door de bomen het bos niet meer zien

Horloges worden over het algemeen aan de niet dominante hand gedragen. Die hele arm zou groter kunnen zijn als je geen halve ambidexter bent of traint op symmetrie.

Nee, de volledige afstand van punt tot punt.

:rofl:

Dönerschotel is lekkerder, maar de varkenssaté van de lokale Chinees behoeft dan weer geen schotel. Nom nom nom.

Kijk eens bij OriĂ«nt. Die heeft nogal wat “kleurrijke” horloges voor zeer betaalbare prijzen.
Gewoon als voorbeeld: Orient Horloges kopen ‱ Gratis levering ‱ Horloge.nl

Of scroll eens door het “OriĂ«nt only” topic op dit forum.

En ook: Waiting is part of the ownership -John Mayer

Is dat bij die laatste foto een Artem? Staat hem echt super!

Je hebt een horlogedoos nodig. Niet weggooien! Het blijven toch een beetje je kinderen :upside_down_face: als je eens ergens heengaat waar je nieuwe aanwinst niet thuishoort dan kun je altijd je Breil nog een keer aandoen. Bijvoorbeeld een festival onder een brug in de modder ofzo.
Wij noemen dat een beater. (Eentje die het niet perseé hoeft te overleven, maar dat toch keer op keer doet.)

Zal denk ik te groot voor je zijn. Ik heb een 40 mm en ik vind deze voor mijn pols al aan de grote kant. En qua maat zit ik aan de bredere kant van het spectrum.

NA staat voor nieuwe aanwinst. Eigenlijk een gebruik voor leden die een nieuw horloge kopen. De weg ernaartoe het waarom en hoe je tot je besluit bent gekomen, inclusief upclose wristshots :sunglasses:

Deze zin moest ik even twee keer lezen en ventileren omdat ik altijd denk in plaatjes. Ik dacht aan de wapperarmen ipv de automaat :joy:

@Jurk

Stripwaardig! :sweat_smile:

Zoals John Mayer ooit in een horloge gerelateerd interview met Ed Sheeran al zei: ‘the wait is part of the ownership’

Cirkel rond.

Nee maar zonder gekkigheid. Ik vind het bewonderenswaardig dat je eigenlijk al alle facetten van dit forum goed gebruikt. Ik zag een stukje ‘budget oprekken’ de aanloop ernaartoe. Het ontdekken van automaten. En nu het doorhakken van knopen. Welkom in dit konijnenhol.

Ik denk dat alles wat er nog toe te voegen was al is vermeld.
Ik heb recentelijk voor mijn moeder zo’n Tissot 2tone pr100 gekocht met parelmoer wijzerplaat. Maar dan met geelgoud kleur ipv rosegoud. Ze is er dol gelukkig mee. Ik zie zelf dan wel wat kleine minpuntjes aan dat horloge ten opzichte van bijv de prx 35 mm, maar mijn moeder vindt dit model gewoon leuker.

Wie ben ik dan
 Het oogt in ieder geval ontzettend mooi op haar pols.

Ik wens je in ieder geval nog veel succes met de zoektocht. Het is een vermakelijk en informatief topic om te lezen en ook ik verwacht een NA topic.

En voor de rest, doe alsof je thuis bent. Je hebt er zo een nieuwe hobby bij als je niet uit kijkt.

4 likes

Jep klopt!

Oeh en daar ben ik zo slecht in hahaha. Als ik horloges kan ophalen dan doe ik dat. Moet het verzonden worden, dan bivakkeer ik met een slaapzak bij de voordeur en F5 ik me helemaal suf op de track and trace pagina :rofl:

1 like

Suggestie
https://www.horlogeforum.nl/t/bulova-precisionist-97b214-goud/480072

1 like

Een kleine kanttekening .Ik weet nu niet welke van de voorgestelde horloges in dept goudkleurig zijn;
maar voor een zelfverklaard uitbundig bewegend persoon vraag ik me af of er niet een horloge moet gezocht dat wat minder krasgevoelig is.Of althans waar krasjes langer onopvallend blijven.Op een
goudkleurig horloge is iedere kras snel zichtbaar als een witte streep,wat snel een gedateerd aspect
geeft. :thinking:

Er zit er maar 1 volledig goud tussen. De PRX. Ik sla met name met het glas ergens tegenaan maar zal het in het achterhoofd houden zaterdag.

1 like

Ik heb 'm sinds 12:30 om en het was om 15:20 al raak​:rofl: terwijl ik zelf nog dacht "eigenlijk gaat het de laatste tijd wel goed":see_no_evil: maar de nieuwe aanwinst heeft de ontmoeting met de deurpost weten te overleven.

2 likes