Door een 'sponsor' komt een grail. Maar welk model Nomos?

Hallo iedereen.

Door een onverwachte mail van een familielid komt dan toch echt een horloge wat ik al een tijd op mijn lijst heb staan en haalbaar is qua prijs over een paar maanden binnen handbereik. Laat ik zeggen dat ik pakweg de helft gesponsord krijg.

IT IS COMING. :scream:

Ik zal sowieso toch echt eens even moeten gaan passen welke maat nu de juiste voor mij is. Maar waarschijnlijk word t een 35 mm.

Nu wil ik even de collectie door, welke bereikbaar zijn qua prijs.

T gaat mij eigenlijk om twee modellen en vind t ook lastig nu t toch gaat gebeuren wat voor kleur?

  1. De oer Nomos Tangente

  1. De Orion

Of dan toch maar in t zwart?

En wat vinden jullie van de rose? te vrouwelijk? Hier in de 33 mm als ik me niet vergis

En voor een eerste Nomos niet echt een optie. Vind m :grinning: een tikje te sportief qua looks maar wellicht voor ooit erbij.

Wat vinden jullie van de club?

Pfff… Kan t nog amper geloven dat me dit dan toch gaat gebeuren. In ieder geval eerder dan verwacht. Bedankt familielid. :blush:

Excuses als ik beetje te happy over kom, maar ben over the moon… Van vreugde. Eindelijk…Eindelijk. It is coming.

2 likes

Mooi toch :+1:

Ik zou voor de zwarte Orion gaan.

Allereerst: wat geweldig dat onverwacht toch zo’n topper in zicht is! En jouw enthousiasme is juist prachtig!!

Ik zou voor 100% op de Club inzetten: een prachtige Nomos met speelse oranje accenten: super!

Wellicht te groot voor je, gezien je eerdere post, maar deze is ook echt geweldig hoor! (Ben zelf een voorstander van een date-variant)

http://www.nomos-store.com/en/Watches/Model-series/Club/Watches-with-automatic-winding/Club-Automat-Datum-dunkel-sapphire-crystal-back.html

Als je dan toch gedeeltelijk gesponsord wordt…:wink:

Bedankt Igor en Lwd79. :smile:

Een vereiste van mij is dat t met zichtbodem moet zijn en de Club datum is dan net weer wat te duur… Ja ok. Nog geen €100 duurder dan de 35 mm Orion. Maar vind de Orion en Tangente net weer wat dressier dan de Club

Haha. Tsja. Dan word t echt toch een tikkeltje te duur. Ja weet ook niet hoe t me gaat bevallen zonder datum… Zucht keuzes keuzes. Waarom is dat prijsverschil honderden euro’s tussen datum en non datum? En ja ok in dit geval van de club ook nog een automaat maar in zijn algemeenheid

Bedoel Orion 38 mm > €1800
Orion 38 mm datum > €2160

Is dat nu echt zoveel duurder om te ontwikkelen.produceren/in elkaar te zetten?

Aangezien je de SARB065 al hebt zou ik gaan voor een wat sportievere klok. Als het dan Nomos moet zijn, zou ik gaan voor een Club dunkel.

ik zou voor de zwarte gaan. Dressy en sportief tegelijkertijd!

Gefeliciteerd! De club no date zou mijn keuze zijn als ik de hobbel van 38 mm al genomen had :smile:

Steeds datum verzetten is maar gedoe :smile:

Wow, zo’n sponsor zoek ik ook nog. Als het tenminste om een goede/positieve reden is.
In dit geval zou ik voor een Orion met een lichte wijzerplaat gaan

De worldtimer overwogen? Ik weet niet hoe hoog je budget is? http://www.escapementmagazine.com/articles/nomos-glashuette-zurich-worldtimer-true-blue---hands-on-watch-review.html

Zou de nomos tangente nemen. Die blauwe wijzer is mooi detail en denk dat je bij deze veel mogelijkheden van kleuren hebt voor bandje (zwart, bruin, blauwe nato,…)

Ik zou 100% voor de club gaan. Is voor mij soort van ideaal horloge: klassiek maar toch ook n tikje sportief.

Succes met het maken van de keuze!

Gr. Erik

Ik heb de gewone orion en de club. De club is echt veel meer allround, de orion is een echte dresser. Het zijn wel beide toppers. De zwarte orion vind ik ook supermooi, dat zou een mooie middenweg zijn.

Ik stem Orion in zwart!

Maar allemaal vind ik ze mooi. Blijft een sympathiek merk.

Ik zeg Orion in wit, maar de zwarte is ook mooi. Eigenlijk zijn alle Nomos horloges mooi :smiley:

Mij spreekt de witte Orion het meest aan. Succes met je keuze.

Sowieso een hele mooie keuze…!
Persoonlijk zou ik voor de Orion gaan, witte plaat.
Heel simpel en eenvoudig maar daardoor juist zo mooi.

Succes met je keuze.
Pieter.

Zoveel mensen zoveel meningen.

Om je dan nog iets meer te laten twijfelen over je keuze zal ik ook nog even een boon in de pot doen: De witte Tangente. Mooi rustig en veel keuze voor banden.

Snel die zwarte pakken :wink: