Door een 'sponsor' komt een grail. Maar welk model Nomos?

Hemel en aarde bewegen om die limited edition in blauw/rood ergens te vinden. Anders de Ahoi. Gebrek aan waterdichtheid vind ik namelijk wel een probleem.

De witte Orion,of toch maar de zwarte???
Nee toch de witte.
Sterkte met je keuze.

De ahoi atlantik is erg mooi.

1 like

Ik zou voor de club gaan maar dan in de 40mm uitvoering, klassiek en toch sportief. De ahoi atlantik vind ik ook heel mooi.

Wow wat een reacties. Dank jullie wel! :grinning:

@Tommaat. Welke had je als eerste?

Ik vind de Atlantik ook mooi maar budget is toch echt ondanks de sponsoring pakweg ā‚¬1800.

De Atlantik zit daar pakweg nog ā‚¬900 boven. Helaas.

Pfff lastig hoor

Ik had eerst de Club. Die heb ik al een jaar denk ik en was tot voor kort mijn favoriet, nu moet hij die positie delen met de Rolex Explorer. De orion heb ik een paar maandjes en die krijgt toch minder draagtijd. Ik ben zelf ook nooit echt dressy gekleed, misschien is dat een obstakel.

Ik dacht altijd dat een grail een bepaald horloge was, en niet een bepaald merk. Wel mooi voor je dat je zoā€™n pracht kan aanschaffen. Ik zou voor de Orion zwart gaan. Wel vind ik de lugs erg lang. Hierdoor draagt hij vast een stuk groter.

Orion! Heel erg mooi!

Die Orion is over het algemeen gezien
maar een ā€˜fragielā€™ dingetjeā€¦
Groot dragen is een heel gezegdeā€¦:wink:

Ik vind de rose altijd wel fraai.:slight_smile:ļø:ok_hand:t2:

By far de witte Orion, schitterende klok.

1 like

Doe mij maar de Nomos Tangenteā€¦niets meer aan doenā€¦ :blush:

1 like

Moeilijke keuzen uit zo veel mooisā€¦ Tagente en Club zijn beide toppersā€¦ Club iets aparter, maar de Tangente is dressier wat mij betreft.

Tangente!

Jullie maken het mij moeilijk, :grinning:

Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik de Ahoi en dan met name de Atlantik ook erg mooi vind maar ik denk dat ik tegen een aantal dingen aan loop.

  1. Is sowieso de prijs. Way above budget
  2. Ik vermoed te groot. Volgens mij 40 mm en met die lugsā€¦ (Of zijn de lugs wat korter tov Orion of Tangente)
  3. (Was even t derde puntje vergeten) Volgens mij een stuk minder dressy, of is de Ahoi ook goed te doen van kantoor naar feestje? Is het niet een meer zomers horloge? Een duiker zonder de bad ass/bezel uitstraling die de meeste duikers hebben (Seiko Monster, Oris Aquis ect)

Is het trouwens een rare vraag om bij zo een (voor mij een dure) aankoop aan de juwelier te vragen of wat aan de prijs te doen valt? En zijn ze hier in de regel sympathiek in?

En zo ja wat is redelijk om te vragen? 5%? Meer?

Toen ik nog veel bij juweliers kocht, vroeg ik altijd 15%. Waren horloges in de 2K klasse. Als ik het niet kreeg, ging ik naar een ander. Nu koop ik veelal via Internet, en goedkopere horloges. Dus dat zit er nu niet meer in.

Een Tangente of een Metro vind ik de mooiste horloges van Nomos. Die laatste heb ik hier nog niet langs zien komen.
http://www.nomos-glashuette.com/fileadmin/user_upload/Images/02_Watches/F_Metro/metro.jpg

Super tof dat de grail aangekocht gaat/kan worden.
Persoonlijk vind ik de Tangente in het wit het mooist.

overigens met afstand. :wink:

Korting vragen kan altijd. Ik zou het zeker proberen.

IK vind de zwarte Club de mooiste.

Eigenlijk mƔken ze geen lelijke horloges, dus je kunt niet de mist in gaan. Toch zou ik voor de Tangente gaan, eenvoudig omdat het het de meest iconische is.

Sponsoring? Moet ie voortaan een T-Shirt met de naam van je familielid aan?

PS Het is overal crisis. 10% moet lukken.