Door een 'sponsor' komt een grail. Maar welk model Nomos?

Ik zou voor de Tangente met datum of Orion zonder datum gaan.

Via de Nomos website kan je de gratis catalogus vragen, een erg mooi boekwerk met duidelijk alle verschillende modellen en prijzen benoemd.

Ik vind overigens de nieuwe modellen Tangente Automatik en Minimatik ook weer ontzettend geslaagd.

dit is ook heel gaaf van Nomos ;

Helaas ook veel duurder :frowning:

2 likes

Die Nomos Metro vind ik bij far ook het mooiste model in de catalogus.
Maar, ik heb hem nog niet irl gezien.

Als je zo veel geld neer legt voor een (droom)horloge, is mijn grote tip, passen, passen en nog eens passen.

Ga eens langs een dealer, spring eens verschillende andere horlogezaken binnen (misschien kom je wel iets anders leuks tegen waar je verliefd op word
)

Ja die is top!
Je zou deze haast op de kop dragen. Niet omdat de voorkant niet mooi is maar omdat het uurwerk zo mooi is.

Ja als ik t geld over zou hebben zou ik hiervan de blauwe versie nog net wat mooier vinden maar dan hebben we het over een horloge van 5 cijfers. man man. Wat een mooi ding. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar er bewust niet bij gezet. Maar kwijl kwijl wat een tikkend hart. Prachtig. :heart_eyes:

Catalogus heb ik me al eens in 2013 besteld en naar aanleiding van jou bericht nog eens. Zal heus wel een en ander veranderd zijn.

Valt me op als ik de prijzen vergelijk van toen elk model toch wel pakweg tussen de €40-€60 per jaar duurder is geworden. Toendertijd (boekweg ligt op t werk dus kan er beetje naast zitten) had je een Orion 38 voor de prijs wat nu de Orion 35 kost


Dus Nomos lijkt me echt een solide investering. En ben t met je eens @dialstatic dat ze niet echt lelijke horloges maken :smile:

Ik vind de tangente ironisch, apart en herkenbaar door z’n lugs. Toch vind ik de orion mooier.
En betreft de opmerkingen over te dressy, ik zou n grail niet zo gauw voor elke dag gebruiken. Ik heb daardoor geen moeite mee als t n (dressy) stijl is, welke ik niet dagelijks draag.

Ik heb zelf een Club met lichte wijzerplaat en kan je die van harte aanbevelen. die Orion, met witte wijzerplaat, is ook wel heel erg mooi trouwens. Succes met je keuze en zoals hiervoor ook al eens geopperd, ga ze in het echt bekijken en passen.

De witte Orion met 38 mm doorsnede vind ik by far het mooist. Dan de keuze donkere wijzerplaat of witte. Kies dan de witte !
En dat komt omdat nog meer subtiele accenten zichtbaar zijn: geblauwde wijzers, uurindices goudkleurig overig weer donker.
En Ohh wat zijn die wijzers heerlijk lang.
Nomos wel een topmerk hoor !!
Succes en sterkte met maken van keuze.

Volgens mij moet je nemen wat je zelf mooi vindt.

Mooie collectie heeft Nomos. Mijn eerste keus zou de ‘Club’ zijn en mijn tweede ook :smiley:

@whisky wat is het geworden? ( ik zit met dezelfde keuzestress, alleen doet bij mij de vierkante Tetra 33 mm in blauw ook nog mee)

Nomos Orion 38 Grey

http://www.nomos-glashuette.com/the-watches/orion/orion-1989-size-38/

Grt.

2 likes

Excuses vanwege de late reactie. Heb het de afgelopen tijd vrij druk

Het is bij de Orion 35 mm geworden

Ik heb het zelf niet zo heel erg op vierkante horloges maar iedereen gelukkig zijn eigen ding/smaak :slight_smile:

Succes met kiezen en veel voorpret toegewenst

4 likes

En dat je het zo druk hebt
 Komt dat omdat je nu op je nieuw klok kunt zien hoe weinig tijd je nog hebt, of hoe lang je over de andere dingen al hebt gedaan? :wink:

Leg de Nomos eens weg, wordt wellicht rustiger! Mooie keuze trouwens, tijdloze klassieker, maar wel een gave moderne strakke twist. Well done!!!

1 like