Doorkijkkwartsjes?

Die mogen wat mij betreft echt gezien worden!
Vooral het 9F uurwerk vind ik bijzonder de moeite waard.

2 likes

Toch ook een Frans leenwoord. Waarbij zelfs woord een leenwoord kan zijn uit het Duits of Scandinavisch. :slight_smile:

Quatsch.

1 like

Dat is waar, dus misschien is quartzhorloge dan weer niet zo vreemd, aangezien kwarts in het Frans ook weer quartz is :grin:

2 likes

maar geen quartzsch

1 like

Nee inderdaad, in het Duits is het Quarzuhr.
Of Reichseisenbahnknotenpunkthinundherschieberquarzuhr als hij van een wisselwachter is :innocent:

Ja ik weet het, hij is flauw, maar het is te warm voor goede grappen :hot_face:

1 like

Dank voor deze correctie. Zal mijn “Rote Faden” (of was het nu Schwere Wörter?) van destijds er weer eens bij pakken. Nu alle naamvallen nog correct en dan kunnen we meepraten op das (der?) Uhrforum.de.

1 like

Nou dan moet ik nog even oefenen, die naamvallen zijn bij mij ook flink weggezakt :sweat_smile:

1 like

Geen probleem, we gaan gewoon weer verder met de doorkijkkwotsj

1 like

Dankzij de post van @wbcoupe (nr. 22 hierboven) ben ik serieus gaan kijken naar die Curv. Niet zozeer alleen vanwege die glazen bodem, maar temeer omdat ik ontwerp erg uitdagend vind. Vandaag maar één gekocht, deze:

Dank voor de goede tip, ik ben er blij mee.

6 likes

Gaaf ding; gefeliciteerd met de aanwinst :+1: :+1:

1 like

Van harte! Bijzonder horloge.

1 like

Ik zweer bij quartz, loopt altijd op tijd…Geen gevoel bij? Heb ik bij n automatisch horloge ook niet ,alleen irritatie…

1 like

Ik ben er ook uitgesproken fan van. Niks opwinden, met solar geen batterij vervangen, loopt magisch op tijd enz. Heerlijk. Dus daarom heb ik nu tóch weer een automaatje gekocht. Gewoon, omdat ik hem leuk vond.

Leuk :+1: en gefeliciteerd !

2 likes

Morgen komt hij binnen, dan de foto’s.