‘Doorsparen’ of kopen?

Ik heb nu € 500 in het horlogepotje en, zoals altijd, brandt het geld alweer in m’n hand.:weary: Ik ben dus alweer aan het kijken wat er zoal te koop is voor dit bedrag. Maar ik twijfel ook over eerst nog wat verkopen en zo het budget nog wat uitbreiden.

Het liefst koop ik iets nieuws en ik heb een sterke voorkeur voor duikers. Daar heb ik er dus al meerdere van. De meeste zijn Seikos. Maar een Samurai heb ik bijvoorbeeld nog niet en een tweede Monster zou ik ook nog wel ‘ns willen of de Arnie-reissue. Of misschien moet ik toch ook eens naar iets meer dressy kijken. Bijvoorbeeld een SARB035. Hoewel ik de dresswatches die ik tot nu toe had nauwelijks droeg. Maar misschien had ik gewoon niet ‘de juiste voor mij’. Of een chrono. Maar dat zou dan een quartz worden. Een beetje leuke auto chrono ligt nog wel erg ver buiten het budget. Of juist een keer een leuke vintage. Hoewel ik met vintage al een paar keer een niet al te beste ervaring had en ik draag mijn huidige vintage horloges weinig. Twijfels, twijfels…:thinking:

Ja, ik weet ’t; een non-probleem.:roll_eyes: En uiteindelijk is die eeuwige zoektocht misschien ook wel 't leukst. Dus misschien moet ik dat voorlopig nog maar even blijven doen?:wink:

9 likes

Misschien een Glycine Combat Sub, mooi duikershorloge in je prijsrange

1 like

Geld moet rollen :money_mouth_face:

5 likes

Heb ik in het verleden ook al 'ns naar gekeken. Is volgens mij alleen online te bestellen, toch?

Het is tijd voor 'n Credor !

2 likes

Ik zou wel 'n GS willen. Maar dat gaat natuurlijk helemaal niet gebeuren, met dit budget of een beetje erbij…:wink:

2 likes

Doorsparen … anders blijf je in de “tussenpausen” hangen

7 likes

Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor…

2 likes

Lekker kopen en dragen. Als je dan straks een grote verzameling hebt, op 2 na alles verkopen en van het geld wat je daaraan overhoudt 1 topper kopen, zodat je uiteindelijk 3 toppers hebt. Bij mij werkte dat iig wel. :blush::innocent:

2 likes

Kopuh kopuh kopuh

Nee zonder gekkigheid, zou gewoon even doorsparen en budget wat verhogen want dat kan nooit geen kwaad toch?
Ondanks mijn NA die ik pas heb ben ik alweer geneigd om weer wat nieuws te kopen…met al dat moois wat ik hier zie voorbij komen is het wel lastig want ben erg impulsief :grin:
Ik ga even lekker sparen en kijken waar mijn toekomstige NA op voorraad is om deze in het echt te zien/passen.

2 likes

Nee, dat lijkt mij dus ook, in principe, maar…

Dat dus.:grinning:

1 like

Ik heb die van mij via Invicta Watch Europe, maar misschien dat er ook wel juweliers zijn die ze hebben.
Op chrono24 staan er ook veel van Nederlandse verkopers.

1 like

Staat er al in de comments: ''Doorsparen voor een Rolex"?

5 likes

Nee, had ik nog niet gezien! Maar zoveel geduld heb ik niet. Ook nog niet de tip ‘SKX’ gezien, trouwens! Maar daar heb ik er al twee van!:grinning:

2 likes

Ik ga dit topic volgen! Ik heb mijzelf (vorig jaar) een jaar gegeven tot aan mijn 40e verjaardag (ergens volgende maand) om zo een redelijk potje te maken.

Ondertussen wel een zoethoudertje gekocht (2 maanden na mijn afspraak met mijzelf :joy: ), maar toch jeukt het alweer enige tijd.

Ik zou willen adviseren om door te sparen, al betrap ik mezelf er bijna op dat ik op de koopknop van een Hamilton Khaki King Auto wil drukken :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

1 like

Doorsparen, of wil je een collectie met shitters? :stuck_out_tongue:

4 likes

Nee, want die heb ik al!:joy:

5 likes

Deze zomer wil ik de Hamilton Khaki Field Automatic op de bracelet kopen. Nieuw gaat die voor 545 euro, wat een prima prijs is voor dat ding. Het is dan geen duiker, maar wellicht leuk om naar te kijken.

3 likes

Das toevallig, ik vind dat ook (ineens) een mooiuh!

neem maar alletijd hoor, om te reageren :stuck_out_tongue:

Knipsel

2 likes