Ik heb nu € 500 in het horlogepotje en, zoals altijd, brandt het geld alweer in m’n hand. Ik ben dus alweer aan het kijken wat er zoal te koop is voor dit bedrag. Maar ik twijfel ook over eerst nog wat verkopen en zo het budget nog wat uitbreiden.
Het liefst koop ik iets nieuws en ik heb een sterke voorkeur voor duikers. Daar heb ik er dus al meerdere van. De meeste zijn Seikos. Maar een Samurai heb ik bijvoorbeeld nog niet en een tweede Monster zou ik ook nog wel ‘ns willen of de Arnie-reissue. Of misschien moet ik toch ook eens naar iets meer dressy kijken. Bijvoorbeeld een SARB035. Hoewel ik de dresswatches die ik tot nu toe had nauwelijks droeg. Maar misschien had ik gewoon niet ‘de juiste voor mij’. Of een chrono. Maar dat zou dan een quartz worden. Een beetje leuke auto chrono ligt nog wel erg ver buiten het budget. Of juist een keer een leuke vintage. Hoewel ik met vintage al een paar keer een niet al te beste ervaring had en ik draag mijn huidige vintage horloges weinig. Twijfels, twijfels…
Ja, ik weet ’t; een non-probleem. En uiteindelijk is die eeuwige zoektocht misschien ook wel 't leukst. Dus misschien moet ik dat voorlopig nog maar even blijven doen?