‘Doorsparen’ of kopen?

Er gaan misschien wat mensen steigeren, maar ach, het is gewoon een leuk filmpje en iedereen mag er van vinden wat ie wil. :wink::smiley:

6 likes

Ik zou doorsparen. Moet ik nu ook. Had 2k horlogegeld maar dit, tot grote vreugde van mijn vriendin, bij een nieuwe vloer en meubels gedaan. Ook erg blij mee hoor, daar niet van. Maar nu knaagt het wel een beetje. Zal ook straf moeten doorsparen voor wat ik op t oog heb en als dit bij elkaar is dan alsnog een keuze moeten maken. Heb al het ’ goedkopere spul ’ al bijna allemaal verkocht en nu nog drie knallers over en wat pruttel als daily beaters. Meen te eindigen met een aantal knallers en als ik dan wat anders wil zal daar iets van weg moeten. Op een gegeven moment denk je: wat krijgt nu eigenlijk nog draagtijd? Alles wat ik niet of nauwelijks droeg verkocht. Geduld betrachten voor je nieuwe knaller is erg lastig. Succes ermee!

4 likes

Die had ik ook gezien inderdaad, is wel een grappige vergelijking. In mijn ogen lijken ze echter totaal niet op elkaar…

1 like

Tabletje hè duurt wat langer :roll_eyes:

2 likes

Het beste advies: koop voorlopig maar even niets!

8 likes

Ik ben die fase dat ik van alles koop wat in het budget past (lees <€500) aan het afsluiten. Nu dat ik een horloge heb gekocht met een hoger budget zie ik daar heel erg de meerwaarde van, mooiere afwerking etc. daar kan ik echt van genieten. Nu nog zorgen dat ik horloges ga verkopen om de collectie kleiner te maken en aanvullen met kwalitatief betere horloges… dat vindt ik best lastig om afscheid van te nemen, maaaarrrrr ik heb net de eerste verkocht !
Tot een 3 piece collectie zie ik het niet komen ben ik bang… dat dan weer wel.

4 likes

Inderdaad, “net niet” aankopen leiden niet tot geluk. Ik zou lekker doorsparen en afwachten.

3 likes

Doorsparen vraagt wel ijzeren discipline :sweat_smile:

3 likes

Thx! Dat is het zeker! En geduld is niet een van mijn sterke kanten, zeg maar…:weary::wink:

Denk dat je daar wel 'ns gelijk in kon hebben…, helaas.:grinning:

2 likes

Ja, dat heb ik dus ook.

Tja, dat zou ik ook wel willen. Maar gaat mij waarschijnlijk ook niet lukken.

ik zeg verkopen en toevoegen aan de pot en koop een mooie Squale duiker GMT.

Ik zou écht doorsparen voor een “serieus” horloge dat -met het nodige geduld- binnen je bereik ligt!

Seiko’s zijn echt tof daar niet van maar een echte knaller (dikke dure duikert! :sunglasses:) als toevoeging aan je collectie is natuurlijk toch wel heel speciaal!

1 like

Kan niet helaas. Wat ik nu nog heb aan vintage horloges heb, heb ik gekregen en kan ik dus niet verkopen.:roll_eyes: Squale is ook leuk, inderdaad!

Ja, die afweging ben ik nu aan 't maken, inderdaad…

1 like

Doen!

Zoiets bv. :ok_hand:

8 likes

Effkes offline, bende deze Effkes kieken.

Ik heb voor mezelf ontdekt dat ik “ik zou wel liets willen” aankopen niet de moeite waard vind over tijd. Er zijn horloges die ik echt, echt wilde hebben, en dat zijn blijvertjes. Daar kwam ook geen twijfel bij kijken.

Mijn advies? Als je iets wilt kopen voor het kopen, niet doen. :slight_smile:

6 likes

Of wat goed bij je Avatar past!


Ook iets minder duur…

3 likes

Als ik het allemaal zo lees, is het dus een kwestie van discipline.

Maar, het verwerven van iets dat eigenlijk niet helemaal verantwoord is, geeft je daarna wel een rijk gevoel. Dat gaat overheersen boven de spijt.

2 likes