Doos bijna vol. Advies/ideeën gezocht

Hoi

Ik loop hier nu 2 jaar rond. Heb er al veel te veel gehad en verkocht.
Ben begonnen met een Seiko 5je en op onderstaande foto kan je zien waar ik nu ben.
Natuurlijk is het beste advies, je moet kopen wat je graag ziet.

Ik heb nu heel wat op staal, iets wat ik even geleden helemaal niet had en stiekem draag ik wel graag leder en rubber.

Wat zou ik nog zoeken. Een echte duiker (niet die el cheapo steeldive-mod). Daarbij dacht ik aan seiko spb187 (nieuwe mm200). Die dan mogelijks op staal of rubber dragen.

Wat ik ook nog steeds mooi vind is Oris 65. Die gaat goed op leder.

Maar een chrono is er ook niet (meer). Nezumi studio’s heeft er leuke op VK64, maar gaat nu met een handwinder sw550 komen. Dat kan ook op een leuke leder-rally strap.

Wat denken jullie? Ik wil vooral rust en niet meer flipperen (en geld verliezen :slight_smile: ). Aan wat er in de doos zit en mijn bericht zie je mijn budget ongeveer.

12 likes

Wat dacht je van een oris big crown pointer date?

Dat is echt iets anders, en geen staal

16 likes

Doos er bij kopen :nerd_face:

12 likes

Iets met een kleurtje.
Oranje bijv. een industriële kleur maar ook met een lekkere pop!
Daar heb ik het oranje monster voor.

1 like

Ik vind de SPB147 echt een geweldige duiker in dat segment. En persoonlijk iets mooier dan de MM200.
Heerlijke rubber band ook.

5 likes

Ik zie voornamelijk witte en blauwe wijzerplaten nu, een duiker met zwarte plaat zou lekker zijn, gaat ook lekker op meegeleverde lederen band.

Staat te koop hier in het blauwe deel van het forum, jeetje wat een toeval :joy:

2 likes

Waarom nog een diver? Als ik naar je verzameling kijk mis je ook een (zwarte) dresser… Tissot heeft leuks:

3 likes

Ja. Ik teijfel soms tussen die 2 seiko’s 187 en 147. Maar heb wat schrik voor een te kleine 40mm.

1 like

of evt een eterna? Prachtig merk…

2 likes

Qua duiker: ken je dit merk?

Nereide is een mooie duiker, en echt anders dan je nu hebt…

2 likes

Wat is je budget?

Dan zou ik bij merken gaan loeren die een geschiedenis hebben op gebied van duikhorloges. Denk daarbij aan squale en doxa.
Je hebt zo ook direct wat kleur keuze mogelijkheden.

4 likes

Neee joh. Ik heb hem zelf ook gehad, die is meer dan prima qua formaat.

1 like

Als eerste dus deze gaan passen. In meerdere kleuren en maten (en/of de BCPD).
Bevalt de 65, kopen en de drie rechtse horloges uit je box de deur uit werken.
Blijft over : Damasko, Gshock, Oris :+1:t4:
Mooi setje.

En als je geen kleur in je collectie wilt, vooral niet doen. Bij mij moet je ook niet met een groen, oranje of geel horloge aan komen zetten.

2 likes

Wat is er mis met die 3 rechtse?

De Ball is een topproduct. Miskend door velen hier. :cowboy_hat_face:

De raketa kost 50€ en is gewoon cool. Lekker hip in de zomer, ongeveer even oud als ik. Verhaaltje Glasnost/Gorbatjov erbij. Prima.

De witte skx mod kloon is leuk voor op het strand en in m’n zwembad. Nu gaat ie ook de pols op voor een paar dagen lang. Ga een poosje naar de Ardennen, wandelen. -> maar het is wel de eerste die eruit kan gaan.

2 likes

Ben redelijk sportief nog steeds in wat ik aanheb.
Meestal jeans ofwel een chino (met sneakers).
Een dresser is voor 45+ :cowboy_hat_face:

Squale doxa en zo. Liefhebbers van het forum - maar mij doen ze helaas weinig.

1 like

Dat mag :slightly_smiling_face:

1 like

Oh, dacht door deze :point_down:t4: zin dat je wat kwijt wilde.

Plus je hebt wat extra centen voor een aankoop.

Maar zo te lezen heb je genoeg redenen om ze te houden, dan uiteraard lekker in je kist laten.

:weary:
Ben 51, mij niet gezien.
Een dresser is voor 65+.
Vintage dresser voor 75+.

1 like